شهید آوینی

 

سخنان مقام معظم رهبری خط مشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم را تعیین کردند
رییس دفتر تبلیغات حوزة علمیه قم سخنان مقام معظم رهبری را تعیین کننده خط مشی این مرکز دانست.

حجت الاسلام ربانی طی سخنانی در قم در جمع مسؤولان دفتر تبلیغات اسلامی، با اشاره به دیدار مسؤولان این دفتر با مقام معظم رهبری گفت: فرمایشهای ایشان تعیین کننده خط مشی، حرکت آینده دفتر و تثبیت جایگاه آن در حوزه و نظام مدیریت کشور است.

وی افزود: سخنان ایشان آب سردی بر همه نگرانیها، دغدغه‌های و مقابله‌هایی بود که گاه در مورد دفتر صورت می‌گرفت.

وی با تأکید بر فراهم شدن بسترهای ساختاری و فیزیکی در این نهاد طی سالیان اخیر گفت: امروز باید با تمام توان و قدرت به میدان آمده و پاسخگوی مطالبات مقام معظم رهبری باشیم.

وی افزود: دفتر در تلاش است تا فرمایشهای ایشان را بدرستی تبیین و تحلیل کرده و به درک مشترک با شاخصهای معین رسیده و آسیبها و آفتها و مقومات روشنفکری را به صورت عالمانه ترسیم نماید.

حجت‌الاسلام و المسلمین ربانی خاطرنشان کرد: ترسیم خطوط و تحلیل این رهنمودها باید جامع و عالمانه باشد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی ضرورت تلاش در زمینه روشنفکری را مورد توجه قرار داده و افزود: روشنفکری خود هدف نیست بلکه وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف عالی است و از این طریق باید به نتایج و غایات که دسترسی به اهداف بلند اسلامی است دست یافت.

وی گفت: مدال نماد روشنفکری حوزه که به دفتر داده شد به عملکرد گذشته دفتر بر می‌گردد و البته انتظارات زیادی را هم ایجاد می‌کند که با همت بخشهای مختلف دفتر این مهم باید جامعه عمل بپوشد.

وی در انتهای سخنان خود گفت: واسطه بودن دفتر بین حوزه و نظام که در بیانیه مأموریت دفتر نیز عنوان شده است خود یکی از نمودهای روشنفکری است.

منبع: خبرگزاری مهر

 
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo