شهید آوینی

 
مراجع دینی سنیان عراق انفجارهای اخیر سامرا را بشدت محکوم کردند
مراجع دینی سنیان عراق طی بیانیه ای عملیات تروریستی اخیر انفجارهای عراق را که سبب ویرانی حرمهای مطهر امام هادی (ع) و امام حسن عسگری(ع) شد، بشدت محکوم کردند.

به نقل از خبرگزاری شیعه ( اباء)، شیخ محمد یعقوبی یکی از مراجع دینی سنیان عراق با محکوم کردن عملیات تروریستی در عراق اظهار داشت: دست تروریستها به جایی رسیده است که به مقدسات مسلمانان بی احترامی می کنند.

شیخ یعقوبی با تشویق مسلمانان عراق به عزاداری گفت: بر همه مسلمانان عراق واجب است که فعالیتهای اعتراض آمیز نسبت به این اقدام تروریستی انجام داده و عزاداری کنند. آنها همچنین باید به منظور نشان دادن رنج و درد خود پرچمهای سیاه در همه شهر بیاویزند و تظاهرات کنند.

وی یاد آور شد: مسلمانان باید آگاه باشند و از ایجاد فتنه های گروهی بزرگ و اختلاف دوری گزینند، زیرا اختلاف به بحرانهای دینی دامن می زند.

شیخ اسحاق فیاض یکی دیگر از مراجع سنیان عراق هم تصریح کرد: هدف کسانی که در حرم امامان بمب گذاشتند، ازبین بردن وحدت و اتحاد مسلمانان بوده است. آنها سعی در شعله ور کردن فتنه های گروهی دارند.

وی گفت: آنها با ایجاد برخورد و درگیری و کشته شدن مردم از یک کشوربه اختلافات گروههای مختلف مسلمان دامن می زنند و سعی در ایجاد دشمنی مسلمانان با یکدیگر را دارند.  

محمد تقی مدرسی نیز که ازمراجع دینی سنیان عراق است طی بیانیه ای اقدامات وحشیانه تروریستها را محکوم کرد و گفت: مسلمانان بویژه در عراق باید از مقدسات خود با تظاهراتهای کوبنده دفاع کنند و نیروهای امنیتی عراق باید آرامش را به این منطقه بازگردانند.

وی با تأکید بر دفاع مسلمانان از اهل بیت گفت: بر همه مسلمانان واجب است که از رسول خدا(ص) و امامان دفاع کنند و عدم دفاع، گناهی نابخشودنی نزد خداوند محسوب می شود.

محمد تقی مدرسی از همه مسلمانان خواست تا اختلافات گروهی را کنار گذاشته و تنها به فکر اتحاد و همبستگی باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo