شهید آوینی

 

کیسه هاى حمل جسد، نیاز اساسی منطقه زلزله زده است

 یک مقام مسوول در ستاد تخلیه اجساد شهرستان "بم " گفت : اکنون یکی از نیازهاى مبرم منطقه ، کیسه هاى حمل اجساد است . "محمد جانشاهی " افزود : باروشن شدن هوا و آغاز مجدد گروههاى امداد، پیش -بینی می شود هزاران جسد از زیر آوارها بیرون آورده شود که براى انتقال آنان به کیسه هاى مخصوص حمل اجساد نیاز است . زلزله اى به بزرگی ۳ / ۶ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۸ : ۰۵ بامداد جمعه ، شهرستان بم در استان کرمان در جنوب شرقی ایران را لرزاند که براساس جدیدترین گزارشها، بیش از هزاران تن کشته و ده ها هزارتن نیز مجروح شده اند.

دولت نیوزیلند براى کمک به زلزله زدگان بمی اعلام آمادگی کرد

 کوالالامپور: ششم دى ۱۳۸۲ برابر با ۲۷ دسامبر۲۰۰۳ دولت نیوزیلند با ابراز همدردى با دولت و ملت ایران اعلام کرد که ۲۰۰ هزار دلار براى کمک به زلزله زدگان بمی اعطا خواهد کرد. در همین حال ، وزارت امور خارجه نیوزیلند اعلام کرد که این حادثه را به دولت ایران بویژه شخص آقاى "محمد خاتمی " رییس جمهورى اسلامی ایران تسلیت می گوید. به گزارش سفارت جمهورى اسلامی ایران در ولینگتون ، این کمکها از طریق صلیب سرخ و هلال احمر نیوزیلند در اختیار ایران قرار خواهد گرفت . در این گزارش آمده است که سازمانهاى غیر دولتی نیوزیلند در تماس هاى جداگانه با سفارت ایران در ولینتگون آمادگی خودرا براى کمک به زلزله زدگان استان کرمان اعلام کرده اند. زلزله اى به بزرگی ۳ / ۶ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۸ : ۰۵ بامداد جمعه ، شهرستان بم در استان کرمان در جنوب شرقی ایران را لرزاند که براساس جدیدترین گزارشها، بیش از هزاران تن کشته و ده ها هزارتن نیز مجروح شده اند.

ژاپن کمک هاى مادى و انسانی به مناطق زلزله زده ایران می کند ۰ :

  دولت ژاپن روز شنبه اعلام کرد که به منظور کمک به زلزله زدگان بم علاوه برکمک هاى مادى یک تیم امدادرسانی به ایران اعزام می کند. به گزارش خبرگزارى کیودو به نقل از مقامات ژاپن ، این تیم امدادرسانی شامل یک مقام وزارت امور خارجه ، دو عضو آژانس همکارى بین المللی ژاپن ، یک دکتر و یک پرستار است . براساس این گزارش ، کمک هاى مادى نیز که به ارزش ۲۵ میلیون ین خواهد بود شامل نیازهاى فورى مثل ژنراتور برق ، چادر، تانکر آب و سایر ملزومات است . قرار است این کمک هاى مادى ظرف چند روز آینده به ایران ارسال شوند. به گزارش کیودو، سازمان "ژاپن پلاتفرم " (سازمان پوشش دهنده گروههاى بشر- دوست ژاپن )، قرار است یک تیم شش نفره به همراه سه قلاده سگ که وابسته به سازمان تجسس ژاپن هستند، به منظور کمک به مردم زلزله زده به منطقه بم اعزام کند. به گفته کیودو این سازمان همچنین دو نفر از نهاد غیردولتی "صلح ژاپن " نیز به منطقه بم می فرستد. براساس این گزارش ، این افراد به منظور کمک براى یافتن اجساد قربانیان ونیز افرادى که در زیر آوار ممکن است هنوز زنده باشند، به منطقه زلزله زده خواهند رفت . زلزله اى به بزرگی ۳ / ۶ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۸ : ۰۵ بامداد جمعه ، شهرستان بم در استان کرمان در جنوب شرقی ایران را لرزاند که براساس جدیدترین گزارشها، بیش از هزاران تن کشته و ده ها هزارتن نیز مجروح شده اند.

 صلیب سرخ چین به زلزله زدگان در ایران یک کمک یکصد هزار دلارى اختصاص داد

 صیلب سرخ چین اعلام کرد : مبلغ یکصدهزار دلار کمک اضطراى براى زلزله زدگان شهر بم به ایران اختصاص داده است . به گزارش روز شنبه خبرگزارى "شین هوا"، صلیب سرخ چین با انتشاربیانیه اى تاکید کرد که این سازمان بلافاصله پس از دریافت خبر وقوع زلزله شدید روز جمعه در منطقه جنوب شرقی ایران ، با ارسال پیامی براى هلال احمر ایران ، ضمن ابراز همدردى مبلغ یکصدهزار دلار کمک اضطرارى به آسیب دیدگان این زمین لرزه اختصاص داد. صلیب سرخ چین همچنین ضمن پشتیبانی از اقدامات امدادرسانی هلالاحمر ایران به زلزله زدگان افزود که کمک اضطرارى صلیب سرخ چین از طریق سفارت جمهورى اسلامی در چین تحویل هلال احمرایران خواهد شد. جمعه شب گذشته نیز " هو جین تائو " رییس جمهورى چین با ارسال پیامی براى سید "محمد خاتمی " همتاى ایرانی خود وقوع زلزله بم را تسلیت گفت . زلزله اى به بزرگی ۳ / ۶ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۸ : ۰۵ بامداد جمعه ، شهرستان بم در استان کرمان در جنوب شرقی ایران را لرزاند که براساس جدیدترین گزارشها، بیش از هزاران تن کشته و ده ها هزارتن نیز مجروح شده اند. 

مراسم عزادارى قربانیان فاجعه زلزله بم در نیویورک برگزار می شود

  مراسم عزادارى قربانیان فاجعه زلزله بم شامگاه شنبه طی مراسمی در موسسه امام علی (ع ) شهر نیویورک برگزار خواهد شد. در این مراسم که درآن جمع بسیارى ازخواهران و برادران ایرانی ، پاکستانی ،افغانی و آمریکایی حضور خواهند داشت ، مسلمانان شهر نیویورک در سوگ هزاران نفر از عزیزان مظلوممان اشک ماتم خواهند ریخت . "کوفی عنان " دبیرکل سازمان ملل نیز روز جمعه از جامعه بین المللی خواست تا کمکهاى خود را هرچه سریعتر براى قربانیان این حادثه ارسال کنند. سازمان ملل یک کمک اولیه ۹۰ هزار دلارى و حدود۴۰ تن کمکهاى اضطرارى را براى زلزله دیدگان اختصاص داده است . به گزارش خبرنگار ایرنا در نیویورک ، همچنین روز دوشنبه از سوى نمایندگی جمهورى اسلامی ایران نزد سازمان ملل، شماره حسابی جهت کمک ایرانیان مقیم آمریکا به قربانیان این فاجعه گشایش می یابد. این حساب قرار بود که روز جمعه افتتاح شود که به دلیل عدم سرعت عمل بانک آمریکایی به روز دوشنبه موکول شد. (بانکها در آمریکا روز شنبه و یکشنبه تعطیل )هستند. زلزله اى به بزرگی ۳ / ۶ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۸ : ۰۵ بامداد جمعه ، شهرستان بم در استان کرمان در جنوب شرقی ایران را لرزاند که براساس جدیدترین گزارشها، بیش از هزاران تن کشته و ده ها هزارتن نیز مجروح شده اند.

مالزى براى اعزام نیروى امداد به ایران اعلام آمادگی کرد

 برخی از مقامات مالزى با ابراز همدردى با دولت و ملت ایران براى وقوع زلزله مصیبت بار در استان کرمان ، براى اعزام نیروهاى امداد پزشکی اعلام آمادگی کردند. به گزارش شامگاه جمعه سفارت جمهورى اسلامی ایران در کوالالامپور ، مقامات مالزى در تماس این سفارت آمادگی فورى خود را براى عزیمت به مناطق زلزله زده بم را اعلام کردند. دکتر "جمیله محمود" رییس موسسه امداد پزشکی مالزى درتماس با سفارت ایران گفت که گروه و تجهیزات پزشکی براى اعزام در روز شنبه به ایران آماده است .وى گفت این موسسه ضمن ابراز همدردى با حادثه دیدگان این زمین لرزه ، براى اعزام بی درنگ گروه و تجهیزات پزشکی به مناطق زلزله زده آمادگی کامل دارد.زلزله اى به بزرگی ۳ / ۶ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۸ : ۰۵ بامداد جمعه ، شهرستان بم در استان کرمان در جنوب شرقی ایران را لرزاند که براساس جدیدترین گزارشها، بیش از هزاران تن کشته و ده ها هزارتن نیز مجروح شده اند.

ایتالیا از سوى اتحادیه اروپا به عنوان مسوول هماهنگی و ارسال کمک هاى این اتحادیه براى زلزله زدگان بم شد. گزارش خبرگزارى ایتالیا حاکی است اتحادیه اروپا جمعه با انتشار بیانیه اى در بروکسل اعلام کرد : با توجه به درخواست دولت ایران کمک هاى اتحادیه اروپاآغاز شده است و در این راستا هواپیماهایی حامل کمک از ایتالیا، فرانسه و چند کشور دیگر به سوى ایران راهی شده اند. بر اساس این اطلاعیه فرانسه یک بیمارستان صحرایی به ایران ارسال کرده است که تا ساعاتی دیگر به ایران خواهد رسید. زلزله اى به بزرگی ۳ / ۶ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۸ : ۰۵ بامداد جمعه ، شهرستان بم در استان کرمان در جنوب شرقی ایران را لرزاند که براساس جدیدترین گزارشها، بیش از هزاران تن کشته و ده ها هزارتن نیز مجروح شده اند.

استقبال بی نظیر مردم تهران براى اهداى خون به زلزله زدگان بم

 استقبال کم نظیر مردم تهران براى اهداى خون به زلزله زدگان بم و هموطنان حاشیه کویرلوت ، همچنان پابرجاست بطوریکه پایگاههاى انتقال خون در میادین و نقاط گوناگون ، جوابگوى آنان نیست . به گزارش خبرنگاران ایرنا از سطح شهر در ساعت ۲ نیمه شب شنبه ، بویژه میدان ولی عصر و خیابان هاى انقلاب و وصال شیرازى که اکیپهاى پایگاههاى انتقال خون در آن مستقر است ، حضور بی نظیر مردم و صف هاى طویل، باعث شده تا کار خونگیرى با مشکل مواجه شود . از سویی دیگر ازدحام جمعیت و استقبال پرشور زنان و مردان تهرانی و کمبود امکانات در این پایگاهها سبب شده تا کار خونگیرى با کندى به پیش برود، بطوریکه حتی بعضا ، مردم با پاسخ منفی مسوولان این اکیپها براى اهداى خون مواجه می شوند. در پایگاه انتقال خون در خیابان وصال شیرازى ، ماموران از ورود مردم به سببب ازدحام براى اهداى خون جلوگیرى می کنند و روز شنبه را به این منظور وعده می دهند. روابط عمومی سازمان انتقال خون ، روز جمعه در گزارشی اعلام کرد، باتوجه به نیاز آسیب دیدگان از زلزله شهرستان بم ، مراکز بهداشتی ودرمانی استان کرمان نیاز مبرمی به تمامی واحدهاى خونی دارند. سازمان انتقال خون ایران در این اطلاعیه یادآور شد افراد زیر۲۵ سال که در طرح واکسیناسیون سرخک و سرخجه شرکت کرده اند از دادن خون به مدت یکماه معاف هستند. تعدادى از کارکنان ، خبرنگاران ، دبیران و سردبیر شیفت شب ایرنا که بتدریج براى اهداى خون به پایگاههاى سازمان انتقال خون مراجعه کردند، به علت استقبال مردم و ازدحام جمعیت و شلوغی ، موفق به اهداى خون نشدند. زلزله اى به بزرگی ۳ / ۶ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۸ : ۰۵ بامداد جمعه ، شهرستان بم در استان کرمان در جنوب شرقی ایران را لرزاند که براساس جدیدترین گزارشها، بیش از هزاران تن کشته و ده ها هزارتن نیز مجروح شده اند.

صلیب سرخ ایتالیا دارو و پزشک به استان کرمان اعزام می کند

  صلیب سرخ ایتالیا تا ساعاتی دیگر هواپیمایی حامل دارو و پزشک به "بم " در جنوب شرقی ایران در استان کرمان اعزام خواهد کرد. به گزارش خبرگزارى ایتالیا (آنسا) "ماوریتسیو شلی " مسوول کمسیون حوادث غیرمترقیه ایتالیا امشب (جمعه ) اعلام کرد : اعزام دارو و پزشک با هماهنگی صلیب سرخ و وزارت امدادهاى مردمی به ایران اعزام خواهد شد. زلزله اى به بزرگی ۳ / ۶ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۸ : ۰۵ بامداد جمعه ، شهرستان بم در استان کرمان در جنوب شرقی ایران را لرزاند که براساس جدیدترین گزارشها، بیش از هزاران تن کشته و ده ها هزارتن نیز مجروح شده اند.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo