شهید آوینی


 
اصفهان عید قربان پایتخت فرهنگی جهان اسلام می شود
به منظور ارج نهادن به سال قمری، مراسم ویژه ای که قرار بود یکشنبه 11 دی و همزمان با آغاز سال جدید میلادی به مناسبت انتخاب اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام برگزار شود، به عید قربان موکول شد .

به گزارش خبرنگارگروه دین و اندیشه "مهر" در اصفهان، سید علیرضا حسینی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و عضو کمیته فرهنگ و هنر برگزاری مراسم پایتخت فرهنگی اصفهان در این مورد گفت: چون در این خصوص بحث فرهنگی و اسلامی طرح است، مناسبتر دیده شد که مراسم در یک عید بزرگ اسلامی که مورد توجه و احترام همه اسلامی است بر گزار شود تا سال هجری قمری بیش از پیش مورد توجه عموم مسلمین و ملل اسلامی قرار گیرد .

وی با اعلام اینکه برنامه ریزی های لازم در این مورد انجام شده است گفت: کمیته شهری با مدیریت شهرداری اصفهان، کمیته میراث فرهنگی و گردشگری و کمیته علمی به مدیریت ریاست دانشگاه اصفهان ، کمیته مالی به مدیریت سازمان مدیریت و برنامه ریزی و کمیته اطلاع رسانی با مدیریت سازمان صدا وسیمای اصفهان انجام وظیفه می کنند و اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی نیز مسئولیت کمیته فرهنگ و هنر را بر عهده دارد.

همزمان با مراسم ویژه به مناسبت انتخاب اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، پرچم 57 کشور اسلامی در میدان نقش جهان افراشته می شود .

با توجه به مصوبه اجلاس وزرای کشورهای اسلامی که بر اساس آن اصفهان از اول ژانویه، بعد از مکه دومین پایتخت فرهنگی جهان اسلام شناخته می شود، قرار بود مراسم ویژه آن نیز یکشنبه 11 دی ماه برگزار شود . 

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo