شهید آوینی
در پی اهانت گستاخانه نظامیان آمریکایی به ساحت قرآن کریم ؛
جهان اسلام خواستار عذرخواهی رسمی جرج بوش شد
امواج خشم از اهانت نظامیان آمریکایی به ساحت قرآن کریم کشورهای اسلامی در مناطق مختلف جهان را فراگرفته است و مسلمانان خواستار عذرخواهی رسمی جرج بوش به علت اقدام گستاخانه نظامیان آمریکایی شدند .

به نقل ازروزنامه الوطن عمان، امواج خشم ازبی حرمتی به قرآن کریم که اخیرا ازسوی نظامیان آمریکایی درگوانتاناموصورت گرفته، همچنان درحال گذراز کشورهای مختلف اسلامی است و این امواج از پاکستان و افغانستان به عراق و عربستان و مناطق اشغالی کشیده شده است .

درکابل احساسات خشمگینانه مسلمانان در پی اهانت نظامیان آمریکایی به قرآن کریم به کشته شدن دستکم 10 تن منجر شد.

در مناطق مختلف فلسطین اشغالی نیز جمعی زیادی بر ضد هتک حرمت به قرآن کریم دست به تظاهرات زدند. در اردوگاه جبالیا در  شمال نوار غزه صدها تن در اعتراض به این اقدام شرم آور و گستاخانه نظامیان آمریکایی اقدام به برپایی تظاهرات کردند و این اقدام را محکوم کردند.

این روزنامه درادامه آورده : عربستان نیز با ابراز خشم زایدالوصف خود  از اهانت به قرآن کریم خواستار تحقیق فوری در این مورد شد.

ازسوی دیگر ائمه جمعه شهرهای عراق نیز روز گذشته اهانت نظامیان آمریکایی به قرآن کریم را به شدت محکوم کردند .
 

در پاکستان تظاهرکنندگان خشمگین در تظاهرات گسترده خواستار عذرخواهی رسمی دولت آمریکا به علت اهانت نظامیان این کشور به ساخت کتاب مقدس مسلمانان شدند.

دراندونزی نیز تعدادی زیادی از سازمان های اسلامی خشم و انزجار خود را از توهین به ساحت قرآن کریم در گوانتانامو ابراز داشتند و از جرج بوش خواستار عذرخواهی رسمی از مسلمانان به خاطر این اقدام گستاخانه شدند.

همچنین صدها تن از مردم اندونزی روز جمعه با تجمع در یک مسجد با اعتراض به اقدام نظامیان آمریکایی در هتک حرمت قرآن مجید- خواستار عذرخواهی بوش ازمسلمانان جهان شدند
این تجمع توسط حزب التحریر اندونزی ، شورای مجاهدین و جبهه مدافعان اسلامی درمسجد الازهردر جنوب جاکارتا سازماندهی شده بود تجمع کنندگان خواستار توضیح کامل موضوع از سوی رییس جمهوری آمریکا دراین باره شدند و از وی خواستند تا از مسلمانان عذر خواهی کند
مردم اندونزی همچنین از دولت آمریکا درخواست کردند تا عاملان این اقدام تنفرانگیز را به اشد مجازات برساند
از سوی دیگر مارتی ناتالگاوا سخنگوی وزارت امور خارجه اندونزی گفت : اگر گزارش نیوزویک صحت داشته باشد، این عمل اقدامی اهانت آمیز وغیراخلاقی است وی افزود: تمامی کتب مقدس آسمانی باید از سوی همه محترم شمرده شود

در مصر نیز اخوان المسلمین با ابراز خشم و انزجار شدید از این گستاخی خواستار عذرخواهی رسمی وعلنی واشنگتن از جهان اسلام شدند.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo