شهید آوینی

 

ایران اسلامی را به نقطه‌ ای می ‌رسانیم که دشمنان از مقابله با آن مایوس شوند
حضرت آیت الله خامنه ‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار هزاران نفر از بسیجیان سراسر کشور، برخورداری از "مکارم و فضایل اخلاقی" و "استقامت و ایستادگی" را دو درس بزرگ پیامبر اعظم برشمردند و افزودند: به ‌برکت روحیه پرشور ملت و شجاعت و تدبیر مسئولان، ایران اسلامی را به نقطه ‌ای می‌ رسانیم که دشمنان از مقابله با آن مایوس شوند.

رهبر انقلاب اسلامی پیام حقیقی نامگذاری سال نو به نام مبارک پیامبر اعظم را، تلاش فردی و عمومی ملت ومسوولان برای تحقق اهداف والای نبی اکرم (ص) دانستند و افزودند: اخلاق نیکو از جمله درسهای بزرگ پیامبر اعظم است و همه باید در سال جدید، خود را مومن و تابع خلقیات آن وجود شریف بسازیم.

ایشان اخلاق نیکو را پرورش صفات پسندیده در جان و دل، و بروز و ظهور این خلقیات در عمل خواندند و خاطرنشان کردند: جامعه ‌ای که دچار حسد- بدخواهی - حیله ‌گری - حرص و بخل - کینه ورزی - و دیگر صفات اخلاقی ناپسند باشد حتی اگر به علم و تمدن ظاهری دست یابد از آرامش حقیقی و سعادت برخوردار نیست .

حضرت آیت الله خامنه‌ ای برخورداری جامعه از اخلاق نیکو را نیازمند تمرین و مجاهدت فردی آحاد مردم و ارائه آموزش های اخلاقی لازم در مراکز آموزشی، پرورشی و علمی دانستند و افزودند: البته عامل اصلی در مجهز شدن به مکارم اخلاقی، محبت به خدا و محبت به محبوبان درگاه الهی یعنی پیامبر و ائمه معصومین (ع) است که باید این عشق را در دل خود پرورش دهیم.

ایشان، استقامت و ایستادگی را درس سرنوشت ساز دیگری از پیامبر اعظم برشمردند و با اشاره به تاکید پروردگار در قرآن مجید مبنی بر استقامت پیامبر (ص) و پیروانش افزودند: پیامبر اعظم، مسلمانان صدر اسلام را در مقابل "هجوم پرجاذبه هواهای نفسانی و دنیای پرفریب" و نیز "تهاجم و تهدید و وعده ‌های دشمنان بیرونی" هدایت و رهبری کرد و امروز ما به چنین استقامتی نیازمندیم.

رهبر انقلاب اسلامی، پایداری در برابر زورگوییها، تهدیدها و وعده و وعید های فریبنده دشمنان را هنری بزرگ و مایه پیشرفت و عزت و عظمت ملت ها خواندند و خاطرنشان کردند: ملت ایران، از اول پیروزی انقلاب،هنرمندی خود را در هوشیاری و استقامت در مقابل دشمنان نشان داده است و به پاداش این پایداری، امروز در چشم دوست و دشمن، عزتمند و مقتدر است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به استمرار تهدیدهای دشمنان افزودند: ممکن است این تهدیدها در مواردی هم عملی شود که در اینگونه مواقع ملتی قادر خواهد بود عظمت، عزت، هویت و منافع خود را حفظ کند که بدون هیچگونه عقب نشینی، بایستد و استقامت کند.

رهبر انقلاب اسلامی، آمریکا و صهیونیستها را دشمنان درجه اول ملت ایران خواندند و با اشاره به فتنه ‌انگیزی های انگلیس افزودند: اینها در مقابل منافع ملت ایران صف آرایی کرده ‌اند و اسم این کار را هم اجماع جهانی برضد ایران گذاشته ‌اند اما همه می ‌دانند که اجماع جهانی برضداستکبار آمریکا و دخالت ها و جنگ افروزی های این کشور است نه بر ضد ملت ایران.

ایشان با اشاره به بیداری ملت ایران در پرتو رهبری امام راحل عظیم الشان، نقش رهبران را در پایداری ملتها، مهم ارزیابی کردند و با یادآوری استقامت و شجاعت مسوولان کشور افزودند: دشمن در 27 سال اخیر ، هر زمان به بهانه ‌ای به رویارویی با ملت ایران پرداخته و در صدد تسلط مجدد بر این کشور بوده است و امروز نیز با تبلیغات روانی، ایجاد شایعه و درو غ ‌پردازی درباره موضوع هسته ‌ای، همان هدف را دنبال می ‌کند، اما ملت آگاه و بیدار ایران و مسوولان پراستقامت و با تدبیر کشور، راه تامین منافع ملی و احقاق حقوق خود را با گامهایی محکم ادامه می ‌دهند.

در آغاز این دیدار، سردار حجازی فرمانده نیروی مقاومت بسیج با اشاره به آمادگی بسیجیان برای ادای وظایف دینی و انقلابی و دفاع از آرمانها و منافع ملی گفت: بسیج در سال 1385، تقویت توانمندی های دفاعی، توجه ویژه به معرفت سیاسی و تعمیق بصیرت - تقویت زیر ساختهای نرم افزاری و سخت افزاری و حضور بیشتر در عرصه سازندگی را در دستور کار خود قرار داده است.

 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo