شهید آوینی
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی: محور نمايشگاه قرآن سال آينده «مفاهيم قرآنی»است

صفار هرندی در مراسم اختتاميه سيزدهمين نمايشگاه بين المللی قرآن كريم از چرخش به سمت «مفاهيم قرآنی» در برگزاری نمايشگاه های سال آينده خبرداد.
به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، «محمدحسين صفارهرندی» وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی كه نهم آبان ماه در مراسم اختتاميه سيزدهمين نمايشگاه بين المللی قرآن كريم سخن می گفت در توضيح نگرش جديدی كه به برگزاری نمايشگاه قرآن در سال های آينده لحاظ خواهدشد گفت: از سال آينده نمايشگاه قرآن كريم با تحولی اساسی برگزار خواهد شد و از حالت نمايش صرف آثار خارج خواهد شد و اميدوارم در نمايشگاه های آينده بتوانيم به فهم قرآن نزديك شويم و چگونگی با قرآن زيستن را بياموزيم.
صفارهرندی در ادامه اضافه كرد: خوشحاليم كه در دوره ای زندگی می كنيم كه خداوند توفيق در محضر قرآن بودن را به ما عنايت كرده است و مردم، از خواص و عوام، سياستمداران، مسئولان و زمامداران در خدمت قرآن بودن را از افتخارات خود می دانند و وجودشان از ارادت و نياز به قرآن لبريز است.
وی در ادامه با تشكر از همه دست اندركاران برگزاری نمايشگاه گفت: آنچه امروز پيش روی همگان قرار دارد محصول زحمات كسانی است كه خادم قرآن بودن در رشته های كتابت، نگارگری، هنرهای قرآنی، تفسير، ترجمه، قرائت و نشر قرآن كريم را از افتخارات زندگی خود می دانند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در پايان با اشاره به اينكه برگزاری نمايشگاه قرآن كريم زمينه تكريم ثقل اكبر را فراهم كرده كرده است گفت: در گذشته ای نه چندان دور تجلی عشق به قرآن را در اين كشور شاهده نبوديم، امابه حمد خدا، امروز شرايطی فراهم شده كه انجمن های تكريم معصومين بزرگوار(ع) و يا همان ثقل اصغر در قالب برپايی نمايشگاه قرآن كريم به تكريم ثقل اكبر كه همان قرآن كريم است تبديل شود.

منبع: خبرگزاری ایکنا 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo