شهید آوینی

 

ستاد بزرگداشت سال پیامبر اعظم (ص) تشکیل شد
در جلسه مورخ 15 فروردین 1385 شورای عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست دکتر احمدی نژاد تشکیل شد اعضای ستاد بزرگداشت سال پیامبر اعظم (ص) انتخاب شدند .

در ابتدای این جلسه دکتر احمدی نژاد ضمن استقبال از تصمیم مدبرانه مقام معظم رهبری و نامگذاری سال 1385 به عنوان سال پیامبر اعظم (ص)، درگذشت تعدادی از هموطنان عزیز در حادثه زلزله استان لرستان را تسلیت گفت.

در ادامه جلسه طرح تشکیل ستاد بزرگداشت سال پیامبر اعظم (ص) مطرح شد و ابعاد مختلف آن مورد بحث و بررسی اعضاء قرار گرفت و قسمتهایی از آن به تصویب رسید.

بر اساس این طرح ، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، یکی از نواب رئیس مجلس، معاون اول قوه قضائیه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر امورخارجه، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس سازمان صدا و سیما، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، مدیر اجرایی حوزه علمیه قم، رئیس سازمان ملی جوانان، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و حجت الاسلام  قمی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان اعضای این ستاد انتخاب شدند.

محور قرار دادن سخنان، رسائل و سیره نبوی (ص) و ترویج فرهنگ دینی در جامعه با تمسک به سیره نبوی (ص)، تعامل گسترده و برنامه ریزی شده با جهان اسلام ، معرفی سیره نبوی به جهانیان، توجه به نیاز سنجی و مخاطب شناسی و اثر بخشی برنامه ها با اولویت جوانان ونوجوانان، هماهنگی دستگاه های فرهنگی اجرایی در معرفی شخصیت پیامبر اکرم (ص) ، حمایت از پژوهشها و تحقیقات با محوریت معرفی سیره نبوی (ص، استفاده از هنر بویژه ساخت فیلم و سریال و همچنین ابزارهای فناوری اطلاعات در گسترش سیره رسول اکرم (ص) از جمله سیاستهای معرفی شده در طرح تشکیل ستاد بزرگداشت سال پیامبر اعظم (ص) می باشد.

دراین جلسه اعضای شورای عالی برتوجه به دعوت به اسلام، باز تولید ارزشهای اسلامی مبتنی بر سیره نبوی (ص)، برنامه ریزی دقیق و منسجم برای مسئولین و مردم، وحدت مذاهب اسلامی براساس سیره پیامبر اعظم (ص) در برنامه های این سال تاکید کردند.

براساس این گزارش، تاسی از سیره نبوی (ص) درهمه شئون و گسترش آن در جامعه بین مسئولین و مردم به طوری که سال پیامبر اعظم (ص) در تمامی شئون اجتماعی لمس شود و گسترش رافت و رحمت و مهرورزی واخلاق از جمله نکات مورد تاکید اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال پیامبر اعظم (ص) می باشد.

 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo