شهید آوینی

 

رییس یازدهمین نمایشگاه بین‌الملی قرآن كریم:

هدف اصلی برپایی نمایشگاه قرآن، گسترش فرهنگ مبتنی بر قرآن در جامعه است

رییس یازدهمین نمایشگاه بین‌الملی قرآن‌كریم گفت:هدف اصلی از برگزاری نمایشگاه بین‌الملی قرآن، گسترش فرهنگ مبتنی بر قرآن در جامعه و مشاركت تمام نهادهای دولتی و غیردولتی در این نمایشگاه است

محمدعلی شعاعی، رییس یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن كریم و معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن كریم گفت: هدف اصلی از برگزاری نمایشگاه قرآن گسترش قرآن در فرهنگ جامعه است و نمایشگاه قرآن نیز در طول 11 سال در ایران و سطح جهانی شناخته شده است و ما شاهد حضور شخصیت‌های بین‌المللی در این نمایشگاه هستیم .
وی افزود: رویكرد و فعالیت تازه در نمایشگاه امسال برگزاری نماشگاه در سطح ملی و مشاركت تمام سازمان‌های دولتی و غیردولتی در این امر است.
شعاعی ادامه داد: ‌نمایشگاه قرآن در بخش‌های ناشران قرآنی، بین‌الملل، ‌هنری، ‌جوانان، آثار مكتوب، ‌دانشجویی، كودك و نوجوان، امام خمینی(ره)، خادمان قرآن برگزار می‌شود. در بخش كودك‌ونوجوان برپایی كارگاه‌های مختلف هنری، ‌قبیل نقاشی، ‌كلاژ، خوشنویسی ،‌ خاطره‌نویسی و ...است كه با همكاری كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان برگزار می‌شود. در بخش آثار مكتوب نیز كه شامل آثار خطی و گنجینه‌هاست. آثار قرآنی چاپ خارج منتشر شده در سال‌های 2001 و 2003 نیز به نمایش گذاشته می‌شود.
شعاعی به بخش هنری نمایشگاه اشاره كرد و اظهار داشت: در این بخش مجموع هزار اثر برای شركت در نمایشگاه ارسال شده كه این آثار شامل تابلو و آثار حجمی هنری است كه هیات انتخاب از میان آثار ارسال شده 300 اثر را انتخاب كرده‌اند. امسال برای اولین بار نیز در نمایشگاه دو بخش طراحی پوستر و طراحی روی جلد برگزار می‌شود. همچنین اولین مسابقه فیلم و عكس مفاهیم قرآنی در فرهنگ ایران با همكاری مركز گسترش سینمای مستند و تجربی، انجمن سینمای جوانان ایران، بنیاد سینمایی فارابی و مركز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی برگزار می‌شود.
وی افزود: در بخش مسابقه حدود 30 فیلم و در بخش مسابقه عكاسی در دو گروه حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای 100 قطعه عكس شركت داده می‌شود كه در بخش جنبی نیز نشست‌های تخصصی و نمایش فیلم و عكس سه بعدی برگزار خواهد شد.
شعاعی درباره بخش جوانان در نمایشگاه قرآن گفت: بخش جوانان در سه سطح بین‌المللی، ملی و داخلی طراحی و با مشاركت سازمان ملی جوانان شامل جشنواره گفت‌وگوی اینترنتی پیرامون قرآن برگزار می‌شود و در این بخش جوانان 15 تا 29 سال می‌توانند آثار نوشتاری و تصویری خود را از طریق اینترنت ارائه كنند.
گفتنی است یازدهیمن نمایشگاه بین‌المللی قرآن پنجم رمضان افتتاح و تا آخر ماه رمضان در مركز آفرینش‌های هنری كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان دایر است.
همچنین در نیمه ماه رمضان از 15 خادم قرآن كریم (12 ایرانی و سه خارجی) در بخش‌های اطلاع‌رسانی، هنری، نشر، پژوهشی و رایانه با حضور ریاست جمهوری قدردانی می‌شود.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo