شهید آوینی
 
آخرین خبرها از تحولات امروز عراق :
افزایش شمار قربانیان فاجعه کاظمین به841 تن و احتمال افزایش آن به بیش از هزار تن
وزارت کشور عراق آخرین آمار تلفات فاجعه بزرگ شهر کاظمین را 841 تن و شمار زخمی ها را 323 تن اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری "مهر"  بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی شبکه خبری العربیه به نقل از وزارت کشور عراق، در فاجعه بزرگ  شهرکاظمین حداقل 841 تن جان خود را از دست دادند  و 323 تن دیگر زخمی شدند ولی تاکنون هیچ کس مسئولیت این جنایت تروریستی را برعهده نگرفته است.

در این میان مدیکل وزارت بهداشت عراق نیز گفت امکان رسیدن شمار قربانیان به بیش از هزار تن نیز وجود دارد .

جلال طالبانی رئیس جمهوری عراق درنامه ای ضمن تسلیت به مردم عراق گفت : من ازفاجعه قربانی شدن صدها تن از فرزندان مردم عراق که برای انجام مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام موسی کاظم (ع) به شهرکاظمین آمده بودند عمیقا اندوهگین و متاسف هستم .

وی افزود: این فاجعه ای بسیار بزرگی بود که قلب هایمان را اندوهگین کرد وعلاوه بر آن شماری ازهموطنان ما دراعمال تروریستی جان خود را از دست دادند. جلال طالبانی در پایان گفت : ما برای شهیدان عراقی علو درجات را از خداوند مسالت می کنیم وامیدواریم شهیدان ما مورد رحمت خداوند قرار گیرند. وی برای مجروحان این حادثه شفای عاجل درخواست کرد و گفت ما باید دربرابر این حوادث صبرو شکیبایی پیشه سازیم .

ازسوی دیگر حاجم الحسنی رئیس مجمع ملی عراق (پارلمان موقت) در بیانیه ای ازفاجعه کشته شدن صدها عراقی شرکت کننده در مراسم سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع) عمیقا ابراز تاسف کرد.

الحسنی با اعلام تسلیت به خانواده قربانیان این حادثه با مردم عراق ابراز همدری کرد و برای کشته ها علو درجات را مسالت کرد و ازخداوند خواست آنها را در بهشت خود جای دهد و او مردم و خانواده های قربانی را به صبرو شکیبایی فرا خواند .

وی با محکوم کردن تمام اشکال تروریسم علیه مردم عراق از آنها و طوائف و ادیان موجود در عراق خواست به کمک خانواده قربانی بشتابند و در غم و اندوه آنها شریک شوند.

ازسوی  دیگر مقتدی صدرروحانی جوان عراقی در بیانیه ای امروز جمعه فاجعه قربانی شدن 816 شیعه عراقی را به مردم این کشور تسلیت گفت .

وی در بیانیه ای اعلام کرد : ما به خانواده های شهیدان که فرزندانشان را در شهر مقدس کاظمین از دست دادند تسلیت می گوییم و برای عزادرای شهیدان به آنجا خواهیم رفت .

حزب اسلامی عراق به ریاست محسن عبدالحمید با شنیدن خبر کشته و زخمی شدن صدها عراقی در منطقه الاعظمیه ابراز همدردی وحسرت کرد .

این حزب با انتشار بیانیه ای اعلام کرد : ما به خانواده قربانیان تسلیت می گوییم و برای مجروحان شفای عاجل مسالت می نماییم وازدولت عراق می خواهیم برای شناسایی دلایل حقیقی این حادثه تحقیق کند و اقدامات لازم را برای جلوگیری از آن در آینده اتخاذ نماید.

حزب اسلامی عراق از اهالی سنی منطقه الاعظمیه همجواربا شهرکاظمین خواست دست به دست هم به برداران خود و قربانیان کمک کنند .

این حزب ازشاخه های خود خواست هرچه سریعتر برای تهیه امکانات امداد رسانی جهت کاهش مشکلات قربانیان تلاش نمایند.

ازسوی دیگر موفق الربیعی مشاور امنیت ملی عراق طرفداران صدام وعناصر گروه تروریستی القاعده به سرکردگی ابومصعب الزرقاوی را عامل این جنایت تروریستی درعراق معرفی کرد.

گفتنی است در وحشیانه ترین حملات گروه های تروریستی سلفی بر ضد شیعیان بیش از841 شهید و بیش از323 تن دیگر در جریان مراسم عزاداری حضرت امام موسی کاظم (ع) زخمی شدند که در پی این جنایت هولناک ابراهیم جعفری نخست وزیر عراق سه روز عزای عمومی اعلام کرد. 

یک منبع امنیتی عراق پیشتر اعلام کرده بود : در رشته حملات  تروریست ها به زائران حرم امام موسی کاظم(ع) در حومه بغداد دستکم 647 تن کشته و301 تن دیگر زخمی شدند.

وزارت کشور عراق اعلام کرده احتمال افزایش شمار تلفات به یک هزار نفر وجود دارد زیرا حال برخی مجروحان وخیم است .

این در حالی است که جلیل الشمری وزیر بهداشت عراق اعلام کرد که بخشی از آنها بر اثر انفجارها، بخشی براثر ریزش بخش هایی از پل الائمه( که به ازدحام ناشی از احتمال وقوع بمب گذاری انتحاری روی داد) و بخشی دیگر بر اثر خوردن غذاهای مسمومی که تروریست ها در خیابان منتهی به حرم امام موسی کاظم(ع) آنها را مسموم کرده بودند، کشته شدند.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo