شهید آوینی

 
دشمنان با تخریب قبور حرمین شریفین قصد ایجاد بدبینی بین شیعیان و سنی ها را دارند
حجت الاسلام پناهیان سخنران پیش از خطبه‌ های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به نقش دشمنان اسلام در ایجاد اختلاف میان گروه ‌های مسلمان تاکید کرد: دشمنان ما قصد دارند با ایجاد ترس از شکنجه و سلاح ‌‏های هسته‌‏ ای در میان مسلمانان به اهداف خود دست پیدا کنند.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان که پیش از خطبه‌ های نماز جمعه امروز تهران سخن می گفت، با ابراز تأسف از حوادث تلخ اخیر و توهین به مقدسات مسلمانان به ویژه شیعه گفت : در گذشته دور وقتی چنین اتفاقاتی صورت می ‌گرفت، جنگ بین شیعه و سنی راه می افتاد، اما وقتی مردم تشخیص حق و باطل را دادند، می ‌بینید که شیعه و سنی با تجمعات خود از این اقدامات ابراز انزجار می ‌کنند. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در هر دو واقعه دست انگلیس‌ ها و دشمنان اسلام دیده می ‌شود و به ‌هیچوجه نمی ‌توان این اتفاقات را به برادران اهل سنت نسبت داد.

پناهیان با اشاره به اینکه مردم توانایی تشخیص حق و باطل در این مسئله را دارند، گفت: زمانی تبلیغات مارکسیم در بین مردم ناآگاه از جذابیت‌ هایی برخوردار بود، اما به جهت روشن شدن حقیقت و‌ بالارفتن آگاهی و بینش مردم، اکنون دیگر این خطرات امت اسلامی را تهدید نمی ‌کند.

وی افزود: علت این امر روشن است، چون مردم از باطل حمایت نمی ‌کنند و امر باطل یقیناً به ذلت خواهد رسید و باید بین درست و نادرست تمییز قائل شد.

پناهیان خاطرنشان کرد: اگر این قدرت تشخیص در مردم افزایش یابد، دیگر هر کسی جرأت ابراز عقیده باطل را نخواهد داشت؛ چون از تمیز دادن حق و باطل توسط مردم خواهند ترسید.

سخنران پیش از خطبه‌ های نماز جمعه تهران بر این نکته تاکید کرد که حرمت شکنی نسبت به مقدسات اسلامی ربطی به شیعه و سنی ندارد و مسلمانان با تشخیص فرق بین حق و باطل درمی ‌یابند که دشمنان دین خدا و رسول مکرم اسلام (ص) مسبب این کار هستند.

وی با بیان اینکه هیچ مسیحی هم حتی از توهین به مقدسات اسلامی خشنود نشد، گفت: کسانی که سلاح ‌های خود را به سمت جوانان فلسطینی نشانه می ‌روند، درصدد ایجاد جنگ صلیبی بین مسیحیان و مسلمانان هستند.

پناهیان ریشه‌ های این بلایا و مصائب را بسیار پراهمیت خواند و افزود: دشمنان با تخریب قبور ائمه شیعیان قصد ایجاد دشمنی و بدبینی بین شیعیان و سنی ها دارند.

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران در پایان به مسئولان فرهنگی توصیه کرد با توجه به اینکه دشمنان از محبت مردم نسبت به اهل بیت نگران هستند، سعی کنید معارف اهل بیت را هر چه بیشتر ترویج کنید.

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo