شهید آوینی

 

رئیس جمهور خطاب به ایرانیان سراسر جهان:

باید میهن عزیز و بزرگمان را همانند سابقه تاریخی‌اش بسازیم

رئیس جمهوری اسلامی ایران در نخستین پیام نوروزی خود خطاب به ایرانیان در سراسر جهان خاطر نشان كرد: ما یك خانواده بزرگیم كه باید میهن عزیز و بزرگمان را ساخته و همانند سابقه تاریخی‌اش، آن را به مهد علم، فرهنگ، عدالتخواهی، آزادای و خداپرستی و الگوی حیات طیبه و زندگی پیشرفته تبدیل كنیم؛ همچنان كه امروز الگوی بیداری و استقلال‌طلبی در میان ملتهای جهان است.

محمود احمدی نژاد به مناسبت حلول سال جدید هجری شمسی ابراز امیدواری كرد: سال 85 ، سال عزت، نشاط و سازندگی برای مردم عزیز ایران اسلامی و سرشار از صلح و آرامش مبتنی بر عدالت و معنویت برای جهانیان باشد.
رئیس جمهوری تقارن اربعین حسینی با آغاز سال جدید را گرامی داشت و افزود: حركت تاریخی ملت ایران ادامه عاشورای حسینی و اربعین استمرار پیام عاشورا در طول تاریخ است و نوروز یك روز الهی و سنتهای آن از بهترین آداب انسانی و اخلاقی است.
وی انتخاب نوروز به عنوان مبدأ سال جدید را نشانه هوشمندی، ذكاوت و خداجویی ایرانیان دانست و با اشاره به تلخ‌كامی‌ها و شیرین كامی‌های سال 84 گفت: حوادثی همچون سقوط هواپیما، حوادث طبیعی و در اوج آنها جسارت و اهانت دشمنان به ساحت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام و دو تن از فرزندان عزیز ایشان در سامرا موجب جریحه‌دار شدن احساسات، ناراحتی و اندوه همه ملتهای آزاده بخصوص ملت شریف ایران شد.
رئیس جمهور تصریح كرد: این جسارت به بزرگترین و والاترین نهاد رحمت الهی آنچنان زشت بود كه پلشتی آن موجب ننگ ابدی برای عاملانش شد.
وی با اشاره به حضور بی نظیر و شكوهمند ملت ایران در عرصه انتخابات ریاست جمهوری كه در طول یك هفته بیش از 60 میلیون رای به صحنه آوردند گفت: این حضور حماسی و نیز برگزاری پر شور و گسترده راهپیمایی 22 بهمن نشانه اراده، بیداری، آمادگی و آگاهی ملت ایران برای تحقق آرمانهای رفیعی است كه امام راحل عزیز بنیانگذار و معمار آن بودند.
وی همچنین با اشاره به وظایف دولت و مسئولیتهای ملت در راستای سازندگی میهن اسلامی گفت: دولت باید همه توان خود را در مسیر آبادانی و عمران و كار عالمانه، شجاعانه، و پیگیر به كار بسته و موانع حضور مردم در عرصه های مختلف را از پیش پای آنان بردارد و با اسرافها، ریخت و پاشها، تنگ‌نظریها و اعمال محدودیتهای بی مورد با قاطعیت برخورد كند.
رئیس جمهور با تاكید بر اینكه دولت باید در برابر بی عدالتی‌ها بایستد و روحیه خدمتگذاری را در همه زمینه‌ها توسعه دهد اظهار داشت: مردم نیز باید آستین‌ها را بالا بزنند و با همدلی، وحدت و مهرورزی كه یكی از اصول و رموز ماندگاری و عظمت ملت ایران است، ایران عزیز را بسازیم.
وی نقش مهم نظارت مردمی در تكمیل اقدامات دولت را یادآور شد و افزود:نظارت مردم بر كارها ضامن سلامت و صحت امور است ومردم علاوه بر ورود در همه عرصه‌ها باید بر كار همه مجریان و دستگاه ها نظارت كرده و با ارشاد، نظریه دادن، تذكر و اصلاح به آنها یاری رسانند.
رئیس قوه مجریه با بیان اینكه دولت مصمم است در خدمت به رشد و بالندگی جوانان و ایجاد اشتغال مولد و شكوفایی استعدادهای آنان همه توان خود را به كار گیرد، تصریح كرد: امیدواریم ملت عزیز بخصوص جوانان از آزمایش سخت سازندگی سربلند بیرون آیند و مطمئن هستیم كه چنین نیز خواهد شد زیرا نسلی مومن‌تر و پاك‌تر و انقلابی‌تر و مدیرانی با انگیزه‌تر در راه هستند.
وی با تاكید بر اینكه ملت ایران در طول تاریخ دارای رابطه صلح‌آمیز با همه ملتها بوده و صلح و آرامش مبتنی بر عدالت و معنویت را برای همه ملتهای جهان می‌خواهد گفت: ملت شریف ایران هیچگاه به كسی ظلم نكرده و زیر بار ظلم نیز نخواهد رفت.
احمدی نژاد با بیان اینكه ملت ایران امروز با اتكا به ایمان، خودباوری، استعداد و هوشمندی جوانان خود به دانش و فناوری صلح‌آمیز تولید سوخت هسته‌ای دست یافته است تصریح كرد: امروز با افتخار اعلام می‌كنیم كه این دانش و فناوری صلح‌آمیز برای بهره‌مندی از مزایای مختلف آن از جمله تولید برق در اختیار ملت ماست و آن را از كسی به عاریه نگرفته‌ایم كه كسی بتواند آن را از ما پس بگیرد.
وی مخالفت همیشگی دشمنان و بدخواهان ملت ایران را با پیشرفت و حركت رو به جلوی این ملت از جمله در قضیه ملی شدن صنعت نفت، یادآور شد و افزود:آن روز ملت با ایستادگی حق خود را بازستاند و امروز نیز به لطف خدا همین اتفاق خواهد افتاد، همانطور كه ملت بزرگ ایران در رقابت با دشمنان در راهپیمایی 22 بهمن كار را یكسره كرد.
رئیس جمهور با اشاره به اینكه دشمنان امید دارند با ایجاد جنگ روانی و هیاهوی جهانی بر سر دستیابی به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای امتیازهایی از ملت ایران بگیرند تصریح كرد: آنها مطمئن باشند كه ملت ایران برای استیفای حقوق خود راسخ ایستاده است و تا استیفای كامل آن این راه را ادامه خواهد داد.
رئیس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به خساراتی كه ملت ایران در دو سال و نیم گذشته به دلیل ممانعت از پیشرفت و استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای متحمل شده است گفت: به این چند كشور توصیه می‌كنم با جبران این خسارات از ملت بزرگ ایران عذرخواهی كنند و بدانند كه حافظه ملت ایران بسیار شفاف و حساس است و همه این اتفاقات را مد نظر خواهد داشت و بهتر است این كشورها به گونه ای عمل كنند كه در دامنه دوستی ملت ایران در آینده جایگاهی داشته‌ باشند.
رئیس جمهور در پایان این پیام، سالی سرشار از موفقیت، تلاش، سازندگی و افتخار را برای جمهوری اسلامی ایران و ایرانیان عزیز آرزو كرد.
 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo