شهید آوینی

 
همایش" فکر اسلامی و ارتقاء مساجد " برگزار می شود
نهمین دوره از همایش"فکر اسلامی و ارتقاء مساجد" از چهارشنبه 23 نوامبر ( 2 آذر) به مدت دو روز در کویت برگزار می شود.

وزارت اوقاف و امور اسلامی کشورهای اسلامی با همکاری شورای اجرایی عربستان نهمین دوره همایش " فکر اسلامی و ارتقاء مساجد " را به منظور پیشرفت و خودسازی کشورهای اسلامی در کویت  برگزار می کند. این همایش دو روزه به ریاست وزیر امور اسلامی و اوقاف و فراخوان و ارشاد عربستان شیخ صالح بن عبدالعزیز آل شیخ از روز چهارشنبه 23 نوامبر آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری "مدینه پرس"، شیخ صالح آل شیخ توضیح داد: این همایش به موضوعات و مسائلی می پردازد که سعی دارد سطح مساجد را ارتقاء بخشیده و جایگاه آنها را در سطح جهانی گسترش دهد . آل شیخ با تأکید بر موقعیت مساجد گفت: مساجد رسالتی دارند که باید مورد گفتگو قرار گیرد تا به وضوح به اهداف آن از صدر اسلام تا امروز پی ببریم، به گونه ای که جهان اسلام از آن برای برطرف کردن مشکلات خود و دیگر جوامع اسلامی استفاده کند. وی گفت: در این همایش مقاصد و اهداف جهان اسلام باید روشن شود و شبهات و درگیریهای قدیم و جدید که برضد اسلامی وجود دارد را با دلایل علمی و استدلالی برطرف کنیم .

این همایش به نقش دعوت به دین حنیف اسلام در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی در راستای رویارویی و مقابله با مبارزات و تهدیدها می پردازد.

در همایش فوق گفتگوی ادیان، تجدد در فکر اسلامی، نقش مساجد وخطابه های دینی که در مساجد برگزارمی شود در جهت خود سازی جوامع اسلامی از مسائل بسیار مهمی است که به آن پرداخته می شود. همچنین این همایش طرحهایی که به منظور تلاش کشورهای اسلامی در جهت سازندگی و پیشرفت و ارتقاء کشورهای اسلامی و جهانی اسلام می باشد را پیشنهاد می کند.

وزیر اوقاف و امور اسلامی کشورهای اسلامی تصریح کرد: ملک عبدالله بن عبدالعزیز شاه عربستان سعودی به جهت توجه و عنایتی که در اجرای همایشهای اسلامی در کشورهای اسلامی دارد و به منظور تحقق اهداف اسلام به تنظیم اینگونه همایشها اقدام کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo