شهید آوینی

 
احکام 100 شغل توسط جمعی از طلاب قم تدوین می شود
احکام 100 صنف و شغل با هدف کاربردی کردن احکام در صنوف مختلف توسط جمعی از طلاب حوزه علمیه قم تدوین و منتشر می شود.

حجت الاسلام "فلاح زاده" با اعلام این خبر گفت : این طرح با هدف آشنا کردن افراد شاغل در صنف های مختلف با احکام شرعی، ارائه کاربردی احکام شرعی در شغل های مختلف جامعه، نشان دادن کاربرد فقه برای زندگی امروز و مشخص کردن چهره واقعی فقه در دنیای امروز تدوین شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: با همکاری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، 70 صنف دارای اتحادیه مورد شناسایی قرار گرفته است که در مرحله اول این طرح، احکام این صنوف منتشر خواهد شد و در نظر است برای نزدیک به 30 صنف که دارای اتحادیه نیستند نیز این کتاب ها تهیه شود.

وی افزود: گروه محقق این مجموعه نزدیک به 10 نفر از فارغ التحصیلان سطوح عالی فقه هستند که ترجیجا سابقه تالیف و انتشار کتاب داشته اند. این گروه با شرکت در جلسات توجیهی و انجام تحقیقات کتابخانه ای و میدانی، به استخراج سوالات مورد نیاز و پس از تهیه پاسخ فقهی مناسب به تدوین کتاب می پردازند.

"فلاح زاده " تعداد عناوین منتشر شده از این مجموعه را 14 جلد عنوان کرد و گفت : اگرچه توزیع این کتابها با ستاد احیا امر به معروف بوده است و در بیرون کمتر عرضه شده ولی برخی از عناوین این کتابها مانند احکام تاکسیرانی و احکام آرایشگری هم اکنون به چاپ مجدد رسیده است.

این محقق احکام شرعی گفت : 15عنوان دیگر از این مجموعه هم اکنون آماده انتشار است که احکام طلا وجواهر، احکام پارک ها و مراکز تفریحی و احکام خواروبار فروشی از آن جمله است.

وی این مجموعه را گام اول برای تدوین احکام اصناف دانست و افزود : کوشش خواهیم کرد در گام بعدی، علاوه بر رفع نواقص احتمالی، به معرفی بیشتر این مجموعه برای عموم مردم بپردازیم.

احکام تاکسیرانی، جشن و شادمانی، فیلم سازی، عکاسی، ورزش بانوان، هتلداری و کشتیرانی برخی از عناوین چاپ شده این مجموعه است.

 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo