شهید آوینی

 

اتحادیه جهانی علمای اسلام فاجعه سامرا را محکوم کرد
اتحادیه جهانی علمای اسلام در بیانیه ای خبر تأسف برانگیز انفجار حرم مقدس امام هادی(ع) و امام حسن عسگری(ع) در سامرا را محکوم و اعلام کرد: مسلمانان با تمسک به ریسمان الهی، اتحاد خود را حفظ و توطئه های دشمنان را خنثی کنند .

در این بیانیه با اشاره به اینکه ملت عراق با عطف به اخوت دینی و پیوندهای ملی قرنهای متمادی است که در کنار هم زندگی می کنند و هرگز با تعصبهای تند و کینه توزیهای شدیدی که در دیگر نقاط وجود دارد، آشنا نبوده اند اعلام کرد: تخریب گنبد وحرم مطهر دو امام عظیم الشأن و تجاوز به مساجد، آرامگاه، اماکن مقدس، علما و مسلمانان، از سوی اسلام و همه مذاهب آن تحریم شده است .

در ادامه این بیانیه با فراخواندن تمام مسلمانان به وحدت آمده است: علما و بزرگان به ویژه مراجع بزرگ در عراق، ایران و لبنان در برابر خدا، ملت و تاریخ مسئولیت بزرگی بر عهده دارند و بر آنان است که در پی وحدت کلمه باشند، خالصانه برای خدا قدم بردارند و با چنگ زدن به ریسمان الهی پراکنده نشوند .

اتحادیه جهانی علمای اسلام متشکل از سیصد نفر از علمای برجسته جهان اسلام در راستای اتحاد امت با همه مذاهب و گرایشهای موجود در آن و یکپارچه کردن تلاش و کوشش علما و موضع فکری و علمی آنان در مسائل بزرگ امت برای رویارویی متحد و همبستگی با چالشها فعالیت می کند.

آیت الله تسخیری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نایب رئیس و عضو هیئت امنای این اتحادیه است .

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo