شهید آوینی

 

در همایش"روایت هجران" در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تاکید شد :

23 سال اسارت چهار دیپلمات ایرانی در چنگال صهیونیستها اسارت دیپلماسی دنیای اسلام است
کارشناسان و خانواده چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی در نخستین شب همایش "روایت هجران" در بیرجند که با پیام وزیر امور خارجه کشورمان آغاز به کار کرد، به تشریح روند پیگیری سرنوشت چهار دیپلمات و راهکارهای پیگیری صحیح این پرونده پرداختند.

در این همایش که به همت نهاد نمایندگی ولی فقیه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و ستاد شاهد و ایثارگران این دانشگاه از شب گذشته آغاز شد، ابتدا پیام منوچهر متکی خطاب به این همایش قرائت شد و سپس تعدادی از دانشجویان که در مسابقه شعر و مقاله در این موضوع شرکت کرده بودند، به ارائه آثار خود پرداختند.

حجه الاسلام تابعی مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، با خیر مقدم و تشکراز فعالیت دانشجویان در این زمینه ، بر بهره گیری دولت از تمام ظرفیت های موجود برای پیگیری سرنوشت چهار دیپلمات تاکید کرد و گفت : اسارت 23 ساله چهار دیپلمات ایرانی در چنگال صهیونیستها اسارت دیپلماسی دنیای اسلام است و باید چهره پلیدی که استکبار جهانی علی الخصوص آمریکا و اسرائیل که خود را در پشت نقاب آزادی و حقوق بشر مخفی کرده اند، برملا شود.

سید رائد موسوی فرزند یکی از چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی طی سخنانی در این همایش مساله ربوده شدن این چهار نفر را تنها نقطه تبادل مستقیم ایران و رژیم صهیونیستی دانست و تاکید کرد : بر اساس آخرین شواهد پدرم و سه همراه دیگر او زنده اند و در زندان های رژیم صهیونیستی نگهداری می شوند.

حامد طالبی عضو ستاد مردمی پیگیری سرنوشت چهار دپپلمات نیز طی سخنانی با تاکید بر نقش مهم و موثر تبلیغات و تحرکات رسانه ای در پیگیری این پرونده مهم به فعالیت گسترده صهیونیستها برای پیگیری سرنوشت " رون آراد" خلبان مفقود شده این رژیم اشاره کرد و گفت : گروهها و تشکل های مردمی نباید منتظر تحرکات دولتی بمانند بلکه در این میان دانشجویان به عنوان قشر پیشرو باید با تشکیل کمیته های تبلیغاتی به افشای جنایات رژیم صهیونیستی و اطلاع رسانی به مردم پرداخته و جامعه جهانی را نسبت به سرنوشت این چهار دیپلمات حساس کنند. 

محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل استراتژیک و مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این همایش پیگیری حقوق اتباع ایرانی را از وظایف ذاتی وزارت خارجا دانست و تاکید کرد : با بسیج اینترنتی امت اسلام، هر کابر اینترنتی می تواند یک سفیر برای اسلام باشد و از جمله موارد مهم در این بسیج باید بحث پیگیری سرنوشت چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی قرار گیرد.

در این همایش که با استقبال به یاد ماندنی دانشجویان مواجه شده بود، صولت مرتضوی استاندار خراسان جنوبی، امام جمعه بیرجند و تعداد زیادی از مسئولان محلی این شهرستان حضور یافته بودند.

طوماری که پیش از این در تهران، مشهد، دمشق، بیروت، محمود آباد مازندران و نطنز به امضای  دانشجویان و اقشار مختلف مردم رسیده بود، در حاشیه این همایش نیز به امضای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند رسید و قرار است سایر دانشجویان و مدعوین این همایش در شب دوم(ساعت 19 یکشنبه 11 دی) نیز این طومار را امضا کنند.  

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo