شهید آوینی

 
باز هم انتقاد از عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران // جانبازان استان قم نیز از مشکلات در رنجند
احمدی نژاد رئیس جمهور در دیدار خود با جانبازان از رسیدگی به مشکلات آنها در جلسه امشب هیات دولت خبر داد.

این استان دارای 11 هزار جانباز بوده که 210 نفر از آنها بالای 70 درصد و 800 نفر بالای 50 درصد می باشند و درصد فراوانی قم نسبت به کل جانبازان کشور 1/1 درصد است.75/2 درصد جانبازان کل کشور در قم حضور دارند در حالی که مساحت قم 68/0 درصد کل کشور است.

عدم رسیدگی به امور معیشتی، حقوق پایین، مسکن جانبازان و عدم رسیدگی و توجه لازم از جمله مشکلات آنهاست.

از دیگر مشکلات جانبازان این استان می توان به نبود مرکز توانبخشی مناسب اشاره کرد که باعث می شود جانبازان قمی برای استفاده از خدمات چنین مراکزی رنج سفر به استانهای دیگر را متحمل شوند. این درحالی است که عدم وجود خودروی مناسب برای حمل و نقل به شهرهای دیگر برای این عزیزان خود معضلی دیگر است.

همچنین کاهش درصد پرداخت شهریه تحصیلی جانبازان دانشجو باعث شده که مشکلات معیشتی آنها بیش از پیش نمود یابد.

 این درحالی است که رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم پیرو سنت دیرینه این بنیاد در توجیه کوتاهی‌ها و نیز تبلیغات گسترده‌ای که در زمینه خدمت رسانی به ایثارگران می‌شود، از حل مشکلات جانبازان در این استان خبر داده است .

ایثارگرانی که با انواع مشکلات معیشتی ، درمانی ، مسکن و . . . دست و پنجه نرم می‌کنند ، برخوردهای تند و ناصواب بنیاد شهید و امور ایثارگران با جانبازانی که نسبت به مشکلات خود لب به اعتراض گشوده‌اند، سیاست تبلیغاتی که متولیان امور ایثارگران در خدمت رسانی به آنها در پیش گرفته‌اند ، همه نمونه‌هایی است که در اخبار و گزارش‌های «مهر» از سال گذشته تا کنون کراراً عنوان شده و انتشار آنها همچنان ادامه دارد.

علیرغم تأکید صریح امام راحل (ره) که فرمود : «نگذارید پیشکسوتان جهاد و شهادت در پیچ و خم زندگی روزمره گم شوند» و درست در زمانی که هنوز دو دهه از پایان جنگ نگذشته است ، متأسفانه همچنان جانبازان و ایثارگران عزیز با مشکلات بسیار جدی روبرو بوده و بعضاً در وضعیتی بسیار اسف‌بار به سر می‌برند.

احمدی نژاد رئیس جمهور در دیدار خود با جانبازان از رسیدگی به مشکلات آنها در جلسه امشب هیات دولت در این استان خبر داد.

گفتنی است چندی پیش نیز گروهی ازجانبازان با تجمع مقابل نهاد ریاست جمهوری در میدان پاستور تهران ، ضمن انتقاد شدید از عملکرد مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران ، خواستار توجه جدی مسئولین خصوصاً دکتر احمدی نژاد، به وضعیت اسف بار ایثارگران شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo