شهید آوینی

 
حركت نمادين چهار روزه طلاب و دانشجويان قم در محكوميت توطئه‌های استكبار

جمعی از طلاب، دانشجويان و دانش آموزان بسيجی قم در حركتی نمادين تصميم دارند در قالب ابتكاری پياده روی با عنوان «طريق عشق» نسبت به استمرار در محكوميت تخريب حرمين عسكريين عليهما السلام و تاكيد بر حق استفاده از انرژی هسته‌ای صلح آميز، از شهر مقدس قم راهی حرم عبدالعظيم حسنی گردند.

اردوی پياده روی « طريق عشق » از 8 فروردين 85 به مدت چهار روز با حضور طلاب ، دانشجويان و دانش آموزان بسيجی قم بر گزار می گردد.

در اطلاعيه ستاد طرح « طريق عشق » آمده است: در اين هنگامه بلا و امتحان كه دشمنان تشيع، مقدساتشان را مورد هجمه قرار داده اند و جايی كه اين‌چنين حرمت طلايه‌داران ميراث الهی ناديده گرفته می شود، برای آنانكه داعيه‌ی دفاع از تشيع، انقلاب و آرمان های مقدس امام راحل را دارند فرصتی برای تأمل نيست. امروز ديگر سربازان راه سبز ولايت بايد شكيبانه و با استقامت از موانع بگذرند و حماسه‌ای ديگر رقم زنند تا آنانكه به خيال خام خود در صدد نابودی دين الهی با فوت دهانشان هستند، در برابر تند باد غيرت و همت بسيجيان اين ميوه‌های شجره‌ی طيبه، تاب مقاومت از دست دهند.

مبتكران طرح « طريق عشق » هدف از انجام اين برنامه را بدين شرح اعلام كرده اند:

1- اعتراض و محكوميت تخريب حرمين شريفين عسكريين و تسليت به حضور حضرت بقيه الله الاعظم (ارواحنا له الفداه) و رهبر معظم انقلاب

2- دفاع از حقوق حقه‌ی ملت غيور ايران در برخورداری از تمامی حقوق بين المللی، بالاخص انرژی صلح آميز هسته ای.

3- پيمان دوباره با امام راحل «ره» و شهدايی كه خون پاك خويش را تقديم انقلاب نموده اند و تمسك به راه مرحوم حجت‌الاسلام و‌المسلمين حاج آقا ابوترابی

4- تكريم مقدسات به ويژه قبور مطهر آل‌البيت (ع) به وسيله عطر افشانی و گلاب‌پاشی

5- اعلام آمادگی جهت هرگونه جانفشانی و تحمل مشقت در مسير حمايت از امامت و ولايت

6- برگزاری يادمان بيست شهيد منطقه كوی ولی عصر «عج» طی برنامه شبی با شهدا و نامگذاری قرارگاه‌هايی در طول مسير با نام مقدس ايشان و كاشت نهال جهت زنده نگه داشتن ياد شهدا.

اين پياده‌روی مصادف با دهه سوم صفر و شهادت رسول مكرم اسلام و امام حسن مجتبی (عليهما السلام) ، سه شنبه هشتم فروردين ساعت هفت و نيم صبح از پايگاه مقاومت 5 آغاز و مسير حرم حضرت معصومه سلام الله عليها ، گلزار شهدای قم ، بهشت زهرا‌ی تهران ، مرقد حضرت امام خمينی و بقعه حضرت عبد العظيم حسنی ،طی شده و نسبت به اين قبور مطهر ادای احترام خواهد شد.

اين گزارش به نقل از رسا حاكيست: طرح « طريق عشق » برای حضور صد و ده بسيجی برنامه ريزی شده و تاكنون تعدادی از سازمان ها و ارگان‌ها از آن حمايت كرده و اقلام فرهنگی ، تداركاتی ، مواصلاتی ، بهداشتی ، تبليغاتی و پشتيبانی خود را در اختيار گذاشته اند. بديهی است در صورت استقبال بيشتر بسيجيان ، ستاد عملياتی« طريق عشق » نسبت به هماهنگی های لازم اقدام خواهد كرد.

تمرين ايستادگی در برابر تهديد های دشمنان و ايادی استكبار ، بالا بردن روحيه معنوی و روح ايثار و شهادت در شركت كنندگان ، آشنايی با مسايل عقيدتی و مذهبی در طول مسير و الگو دهی به جوانان كه امكان حضور در دفاع مقدس را نداشتند از جمله دستاورد های طرح « طريق عشق » برشمرده شده است .

منبع: خبرگزاری قرآنی

 
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo