شهید آوینی

 
مراسم یادبود شهدای حوزه علمیه امیرالمومنین برگزار شد
مراسم یادبود 14 شهید حوزه علمیه امیرالمومنین با حضور مسئولین حوزه علمیه، فرماندهان بسیج طلاب تهران و پدر سردار جاوید الاثر حاج "احمد متوسلیان" برگزار شد.

در این مراسم که شب گذشته 17دی ماه همزمان با شب شهادت حضرت امام محمد باقر (ع) برگزار شد، سردار "سعید قاسمی" به بررسی مبانی ایدئولوژیک جنگ تحمیلی پرداخت.

وی در سخنان خود ضمن اشاره به استقبال فراوان مردم عراق به ویژه شهر مرزی بصره از تصاویر مقام معظم رهبری و حضرت امام (ره) گفت: تاریخ نشان داده است نزدیکی میان دو ملت که زمانی را به نبرد با هم گذرانده اند، حداقل به 50 سال زمان نیاز دارد آن چنان که هنوز میان مردم برخی از کشورها از جمله چین و ژاپن به خاطر نبرد سال های قبل، کینه وجود دارد.

"سعید قاسمی" اضافه کرد: ولی در نبرد ایدئولوژیک ما که مبانی اسلامی و انسانی، بسیار بیشتر از قوانین نظامی مورد بهره برداری قرار گرفت، شاهد نزدیکی میان دو ملت هستیم و این به علت آن است که میان مبانی نبرد ما با بنیان های مرسوم جنگ در دنیا تفاوت وجود دارد.

در این مراسم حجه الاسلام "رضا کرباسی" تولیت این مدرسه با تحلیل از مرحوم شیخ "حسنعلی کرباسی"، موسس این حوزه علمیه، او را "پدر شهیدان" نامید و گفت: این حوزه علمیه که از سال 1361 فعالیت خود را آغاز کرده است 14 شهید به نظام مقدس اسلامی تقدیم کرده است که در این میان متاسفانه از دو شهید "حمید برزگر سالم و شهید "معنوی" اطلاعات کافی وجود ندارد.

وی در ادامه از کسانی که اطلاعاتی از این دو طلبه شهید دارند، درخواست کرد که اطلاعات خود به دفتر این حوزه ارسال کنند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo