شهید آوینی

 
آيت‌الله مكارم شيرازی: دانشمندان اسلامی و غربی صحت هولوكاست را بررسی كنند

آيت‌الله ناصر مكارم شيرازی با تاكيد بر آزاد بودن ابراز عقيده، از دانشمندان اسلامی و غربی خواست تا با تشكيل كميته‌ای متشكل از دانشمندانی از سراسر جهان به بررسی ابعاد واقعه يهودی‌سوزی نازی‌ها بپردازند و در اين راستا تسليم جنجال‌های غرب نشوند.

به گزارش خبرگزاری قرآن ايران (ايكنا)به نقل از پايگاه اطلاع رسانی رسا، آيت‌الله ناصر مكارم شيرازی امروز چهارشنبه در در درس خارج خود ضمن بيان مطلب فوق با اشاره به پديده هولوكاست اظهار داشت: صهيونيست‌ها برای خود يك امتياز تاريخی قائل هستند و معتقدند آلمان نازی توسط هيتلر، شش ميليون يهودی را در كوره‌های انسان‌سوزی نابود كرده است و می‌گويند هيچ‌كس اجازه ندارد اين حادثه را انكار كند و اين دقيقاً به معنی سانسور تاريخ است.

وی با بيان اين‌كه سزای كسی كه در اروپا اين حادثه تاريخی را زير سئوال ببرد، چيزی جز زندان نيست، گفت: در طول تاريخ پيشينه نداشته كه اگر شخصی در مورد يك حادثه تاريخی بحث كند او را به زندان بيندازند،ولی امروزه انكار يا حتی ابراز ترديد در مورد كشته شدن يهوديان برابر با زندانی شدن است و در همين زمينه به تازگی تاريخ‌دانانی را در كشورهای آلمان و فرانسه به همين اتهام زندانی كرد‌ه‌اند.

استاد دروس خارج حوزه علميه قم موضع كشورهای اروپايی در برابر صهيونيست‌ها را ذلت‌بار و انفعالی ارزيابی و خاطرنشان كرد: شك نداريم كه هيتلر انسانی ظالم، آدم‌كش و با يهوديان بسيار بد بود و جناياتی را در حق آن‌ها انجام داد،اما اين‌كه آيا شش ميليون از يهوديان را كشته است يا خير يك مسأله تاريخی است.

آيت‌الله مكارم شيرازی تاكيد كرد: چه اشكالی دارد برای روشن شدن اين ماجرا محققان و مورخان بنشينند و يك بحث تاريخی انجام دهند؟

اين مرجع تقليد قتل‌ عام فلسطينيان توسط صهيونيست‌ها را از منظر سياست‌مداران غرب بدون اشكال دانست و تأكيد كرد: اگر فلسطينيان قتل‌عام شوند مانعی ندارد، ولی اين‌كه آيا قتل‌عام يهوديان در طول تاريخ صورت گرفته يا خير، از ديدگاه غرب بايد گفت كه حتماً روی داده و كسی هم حق مخالفت ندارد. آنان كه معتقد به آزادی بيان و قلم هستند، اگر يك نويسنده در كشور ما به دادگاه احضار شود، صدايشان بلند می‌شود، اما در اين جريان كه يك سانسور تاريخی به‌وجود آورده‌اند، آزادی قلم و بيان وجود ندارد.

آيت‌الله مكارم شيرازی در ادامه با تاكيد بر شناخت فرهنگ غرب بيان داشت: برخی كه مرعوب غرب هستند خوب است بدانند كه غرب چه می‌گويد. متفكران كشورهای اسلامی و غربی تسليم اين جنجال‌ها نشوند و همايشی را برای بررسی اين حادثه تاريخی تشكيل دهند. صحت آن را بررسی كرده و سانسور را بشكنند. تاريخچه تشكيل دولت اسرائيل را مورد نقد قرار دهند تا مشخص شود چگونه صهيونيست‌ها به فلسطين آمدند و اين منطقه را صاحب شدند.

وی در پايان تاكيد كرد: چگونه است كه سازمان‌های مدافع حقوق بشر در برابر قتل‌عام مسلمين ساكت هستند ولی تحقيق در برابر قتل ‌عام احتمالی يهوديان نه تنها جايز نبوده بلكه جرم به شمار می‌رود؟

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo