شهید آوینی
از سوی یک مسوول در سفارت انگلیس
هرگونه درخواست تغییر نام فرودگاه امام خمینی(ره) ازسوی وزارت خارجه انگلیس تکذیب شد

وزارت امور خارجه انگلیس تنها از اتباع خود که قصد سفر به ایران را دارند خواسته است تا زمانی که نسبت به ایمنی و ظرفیت باند فرودگاه امام خمینی (ره) اطمینان حاصل شود، همچنان از باند فرودگاه مهرآباد استفاده کنند.

"رکسانا شاپور" رابط مطبوعاتی سفارت انگلیس در تهران با رد این خبر که "وزارت امور خارجه انگلیس و سفارت این کشور در ایران به طور رسمی به مقامات کشورمان اعلام کرده اند که تا نام فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) تغییر نیابد، اتباع این کشور به ایران نخواهند آمد" گفت: " این خبر کاملاً بی پایه و اساس است و سفارت انگلیس درصدد یافتن منبع این خبر و درخواست پاسخ در مورد انتشار چنین خبر کذبی است."

وی در توضیح این خبر گفت: در بخش مسافرتهای سایت وزارت امور خارجه انگلیس مرسوم است که در مورد سفر به هر کشور توصیه هایی به مسافران می شود. با مراجعه به این سایت و کلیک بر روی نام ایران شما مشاهده می کنید که به اتباع انگلیسی سفارش شده است که به خاطر عدم اطمینان و نگرانیهایی که در مورد ظرفیت باند فرود فرودگاه امام خمینی وجود دارد تا اطلاع ثانوی همچنان از باند فرودگاه مهرآباد استفاه کنند.

وی در ادامه افزود: مقامات انگلیس در حال مذاکره با مقامات ایران برای رفع این نگرانی و اطمینان از ظرفیت و ایمنی باند فرود فرودگاه امام خمینی (ره) هستند.

وی صریحاً تاکید کرد: "این توصیه وزارت امور خارجه انگلیس جنبه سیاسی نداشته است و تنها به عنوان توصیه ایمنی که وظیفه وزارت امور خارجه است به اتباع انگلیسی ابلاغ شده است."

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo