شهید آوینی

 

تأکید آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی بر لزوم شناساندن شهدا به نسل جوان
آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی بر لزوم شناساندن شهیدان و فرهنگ شهادت به نسل جوان تأکید کرد.

این مرجع تقلید در قم در دیدار با اعضای ستاد یادواره شهید زین‌الدین و 5 هزار و 200 شهید استان قم، با اشاره به مقام والای شهیدان گفت: ما باید جوانان را با امام (ره)، شهادت و شهدا گرانقدر انقلاب اسلامی آشنا کنیم تا از این طریق نسل جوان با روحیه شهدا بیشتر آشنا شوند.

وی با بیان اینکه شهدا در تداوم انقلاب نقش مؤثری داشته‌اند، تصریح کرد: ما هرچه که توفیق و نعمت در کشور داشته‌ایم مرهون خون شهدا است و لذا این عزیزان تا ابد به گردن ما حق دارند و ما نمی‌توانیم آنها را فراموش کنیم چرا که همه چیز ما از شهادت این عزیزان است، مخصوصاً شهدایی مانند شهید زین‌الدین که چنان رشادت و شهامت داشته‌اند.

وی همچنین با اشاره به آیه‌ای از قرآن که می‌فرماید بهشت در اختیار شهید است، گفت: برگزاری چنین یادواره‌هایی ترویج فرهنگ شهادت برای نسل جوان است و لذا بسیار ضروری است برای کسانی که جبهه‌های جنگ، شهیدان و امام(ره) را درک نکرده‌اند گفته شود که شهیدان چه کسانی بودند و چگونه به این مقام دست پیدا کردند.

آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی در ادامه با تأکید بر لزوم شناساندن هر چه بهتر شخصیت امام خمینی(ره) به مردم و بویژه نسل جوان، اظهار داشت: یکی از وظایف ما این است که امام (ره) را به مردم بشناسیم چرا که مردم آن طور که واقعیت امر بود امام را نشناخته‌اند. امام خمینی(ره) کاری که در این کشور کرد معجزه گونه بود. ایشان توانستند در این مملکت که آمریکا افتخار می‌کرد بزرگترین دوسشتش ایران است یک حکومت شیعی تأسیس کند و در این حکومت مسئولانی معتقد به انقلاب بر سرکار هستند و ما باید قدر این انقلاب را بدانیم.

منبع: خبرگزاری مهر

 
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo