شهید آوینی

 
چهارمین همایش سالانه "احیای روح اسلام" در کانادا برگزار می شود

چهارمین همایش سالانه "احیای روح اسلام" با حضور هزاران نفر از مسلمانان سراسر کانادا و آمریکا از امروز 2 دی تا یکشنبه 4 دی ماه برگزار می شود .

بر اساس اظهارات برگزار کنندگان، همایش «احیای روح اسلام» تلاشی از سوی جوانان مسلمان در راستای غلبه بر چالشهای ارتباطی و ادغام محسوب می شود.

پایگاه اطلاع رسانی همایش اظهار داشت: همایش احیای روح اسلام قصد دارد به واسطه احیای سنت اسلامی آموزش، تساهل و درون نگری و خطوط فرهنگی نقاط اشتراک فرهنگی، روابط محکم تری در جامعه شمال آمریکا ایجاد کند.این همایش سه روزه در مرکز تجارت ملی کانادا برگزار می شود.

تلاشهای رهبران جوان در برگزاری بزرگترین همایش مسلمانان کانادایی طی سه سال گذشته در سراسر قاره آمریکا مورد تحسین مسلمانان قرار گرفته است.10 هزار نفر سال گذشته در سومین همایش احیای روح اسلام شرکت کردند، انتظار می رود امسال تعداد مسلمانان شرکت کننده در این همایش نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

تعدادی از شخصیتهای برجسته مسلمان از سراسر جهان در این همایش حاضر شده و به سخنرانی می پردازند که از آن میان می توان به دکتر جمال بداوی ( کانادا) ، حمزه یوسف ( آمریکا) ، اتلا شباباز (آمریکا)، امام زید شاکر (آمریکا)، دکتر طارق سوادان(کویت)، ذاکر نیک (هندوستان)، دکتر عمر عبدالکافی (مصر)، ریاض الحق (انگلستان) و سلیمان ملا (آفریقای جنوبی) اشاره کرد.

این همایش در برگیرنده سخنرانیهای مختلفی از موضوع هویت مسلمانان کانادایی، تا معنای حضور فعال در جامعه را تحت پوشش قرار می دهد.

در حاشیه این همایش کنسرت موسیقی از سوی جوانان مسلمان برگزار می شود که عواید حاصل از آن به زلزله زدگان جنوب آسیا به ویژه پاکستان تعلق می گیرد.

براساس آمار ملی کانادا، تعداد مسلمانان کانادایی طی دهه گذشته افزایش چشمگیری داشته است. اسلام در این کشور از ادیانی به شمار می رود که به سرعت در حال رشد و گسترش است و پس از مسیحیت دومین دین بزرگ کاندا محسوب می شود.

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo