شهید آوینی

 
دو شبکه ماهواره ای اسلامی در هند فعالیت می کنند
دو شبکه ماهواره ای اسلامی به منظور ارائه آگاهیهای لازم به اقشار مختلف مردم در مورد دین اسلام و همچنین اشاعه فرهنگ اسلامی و تبیین جایگاه آن، در هند فعالیت می کنند.

این دو شبکه ماهواره ای به منظور اشاعه اسلام و نشان دادن چهره واقعی اسلام در ارتباط با مسائل جهان امروز و به منظور پاسخگویی به حملاتی که از سوی غیرمسلمانان در جهان صورت می گیرد، در هند فعال شده اند.

به گزارش خبرگزاری اسلان آنلاین، این شبکه های  اسلامی به منظور اشاعه اسلام از معرفی شخصیتهای اسلامی و دیگر وسایل نیز استفاده کرده است.

روزنامه هندی " تایمز" چندی پیش اعلام کرده بود که این شبکه های اسلامی " کتاب" و شبکه " صلح" نام دارند که راه اندازی شبکه کتاب همزمان با شروع ماه رمضان بوده است و چند ماه پس از راه اندازی شبکه مذکور  شبکه " صلح " راه اندازی شد .

برنامه های این دوشبکه رایگان بوده، به صورت 24 ساعته از تلویزیون پخش می شوند.

از برنامه های دوشبکه ماهواره ای اسلامی هند می توان به برنامه های مهمی چون معرفی شخصیتهای برجسته دینی و علمای دینی در جهان اسلام و هند اشاره کرد.

این شبکه ها گزارشهایی از مدارس اسلامی دینی هند از جمله مدارس اسلامی که در سال 1867 تأسیس شده است، تهیه می کنند  که به منظور اشاعه اسلام و ترویج این دین فعالیتهای بسیاری ارائه داده است.

این شبکه ها به اهداف مراکز دینی مسلمانان از جمله مرکز علمای مسلمان هند می پردازند که به طور کلی هدف آنها ازبین بردن سوء تفاهم علیه اسلام و ارزش گذاشتن به آزادیهای مسلمانان است.

این شبکه های اسلامی برنامه های آموزشی را در قالب داستان نیز بیان می کنند که با کمک و حمایت مسلمانان و بهره گیری از تجارب آنها این اقدام را انجام می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo