شهید آوینی

 

صحن های جدید حرم مطهر رضوی به بهره برداری رسید
همزمان با ورود میلیون ها زائر، سه صحن جدید الاحداث حرم مطهر رضوی مورد بهره برداری قرار گرفت.

در مشهد، مهندس مهدی عزیزیان - مدیر عامل سازمان عمران و توسعه حریم حرم حضرت رضا (ع) با اعلام این خبر گفت: مراحل نهایی ساخت سه رواق غدیر، کوثر و هدایت در اواخر سال 84 به پایان رسید و در حال حاضر مورد استفاده زائران نوروز و عزاداران دهه آخر صفر قرار گزفته است.

 

وی افزود : با بهره برداری از این صحن ها، حدود 48 هزار متر مربع به فضاهای عبادی و معنوی بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج (ع) اضافه شده است.

 

عزیزیان بهره برداری موقت از رواق بزرگ امام خمینی (ره) را در ایام تحویل سال، اربعین و تعطیلات سال نو بسیار کارساز و موثر خواند و افزود: این رواق با 24 هزار متر مربع زیر بنا در دو طبقه ساخته شده است ولی به علت انجام بعضی نازک کاری ها و آرایه بندی ها، تنها یک طبقه آن در اختیار زائران قرار گرفته است.

 

وی فضای مفروش شده رواق امام خمینی (ره) را حدود ده هزار متر مربع ذکر کرد و اظهار داشت: فرش مورد نیاز این رواق توسط شرکت فرش آستان قدس رضوی تهیه شده و از این جهت کمبودی وجود ندارد.

 

مدیر عامل سازمان عمران و توسعه حریم حرم حضرت رضا (ع) با اشاره به افزایش فضاهای عبادی حرم مطهر به دویست هزار متر مربع گفت: در صورت افزایش زائران و نمازگزاران، اماکن متبرکه رضوی ظرفیت برپایی نماز 400 هزار نفری را داراست.


 

 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo