شهید آوینی

 

سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر کرد :

صنعت یهودی سوزی
کتاب « صنعت یهودی سوزی » اثر "نورمن فینکل استاین" با ترجمه "سوسن سلیم زاده" از سوی سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در 180 صفحه و شمارگان 2000 نسخه منتشر شده است.

خبرگزاری "مهر" - گروه  بین الملل : هولوکاست یا یهود سوزی بحثی است که ذهن اندیشمندان و محققین یهودی و غیر یهودی را برای مدت چند دهه به خود مشغول داشته است. بر همین اساس محققین بسیاری اعم از موافق و یا مخالف مدتهاست که در این باره طرح بحث می کنند. موافقین بر این باورند که نازی ها در جنگ جهانی دوم اقدام به کشتن شش میلیون یهودی در اتاق های گاز و کوره های آدم سوزی کرده اند، اما در مقابل مخالفین که از آنها به تجدید نظرطلبان نیز یاد می شود بر این باورند که ابعاد تحریف و اغراق شده ای از جمله اتاق های گاز در این داستان وجود دارد که باید مجدداً مورد بررسی قرار گیرد.

اما در این بین اندیشمندان یهودی دیگری نیز وجود دارند که به اصل هولوکاست به عنوان یک واقعه معترض نیستند اما این مسئله را سیاسی شده می دانند که اسرائیل از آن بهره برداری سیاسی می کند و به تعبیر آنها اسرائیل با هولوکاست، تجارت می کند.

یکی ازاین افراد "نورمن فینکل استاین" (Norman G. finkelstein) استاد یهودی دانشگاه دپال در شیکاگو آمریکاست که اثر حاضر یعنی صنعت هولوکاست (Holocause Industry) را به رشته تحریر درآورده و این اثر در ایران علاوه بر نام اخیر به نام دیگری نیز تحت عنوان"سوداگران فاجعه"  از سوی علاء الدین طباطبایی به فارسی برگردان شده است.

  فیتنکل استاین که مادرش از بازماندگان اردوگاه های نازی ها به شمار می رود دست به افشا گری در این مورد  زده و گفته است که سازمان های صهیونیستی از هولوکاست سوء استفاده می کنند و بستگان وی از غرامت هایی که این سازمان ها از مؤسسات مالی و اعتباری اروپا دریافت می کنند تاکنون 10 سنت هم دریافت نکرده اند و آنها را متهم به تجارت با این موضوع واستفاده از آن به عنوان بهانه ای برای  سرکوب انتقاد از اسراییل کرده است.

  وی همچنین در مقدمه کتاب خود می گوید : " این کتاب کالبد شکافی صنعت یهود سوزی و همچنین کیفر خواستی برای به محاکمه کشاندن آن است ".

این استاد دانشگاه آمریکایی می گوید :" بحث من این است که یهود سوزی در حقیقت باز نمودن ایدئولوژ‍یک از کشتار یهودیان به دست حزب نازی آلمان هیتلری به شمار می آید. همانند دیگر ایدئولو‍ژی ها، این ایدئولوژی نیز هر چند سست و اندک ، پیوندی با واقعیت دارد.

وی در این اثر خود بهره برداری از یهود سوزی را خمیر مایه اصلی بحث خود قرار می دهد و کسانی را که با استفاده از این فریبکاری اقدام به باج خواهی می کنند مزدورانی توصیف می کند که با استفاده از به تعبیر وی ظلم به کار رفته علیه یهودیان اقدام به کاسبی می کنند.

اظهار نظر در خصوص این واقعیت از سوی فینکل استاین سبب گردیده است تا صهیونیسم به یک باره علیه وی برخاسته و او را به یهود ستیزی متهم کند و همین امر سبب گردید تا نورمن کتاب دیگری تحت عنوان "فراتر از جرات" (Beyond chutzpah) بنویسد که هنوز این کتاب به فارسی ترجمه نشده است و در آن  به استفاده از یهود ستیزی برای سرکوب انتقادها اشاره می کند.

یک بار در اواسط سال 2002 فینکل اشتاین متن آلمانی اثر خود صنعت هولوکاست  را در برلین معرفی کرد تا روزنامه نگاران آلمانی سوالات خود را مطرح کنند. دلیل جنجال مطبوعات نقطه نظرات ستیزجویانه کتاب او بود.

نویسنده قبل از آنکه سرزنش و اعتراض متوجه او شود می گوید : وقتی آنها به من نگاه می کنند تا من از گناه آنان کم کنم نا امید خواهند شد.

وی نگران بود که نظریاتش از سوی جناح ریا کار بد تفهیم شود اما خواسته واقعی او این بود که صنعت هولوکاست را از کار بیندازد. فینکل اشتاین که برای حریف سیاسی چپ خود آشناست می گوید : این هولوکاست است که امروزه احساس ضد سامی گری را تشدید می کند. سپس محقق شروع می کند به تکرار تئوری های مورد بحث و جنجال برانگیز خود که او را ستاره مطبوعات و رسانه ها کرد.

او می گوید : در آمریکا از استیناف وجدانهای ناپاک سوء استفاده می‌شود تا سیاست دوستی با اسراییل را توجیه کنند، درباره تعداد کارگران اجباری یهودی عمداً مبالغه شده است، تا از آن برای منافع خود سود برند. درباره خود قربانیان تنها پرداخت های {غرامت} آهسته، انجام می‌شود تا دو برابر وصول شود. داستان هولوکاست به گونه ای دیگر تحریف می‌شود.

هنگامی هم که اعتراضات بر علیه او شدت می یابد او با کتابش خود را مشغول می کند و تن صدای یکنواخت او تغییر نمی کند. او می گوید : ما باید با یکدیگر صادق باشیم. من مخالفت هایی را به رسمیت می شناسم که انسان بتواند وارد آن شود. او سودجویی های ناشی از هولوکاست را یادآوری می کند، خود نیز آن را این روزها با فروش کتابش تجربه کرده است. انتقاد او با حمله به انتشارات یهودی آمریکای، به تئوریهای دسیسه آمیز ضدسامی گری کمک می کند او این انتقاد را رد می کند. فینکل اشتاین می گوید: من به خاطر پدر و مادرم و صداقت تاریخ در اینجا هستم.

جار و جنجالهای مطبوعات آلمان پیرامون فینکل اشتاین یادآوری مواردی هستند که چهار سال پیش در مورد نویسنده آمریکایی "دانیل گلدهاگن" و کتاب وی تحت عنوان"مامور آماده به خدمت هیتلر" اتفاق افتاد.

با وجود این، بحث ها و اظهار نظرها کمی باعث تعجب است و کتاب جنجال برانگیز صنعت هولوکاست هنوز هم به شدت مورد انتقاد قرار می گیرد. از این رو فینکل استاین نسبت به فهم مردم آلمان و یهودیان دیگر نقاط جهان در زمینه صحت سیاسی کتاب خود جوابگو می باشد.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo