شهید آوینی


از سوی صدراعظم آلمان؛

اجلاس اسلامی آلمان برگزار می شود

اجلاس اسلامی آلمان با هدف ترویج گفتگوی میان فرهنگی و با شرکت نمایندگان مسلمان آلمان از سوی صدراعظم این کشور برگزار خواهد شد.

به نقل از یونایتدپرس اینترنشنال، آنجلا مرکل، صدر اعظم آلمان از 16 گروه اسلامی دعوت می کند در این اجلاس اسلامی که در آینده ای نزدیک برگزار می شود، شرکت کنند.

این اجلاس که در راستای ترویج گفتگوی میان فرهنگی برگزار می شود از سوی کارکنان دفتر صدراعظمی و وزارت کشور آلمان طرح ریزی می شود.

علاوه بر رهبران مسلمان و نمایندگان سازمانهای اسلامی چندین نفر از شخصیتهای برجسته اسلامی چون هنرمندان و دانشمندان نیز به این اجلاس دعوت خواهند شد.

این اجلاس، با هدف متحد کردن گروه های مختلف آلمانی، محور موضوعات خود را برجریان جهانی انتشار کاریکاتورهای موهن درباره حضرت محمد (ص) و بهترین راه ادغام جوانان مسلمان در مدارس آلمانی متمرکز خواهد کرد.

انتظار می رود پس از برگزاری این اجلاس "ماریا بوهمر" نماینده دولت آلمان در بخش ادغام، تماس خود با نمایندگان رسمی سازمان‌های اسلامی در آلمان را تقویت کند.

اسلام پس از مسیحیت پروتستان و کاتولیک سومین دین این کشور اروپای غربی محسوب می شود. 3/3 میلیون مسلمان در این کشور زندگی می کنند که 220 هزار نفر از این تعداد تنها در برلین سکونت دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo