شهید آوینی

 

نقشه ترور سید حسن نصر الله خنثی شد
بخش اطلاعات و امنیت ارتش لبنان با دستگیری 9 تروریست توانست طرح ترور دبیر کل جنبش حزب الله را خنثی کند.

به نقل از روزنامه الوطن چاپ عربستان ، بخش اطلاعات وامنیت ارتش لبنان اعلام کرد توانست طرح ترور سید حسن نصرالله را در که توسط یک شبکه تروریستی طراحی شده بود، خنثی کند.

براساس این طرح قرار بود این عملیات تروریستی درجریان مشارکت وی در گفتگوهای رهبران سیاسی لبنان به مرحله اجرا آید.

این اطلاعات حاکی است ارتش لبنان توانست درطول هفته گذشته شبکه تروریستی 9 نفره را بازداشت کند که یک فلسطینی در میان آنها به چشم می خورد.

اعضای این شبکه تروریستی در نزدیکی بیروت فعالیت می کردند و یکی از اماکن همجوار با یکی از اردوگاه های فلسطینی را به عنوان مکانی برای فعالیت های تروریستی خود اتخاذ کردند.

تحقیقات و بازجویی های اولیه از بازداشت شدگان از این مسئله پرده برداشت که این افراد در طول سال گذشته و در اوایل ماه جاری تحرکات سید حسن نصرالله را زیر نظر داشتند و طرح و نقشه ای کامل برای اجرای این عملیات وضع کردند و همچنین موعد نهایی این عملیات را که با عنوان " خطای ممنوع " بود، تعیین کردند.

تروریست ها همچنین مجهز به سلاح های سنگین و موشک هایی از نوع " لو" بودند که قادر به نفوذ به خودروهای زرهی است.

آخرین دور مذاکرات داخلی لبنان که اخیرا انجام شد بدون دستیابی به نتیجه ای پایان یافت و قرارشد دور بعدی مذاکرات در 28 آوریل ( 8 اردیبهشت) برگزار شود.

کنفرانس گفتگوی داخلی لبنان از دوم مارس (11 اسفند 84) با مشارکت 14تن از رهبران سیاسی لبنان آغاز شد، موضوعات مذکور را بررسی می کند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo