شهید آوینی

 
خاخام ارشد رم از مسجد این شهر دیدن کرد
خاخام ارشد رم در راستای ترویج و گسترش گفتگوی ادیان از مسجد پایتخت ایتالیا دیدن و حمایت جامعه یهودی ایتالیا از اقلیت مسلمان این کشور اروپایی را مورد تأکید قرار داد.

به نقل از آسوشیتدپرس، ریکاردو دی سگنی خاخام ارشد رم با عبدالله ریدوعان دبیرکل مرکز فرهنگی اسلامی ایتالیا و ماریو سیالوجا رئیس انجمن جهانی مسلمانان در ایتالیا ملاقات و پس از آن از مسجد رم، بزرگترین مساجد اروپای غربی ، دیدن کرد.

دی سگنی گفت: این اقدام باید میان جوامعی که در کنار یکدیگر زندگی می کند تکرار شود تا یکدیگر را شناخته و گفتگوی دینی محقق شود.

دی سگنی گفت: از نظر یهودیان اعتراض و تظاهرات به تصاویر موهن درباره شخصیت مقدس پیامبر اسلام، بسیار طبیعی است، جامعه یهودی و جامعه مسلمان باید در کنار یکدیگر با اسلام هراسی و یهودستیزی مبارزه کند.

هدف از دیدار میان رهبران اسلامی و خاخام ارشد رم محکومیت کاریکاتورها نبود، اما انتشار این کاریکاتورهای موهن که نوعی اسلام هراسی و تروریسم به شمار می رود محکومیت همه جوامع دینی را به دنبال داشته است

ریدوعان گفت: این دیدار نشان دهنده محکومیت و تقبیح اسلام هراسی ، یهود ستیزی و هرکدام از اشکال بیگانه هراسی و نژاد پرستی از دیدگاه جوامع یهودی و مسلمان در رم است.

خاخام ارشد رم همچنین حمایت جوامع یهودی رم را نسبت به ادغام اقلیت مسلمان در جامعه ایتالیا مورد تأکید قرار داد و گفت: جامعه یهود با مشکلات ادغام بیگانه نیست ما نیز از مشکلاتی چون حفظ هویت دینی، آموزش در مدارس، آموزش دین و زبان مطلع هستیم.
 


 

 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo