شهید آوینی
 
همزمان با ولادت حضرت زهرا(س) از تنديسی ساخته شده از آن حضرت پرده‌برداری خواهد شد

همزمان با «جشن كوثر مهربانی» از بزرگترين تنديس ساخته شده از حضرت فاطمه(س) با عنوان «ضريح گمشده» پرده‌برداری خواهد شد.

«محمدصادق دهنادی» نماينده اداره كل منطقه غرب سازمان فرهنگی هنری شهرداری در نمايشگاه فاطمی، ضمن اعلام اين خبر گفت: جشن «كوثر مهربانی» روز سوم مرداد ساعت ۱۹ در فرهنگسرای آيه برگزار خواهد شد كه همزمان با آن از تنديس «ضريح گمشده» ساخته استاد «نادر جلال» پرده‌برداری خواهد شد.

«نادر جلال» كه تنديس حضرت فاطمه زهرا(س) را دو سال پيش در ابعاد كوچكتر، ساخته و در نمايشگاهی با سوژه‌های زن و مادر به نمايش گذاشته بود، در گفت‌وگو با ايكنا گفت: مجسمه‌های اين‌چنينی به صورت سمبليك ساخته می‌شوند تا فقط حرف يا پيامی را به بيننده القا كنند.

وی ادامه داد: جنس اين مجسمه از گچ است و چهره آن بدون خط، فرورفتگی و برآمدگی است بلكه به صورتی صاف و به حالت ماه درست شده است. اين تنديس ۵/۲ متر ارتفاع و يك متر پهنا دارد.

به گفته «دهنادی» ۱۲ شمع سوزان عشق به نشانی ۱۲ امام معصوم، در آستانه «ضريح گمشده» كه در سينه مادر گل‌های عالم طراحی شده، نورافشانی می‌كند و در قسمت تحتانی اين تنديس، آبگينه‌ای قرار دارد كه در آن آب، مهريه جاودانی حضرت زهرا(س) به تشنگان حيات جاودانی هديه می‌شود.

برنامه‌های نمايشگاه فرهنگ فاطمی كه به مناسبت شهادت و ميلاد حضرت زهرا(س) از ۵ تيرماه تا ۵ مرداد در محل خانه هنرهای ايرانی برگزار می‌شود، شامل ارايه آثار هنرمندان، ۳ مسابقه كتابخوانی، پژوهش‌های علمی و دينی «امام موسی صدر»، نمايشگاه قرآن و محصولات قرآنی، نماسازی‌های ويژه و مسابقه‌ ادبی و حقوقی به همراه برنامه جشن و ۳ نشست علمی-دينی با حضور انديشمندان و محققين از جمله استادان «غياث»، «ميرباقری»، «نقويان» و «غفرانی» به همراه محفل انس با قرآن، تجمع بزرگ عزاداران فاطمی تهران در كنار ايستگاه‌های قصه‌های ائمه(ص)، ايستگاه نقاشی و ايستگاه چاپ سربند و جانماز بر پارچه است.

اين نمايشگاه به ميزبانی مؤسسه «رهاورد» فرهنگ و هنر شهر تهران و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود و فرهنگسراهای قرآن، نوجوان، كار، علوم و خانه فرهنگ آيه، باصفا، اعتماد، نصر، نور، محصل، تهرانسر و شمشيری در اين برنامه مشاركت دارند.

منبع:خبرگزاری قرآنی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo