شهید آوینی
مسئولان مدینه قرآن کریم را در شبکه های اینترنتی قرار دادند

به منظور بهره گیری هر چه بهتر از قرآن کریم و آموزه های آن، تعدادی پایگاه اینترنتی در مدینه منوره، قرآن کریم را با خط عثمانی در شبکه های اینترنتی قرار داده اند .

به گزارش خبرنگار گروه دین واندیشه" مهر"، دبیرکل مجمع ملک فهد دکتر محمد سالم عوفی گفت: در راستای کتابت و نگارش قرآن پژوهشهایی انجام شده است . از جمله نگارش قرآن با خط الرسم عثمانی است که مطابق خطوط قرآن در مدینه النبی است.

به گزارش خبرگزاری اسلامی (اباء)، دکترعوفی به پژوهشهای دیگر درباره قرآن اشاره کرد و گفت: با نصب و درج آیات قرآنی در مایکروسافت و ورد(word )  امکان کتابت و جستجو در برنامه های تحریر متون قرآن فراهم شده است .

سازمان خطوط دست نویسی قرآن کارنوشتن دستی را با هماهنگی و انسجام آسان نموده و امکان کتابت و درج آیات قرآنی را در برنامه های رسم در فتوشاپ قرار داده است و در واقع ثبت ودرج آیات قرآن را به صورت دست نوشته به عنوان یکی از خدمات مهم در برنامه های خود قرار داده است.

از مزایای دیگر سرعت و دقت در نتایج جستجو است که در آیه مورد نظر به طور کامل و با استفاده از شبکه های مذکور به سهولت، آسانی و انعطاف پذیری مورد تحقیق قرار می گیرد.

بر این اساس به کار گیری برنامه های آن و جستجو، گستردگی و ارائه برنامه ای اصولی و استفاده از انتخابات مورد نیاز در حجم  و رنگ خطوط  و نگارش مکان خروج آیه با احاطه متن قرآن با تزئین و طراحی های بسیار زیبا از خدمات آن به شمار می رود.

دبیر کل این مجمع اعلام کرد: بررسی و پژوهش در برنامه های قرآن و چاپ قرآن مدینه النبی از سوی انتشارات حاسوبی انجام گرفته است و نتیجه تلاشهای مستمرو خستگی ناپذیر بیش از 3 سال پژوهشگران است که با نظارت و کنترل اداره آمار و سازمانهای علمی وابسته به این مجمع  و با همکاری شرکت فناوری و تکنولوژی انجام شده است.

منبع: خبرگزاری مهر 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo