شهید آوینی

 
نشست" اجرای استراتژی تقریب میان مذاهب اسلامی" برگزار می شود
نشست دو روزه "اجرای استراتژی تقریب میان مذاهب اسلامی" در روزهای 17 و 18 ژانویه ( 27 و 28 دیماه) به منظور بررسی مذاهب مختلف اسلامی و ایجاد همبستگی میان آنها در سوریه برگزار می شود.

نشست دو روزه " اجرای استراتژی تقریب میان مذاهب اسلامی" در پایتخت سوریه، دمشق با حضور جمعی از رؤسای کشورهای اسلامی و عربی و همچنین مسئولان مؤسسات اسلامی برگزار می شود.

این نشست که گفتگو در زمینه راههای اجرای استراتژی تقریب میان مذاهب اسلامی را سرلوحه بحثهای خود قرار می دهد بنا دارد  همکاری با سازمانهای مختلف اسلامی را هم مد نظر داشته باشد.

این همایش سه محور اصلی را مورد بحث و بررسی قرار می دهد که از جمله آنها راههای دستیابی به نزدیکی و همبستگی مذاهب مختلف اسلامی، تأسیس شورای عالی تقریب مذاهب اسلامی، نقش مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و نقش مجامع تقریب و دانشگاهها در ایجاد همبستگی و اتحاد میان مذاهب مختلف اسلامی خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری اسلامی، این نشست با همکاری سازمان تربیت و علوم و فرهنگ اسلامی ( آیسیسکو)، وزارت  اوقاف و امور اسلامی کویت و وزارت امور اسلامی و تربیت سوریه برگزار می شود.

در این نشست دکتر عبدالعزیز بن عثمان تویجری دبیر کل  آیسیسکو در رأس سخنرانان دیگر به سخنرانی می پردازد و در زمینه مذاهب مختلف اسلامی گفتگو می کند.

دکتر علی سعد وزیر تربیت سوریه، شیخ احمد حسون مفتی کل سوریه و جمعی از سران کشور سوریه و اندیشمندانی از کشورهای اسلامی و عربی نیز در این نشست حضور خواهند داشت.

در نشست مذکور از اندیشمندانی دعوت شده است که در زمینه گسترش مذاهب اسلامی تلاش کرده و تحقیقاتی در این زمینه انجام داده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo