شهید آوینی

 

 

در قالب پخش برخی از فیلم های مستند شهید آوینی
روایتگر جبهه های نبرد، روایت می شود
مجموعه برنامه «روایت راوی» که گزیده ای از آثار مستند شهید سید مرتضی آوینی را در خود جای داده است، به زودی از شبکه یک سیما پخش می شود.

این مجموعه فیلم های مستند سید شهیدان اهل قلم را که بین سال های 1358 تا 1372 ساخته شده و در آن بخشی از تلاش ها، جانفشانی ها و رامردی های رزمندگان اسلام به تصویر کشیده شده است، به صورتی که آثار ربط معنایی و شکلی با هم دارند، به زودی پخش می شود. همچنین در بین آثار به نمایش درآمده، آثار مستندی که از رنج و محرومیت های روستاییان و بخش های محروم کشور تهیه شده است و شهید آوینی به ذکر برخی از مشکلات این مناطق پرداخته، ارایه می شود.
در این برنامه 40 عنوان فیلم گنجانده شده که از میان 100 عنوان اثر مستند انتخاب و برگزیده گردیده است. در این فیلم های مستند که کارگردانی، تدوین و گفتار متن آنها را شهید آوینی انجام داده است در قالب 3 مجموعه 23 قسمتی که هر قسمت 35 دقیقه زمان دارد، ارایه خواهد گردید.
به جز نمایش فیلم های مستند برگزیده،  در این برنامه با تعدادی از صاحب نظران، مستند سازان، کارشناسان حوزه فیلمهای داستانی و مستند، صدابرداران، فیلمبرداران، کارگردانان وتعدادی از دست اندرکاران سینما در بخش تئوری، اندیشه و نظر در کشور گفت و گو شده است و طی این مصاحبه ها نظر آنها در مورد فیلم های ساخته شده به وسیله شهید آوینی از بعد معنا و شکل مورد توجه قرار می گیرد و آثار مورد نظر، نقد و بررسی می شوند.
فیلم های مستند « شیرمردان خدا»، « شاگرد»، « با تیپ المهدی»، « شب عاشورایی»، « پاتک»، « حقیقت» از جمله آثاری هستند که در این برنامه برای نخستین بار به نمایش عموم در می آیند.
گفتنی است این مجموعه به تهیه کنندگی گروه روایت فتح و کارگردانی و تدوین حسین معززی نیا انجام می شود. شاهنامه خوانی مجموعه را یوسفعلی میر شکاک انجام می دهد و تهیه کنندگی آن را حبیب والی نژاد برعهده دارد.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo