شهید آوینی
 
بازدید وابستگان نظامی کشورهای مختلف از مناطق عملیاتی جنوب
در راستای نشر فرهنگ دفاع مقدس و رساندن پیام رشادت‌ها و حماسه‌های خلق شده از سوی رزمندگان پرتوان و پایمردی‌های مثال زدنی آحاد ملت بزرگوار ایران اسلامی کاروان ویژه راهیان نور متشکل از 25 نفر از وابستگان نظامی کشور های مختلف از 4 قاره آسیا، اروپا، افریقا و امریکای لاتین هفته گذشته راهی مناطق عملیاتی جنوب شد.

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اعلام کرد این کاروان که توسط کمیته امور بین الملل این بنیاد سازماندهی شده بود و از سوی هیأتی مرکب از نمایندگان ستاد کل نیروهای مسلح، ستاد مشترک ارتش، ستاد مشترک سپاه و تشریفات روابط خارجی ارتش همراهی می شد، طی مدت دو روز از محورهای مختلف بویژه مناطق عملیاتی فتح المبین ، طریق القدس، بیت المقدس، ثامن الائمه والفجر 8 و کربلای 5 بازدید نمود.

وابستگان نظامی حاضر در کاروان پس از بازدید از پادگان و موزه دهلاویه، ضمن اقرار بر عظمت شخصیت شهید دکتر چمران، ابراز داشتند که شهید چمران فقط نام اتوبانی در تهران را برای آنها تداعی می کرد، اما پس از این بازدید، با ابعاد مختلف شخصیت ایشان بعنوان یک فرمانده شجاع وانسان نمونه آشنا شده اند.

این گزارش در ادامه می افزاید. نمایندگان نظامی کشورهای خارجی در ایران هم چنین عظمت و بزرگی حماسه های خلق شده در عملیات‌های رفع تجاوز را ستودند و تاکتیک‌ها وخلاقیت‌های بکار برده شده در عملیات ها را از نقطه نظر نظامی حائز اهمیت و شایسته تدریس در دانشگاه های نظامی دنیا قلمداد کردند. آنها این سفر را سفری تاریخی در زندگی خود دانستند و حضور مردم بازدید کننده از مناطق عملیاتی را امری عجیب و منحصر به فرد ارزیابی کردند.

گفتنی است در این سفر وابستگان نظامی کشورهای برزیل،اتریش، ارمنستان، هلند، چین، جمهوری چک، فرانسه، یونان ،هندوستان، ایتالیا، لهستان ، گرجستان، ژاپن، کره شمالی، پاکستان، سوریه، ترکیه ، آذربایجان، تاجیکستان، بلغارستان، ساحل عاج، اوکراین و روسیه حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری مهر

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo