شهید آوینی

 

تمایل به استفاده از غذای حلال در فیلیپین افزایش یافت
در پی افزایش تقاضای مصرف‌ کنندگان مسلمان و غیرمسلمان فیلیپینی برای استفاده از مواد غذایی حلال، بسیاری از شرکتهای این کشور بدنبال تأئیدیه حلال برای محصولات خود هستند.

 سازمان همکاری غذایی ویکتوریا در گزارشی اعلام کرده افزایش تقاضای مصرف ‌کنندگان فیلیپینی از محصولات حلال، بدلیل اطمینان از سلامت این نوع محصولات است.

به گزارش اسلام آنلاین یکی از تولید کنندگان محصولات کنسرو ماهی در اینباره گفت: اغلب مصرف ‌کنندگان فیلیپینی، نسبت به سلامتی خود حساس هستند و به همین علت ترجیح می دهند از مواد غذایی و محصولات حلال استفاده کنند .

داشتن برچسب حلال بودن، فروش محصولات غذایی را افزایش می دهد، بیش از 50 شرکت و کارخانه صنعتی، تأییدیه حلال را از بزرگترین مرکز تأیید حلال بودن محصولات در فیلیپین دریافت کرده ‌اند.

گرایش به استفاده از غذا و محصولات حلال در سایر کشورها نیز افزایش داشته است ، بطوریکه در روسیه و فرانسه نیز صنعت غذای حلال رو به گسترش است .

بدنبال تقاضاهای بسیار برای استفاده از غذاهای حلال یک ساینت اینترنتی برای این محصولات در ایالات متحده راه اندازی شده است .

سایت zabihah.com، قابلیت جستجو فهرست فروشگاهها و رستورانهای حلال را دارد. نام این وب سایت از کلمه ذبح عربی به معنای کشتن حیوانات مطابق با قوانین اسلامی گرفته شده است. گوشت قرمز و گوشت ماکیان در قوانین اسلامی به سبک خاصی ذبح می شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo