شهید آوینی

آنچه در مجلس اتفاق افتاد در شأن مجلس شورای اسلامی نبود + صوت

آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه 93/10/26 تهران با اشاره به اتفاقاتی که یکشنبه جاری در مجلس به وقوع پیوست ، اظهار کرد: آنچه در مجلس اتفاق افتاد در شأن مجلس شورای اسلامی نبود. نه آن سخن در شأن مجلس بود و نه آن عمل. ان شاألله مجلس پیش از پیش رسالت خود را حفظ کند.

93/10/28

نماز جمعه,خطبه,نماز,آیت الله موحدی کرمانی,تهران,نماز جمعه تهران,جمعه,مجلس,دولت,امر به معروف

آیت الله محدی کرمانی در ابتدای خطبه اول بیان داشتند:  وقتی وارد شدم انتهای سخنان برادر عزیز و گرانقدرم آقای رحیم پور ازغندی بود  خیلی نگران شدم از سخنانی که مطرح کردند که من مثل بعد از یکی دو جلسه د دیگر  نیایم خیلی متاثر شدم.یکی از عزیزانی که خود من  استفاده فراوان از بیانات ایشان می کنند خود من هستم نمونه ایشان  کم داریم   خداوند توفیقاتشان را زیاد کند  و به مردم توفیق دهد از بیاناتشان استفاده کنند من تقاضا می کنم ایشان این جمله که فرمودند پس بگیرند و حتما در نماز جمعه شرکت کنند، سخنرانی کنند همه استفاده می کنند همه استفاده می کنیم خود من استفاده می کنم .منحصر به نماز جمعه هم نیست .بیانات ایشان که تلویزیون پخش می شود خود من مقید هستم گوش کنم حتما حتما حتما ایشان عنایت کنند و این برنامه خوبی که دارند ادامه دهند صلوات بفرمایید.
یکی از آثار تقوی و  لوازم تقوا این است که انسان به خودش خوشبین نباشد ."فَهُمْ لِأَنْفُسِهِمْ مُتَّهِمُون‏" 1 امیر المونین می فرمایید (انسان) متقی خودش را متهم می کند یعنی با دست خودش، خودش را به محاکمه  می کشد به دادگاه احضار می کند و از او سوال میکند بازخواست میکند می گوید جواب بده جواب بده اگر موفق شویم این کار کنیم امروز در قیامت جواب دادن برای ما آسان خواهد شد  و اگر این کار را نکنیم در قیامت جواب دادن برای ما مشکل خواهد بود رسول اکرم به اباذر فرمود "يَا أَبَاذَرٍّ، حَاسِبْ نَفْسَكَ قَبْلَ أَنْ تُحَاسَب‏ فَإِنَّهُ أَهْوَنُ لِحِسَابِكَ غَداً" 2 به حساب خودت امروز برس ببین چه می کنی، اگر رسیدی به این امر، اگر محاسبه کردی، اگر از خودت باز خواست کردی ،نقطه های ضعفت را فهمیدی و جبران کردی  در قیامت حساب تو آسان خواهد بود
 محور سخن امروز من چند سوال هست  که هر کس باید از خودش سوال کند :


 

دانلود


1- آیا آبروی برادر مومن را حفظ کردی یا نه؟مومن خیلی احترام دارد، مومن احترامش از کعبه بیشتر است حرمت کعبه را مراعات می کنیم، از خود سوال کنیم آیا حرمت برادر دینی ، آبروی او  را حفظ می کنیم یا نه، آیا عقب سر او بد می گیم یا نه، آیا ندانسته به او نسبت می دهیم یا نه، آیا به او تهمت می زنیم یا نه،  آیا او را مسخره میکنیم یا نه، آیا به او فحش می دهیم یا نه این اولین سوال خودمان را در این دادگاه مواجه با این بازخواست کنیم سوال کنیم و جواب آماده کنیم 

2- این همه مقام معظم رهبری و قبل از مقام معظم رهبری قرآن مجید سفارش وحدت را کرد آیا وحدت را رعایت میکنیم یا نه، وحدت بین شیعه و سنی ، وحدت بین خودمان، خودمان در درون کشورمان آیا متحد هستید یا نه، در امر وحدت اینم سوال دوم جواب بدیم. آنها که مسولیتی در نظام دارند آنها بارشان خیلی سنگینه امانتی گرفتند حمل کردند  که قرآن مجید می فرماید " مَثَلُ الَّذِينَ حُمِّلُوا التَّوْرَاةَ ثُمَّ لَمْ يَحْمِلُوهَا كَمَثَلِ الْحِمَارِ يَحْمِلُ أَسْفَارًا بِئْسَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَاتِ اللَّهِ " 3 اگر حمل کنی این امانت را به دوش بگیری و به وظیفه عمل نکنی مثل تو مثل این کلمه ای است که در قرآن است وانگهی عمل تو تکذیب آیات خداست  بِئْسَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَاتِ اللَّه مسولین، مسولین دقت کنند قرآن می گوید " الَّذِينَ إِن مَّكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَ آتَوُا الزَّكَاةَ وَ أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَوْا عَنِ الْمُنكَرِ " 4 کم منکر داریم در جامعه، این بد حجابی منکر نیست؟ رشوه منکر نیست؟دروغ منکر نیست؟ تغلب منکر نیست؟ چه کردیم؟ مسولین چه کردند؟ این فسادی  که چهره کشور اسلامی را کریه و زشت کرده ، این بد حجابی ها با این بد حجابی ها چه کردین؟ بی تفاوتید؟ وای به حالتان! اگر هم کردید بگید چه کردید، چرا این همه بد حجابی در جامعه دیده می شود معنای این بد حجابی میدانید یعنی چی؟ یعنی دیگه جوان رغبت به ازدواج نمی کند،میگه نیازی به ازدواج نیست ، چرا به خودم زحمت بدهم هزینه ازدواج را به دوش بگیرم ؟ جامعه من را سیر میکنه. من اشباع میشم. فضای تلذذ برای من فراهمه، دیگه نیازی به ازدواج نیست، و این جا باید بگویم چقدر غافلند آنهایی که  وسیله تلذذ را برای این آلوده ها فراهم می کنند و خود خبر ندارند که این یعنی چی؟ معصوم میفرماید نگاه آلوده زنای چشم است خودت را در معرض این زنا قرار دادی؟ این یک ، دیگر بنیاد خانواده را متذلل میکنه، جوانی که پیوسته نگاهش به این و آن می افتد ، خیره می شود، دنبال خیره شدن مجذوب می گردد ، این دیگر رغبتی به همسر خودش نداره ، بهتر را که در جامعه ببیند نسبت به همسرش بی رغبت می شود

سوم آن دانشجویی که در فضای آرام درس می خواند موفقتره یا آن دانشجویی که به واسطه این فضا پیوسته یک حالت اضطراب دارد؟ بدون تردید آن دانشجوی اول موفق تر است.

دیگر آنکه اگر چنین فضایی را دشمن ببیند می گوید پس معلوم میشه مردم ایران آن عرق دینیشون ضعیف شده، آن ایمانی که موجب شد انقلاب پیروز شد و آمریکا به ذلت کشانده شد  آن ایمان آسیب دیده ، می گوید وقتش هست که به این کشور حمله کنیم و دیگر آنکه خطر آندلس یادتون باشه مسولین محترم ، کشور اسلامی  اندلس به واسطه همین بی بند و باری ها تبدیل شد به یک کشور کفر ، خانم ها متوجه باشند قدر خودشان را بدانند ، خودشان را به ابتذال نکشانند به صورت یک کالا برای مردان در نیایند مسولین برای این چه فکر کرده اند؟
امیر المومنین در نامه ای به مالک اشتر می فرمایند در عهدنامه حکومت چند وظیفه دارد یکی از آنها " جِهَادَ عَدُوِّهَا وَ اسْتِصْلَاحَ أَهْلِهَا "
5 حاکم باید با دشمن این مردم بجنگد دشمن خارجی و دشمن داخلی آن دشمنانی که این برنامه ها را تقویت می کنند تشویق می کنند بعضی از این انسان ها ،از این خانم ها نا آگاهند بعضی هایشان آگاهند آگاهانه به جنگ انقلاب میان، دهن کجی می کنند، این همان جهاد عدوهاست ، حکومت اسلامی در این زمینه چه می کند چقدر با این دشمن جهاد کرده؟
 
میلیون ها مغز جوان و نوجوان در دست وزیر آموزش و پرورش و وزیر علوم است. دانشجوها و دانش آموزها بدانند مسولند،مسول میلیون ها مغزند مسول میلیون فکرند اینهایی که فردا مسولیت مدیریت جامعه را دارند، احساس مسولیت کنند، آیا به پرورش آنها توجه شده؟ آیا امانتی را  که انقلاب به دست آنها سپرده یعنی این عزیزان به وظیفه امانتداری عمل می کنند یا نمی کنند؟
آیا مسولین در رابطه با ولایت ولایتی که عامل سقوط آمریکا و شاه بود، ولایتی عامل عزت مردم بود، چقدر به ولایت وفادارند؟ من نمیخواهم به کسی اهانت کنم ان شاء الله همه وفادارند، ولی می خواهم بگویم متوجه باشید مسولیت سنگینه، در وفاداری به ولایت فقط به شعار اکتفا نکنید اهل عمل باشید به عمل نشان دهید که شما وفادار هستید (تکبیر مردم)

سوال دیگر آیا در فکر جوانان گول خورده به مواد مخدر (هستید) چه قدر فکر کردید؟  چه قدر گام برداشتید؟ نمیگم برداشته نشده برداشته شده کار شده اما کمه ،بیشتر  باید تلاش کرد، بیشتر باید فعالیت کرد .

سوال دیگر آیا در این کشور مردم امنیت جان و مال دارند یا ندارد؟آیا ماشینی که پارک کرده با فکر راحت می رود استراحت کند یا آیا برای چند روز خانه را  خالی کرده و به سفر رفته امنیت دارد که حتما خانه من محفوظه؟ این را هم خودتان جواب بدید من باز نمیگم مسولین امنیت کار نکردند کار می کنند فعالند نیروی انتظامی فعاله ولی باز عرض می کنم بیشتر ،فلان خانم در زمان نادر شاه دراییش را دزد برد او خواب بود. شکایت برد نادر گفت ،  چرا خوابیدی؟ میخواستی بیدار باشی که مالت را دزد نبرد . گفت ببخشید من فکر کردم شما بیدارید، شما بیدارید و به این دلیل با فکر راحت استراحت کردم

سوال دیگر آیا مسولین و در نظام سنتی مسولین ضوابط حاکم است یا روابط ؟ تکرار می کنم آیا ضوابط حاکم است که مرحبا بهم یا روابط حاکم است که ویل لهم

سوال دیگر آیا در مدیریت مسولین انسانی مظلوم می شود؟ مظلوم می شود؟ مظلوم یعنی چی؟ یعنی اعمال ظلم ، ظلم یعنی چی؟ ظلم یعنی همان که اگر آمد حکومت را ساقط می کند " الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم "
6 آیا اگر به مسولین مراجعه کرد میتواند او را ببیند؟ می تواند با او تماس بگیرد؟ اگر نامه نوشت مطمئن است نامه به دست مسول می رسد؟ در این زمینه هم مسولین مراقب باشند. یادشان باشد علی بن یقین فرد مورد علاقه موسی بن جعفر به واسطه یک بی اعتنایی که به یک ساربان کرد و به او اجازه ملاقات نداد مطرود حضرت موسی بن جعفر صلوات الله و سلامه علیه شد (صلوات مردم)

سوال دیگر مسول از خود بکند راستی این مسولیت که قبول کردی برای خدا قبول کردی یا برای هوا قبول کردی ؟
معصوم فرمود " إِنَّ عَمَلَكَ لَيْسَ لَكَ بِطُعْمَةٍ وَ لَكِنَّهُ فِي عُنُقِكَ أَمَانَة "
7 این امانت است مسولیت را به منظور خدمت قبول کن جمله ای را هم به خودم بگویم فلانی اگر در تربیون نماز جمعه می آیی و حاضر می شی ، حاضر شدی خودت را به مردم نشان دهی یا خدا را به مردم نشان دهی؟ یه قدری باید فکر کرد، آنها که عمری را گذرانده اند، از چهل رد شده اند باید بدانند سختگیری شدید است کسی که از چهل بگذرد خداوند به دو فرشته مامور می گوید که  " شددا علیه، غلظا علیه، و اکتبا علیه ، صغیر عمله و کبیر " 8بر او سخت بگیرید هر چه می کند ضبط کنید هر چه می کند ثبت کنید لا اله الا الله این نامه عمل اعمال چهل و پنجاه و شصت ساله درش ضبط شده

یک دم، به خود آی و ببین چه کسی

به چه دل بسته‌ای، به که همنفسی
9
 

یک تضرع لازم است یک ناله لازم است من گاهی فکر کردم اگر کسی در شبانه روز یک دفعه غیبتی بکند یا بشنود که شنونده هم غیبت کننده است، این آدم  اگر یک غیبت کرده باشد فقط یک غیبت در سال می شود 365 غیبت، ده سال می شود 3650 غیبت، پنجاه سال می شود 18250 غیبت وای من خدا را ملاقات کنم در حالتی که 18250 بار سر سفره ای نشستم که در آنجا گوشت برادر مومن مرده خود را خوردم . وا خجلتا ...
ممکن است کسی بگوید فلانی بالاخره ما توبه میکنیم، توبه کردیم ، شب های قدر را گذرانده ایم ، بنده عرض میکنیم درسته خدا به همه توفیق توبه نصوح بده اما چه اطمینانی هست که این توبه ها قبول شده باشه ما به درگاه خدا میگیم "و اقبل توبتی "
10 توبه من  را بپذیر خدا ، ممکن است بعضی ها پذیرفته نشه  "انما یتقبل الله من المتقین" 11 اگر توبه ها قبول نشده و موثر نیفتاده با چه رویی می خواهیم خدا را ملاقات کنیم با این پرونده ی ضخیم

خدایا بر همه ما رحم کن.خدایا توفیق محاسبه به همه ما عنایت کن. پروردگارا توفیق تزکیه خود به ما کرم کن ....

ادامه از سایت ایسنا
http://www.isna.ir/fa/news/93102614296


ایشان
با اشاره به اتفاقاتی که یکشنبه جاری در مجلس به وقوع پیوست ، اظهار کرد: آنچه در مجلس اتفاق افتاد در شأن مجلس شورای اسلامی نبود. نه آن سخن در شأن مجلس بود و نه آن عمل. ان شاألله مجلس پیش از پیش رسالت خود را حفظ کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اهانت مجله فرانسوی به پیامبر اسلام (ص) اشاره کرد و یادآور شد: غرب قدرت اسلام را احساس کرده و فهمیده که اسلام در اروپا به سرعت پیش می‌رود. به همین دلیل دست به این کارهای زشت، رذالت‌ها، خباثت‌ها و جهالت‌ها زده است.


موحدی کرمانی ادامه داد: ببینید تا کجا به مرحله سقوط اخلاقی رسیده‌اند که باید گفت زهی خجالت. بگذارید این جانیان چهره کریه خود را نشان دهند و دشمنی خود را با اسلام آشکار کنند تا دنیای اسلام بیدار شود و دل به ناکسان نبندند. جای تأسف است که با کمال بی‌شرمی حمایت از این بی‌احترامی را حمایت از آزادی می‌دانند. در حالی که این دریدگی،‌ خباثت و جهالت است.

وی اضافه کرد: از این عجیب‌تر این‌که این جانیان به راه افتاده‌اند، ‌راهپیمایی کرده و تروریسم را محکوم می‌کنند. کسانی که خود تروریست واقعی و تروریست پرور هستند. نخست‌وزیر رژیم سفاک اسرائیل در راهپیمایی شرکت می‌کند و تروریسم را محکوم می‌کند. رژیمی که خود کودک‌کش و جلاد است. باید پرسید، پس چه کسی در سوریه از تروریست‌ها حمایت می‌کند و برایشان سلاح می‌فرستد؟ الحمدلله آنهایی که از تروریسم‌ها حمایت کردند و آنها را در آستین پروراندند حالا همین تروریست‌ها و داعش به جان خودشان افتاده‌اند.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5، گفت: هیأت ایرانی مذاکره می‌کند و باز هم مذاکره خواهد کرد که اشکالی ندارد و ان شاء الله مبارک باشد، اما باید بداند طرف مذاکره چه کسی است. رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم قم فرمودند که دشمنی استکبار با ملت ایران پایان ندارد. مسئولین باید با نیروهای داخلی حربه تحریم را از دست دشمن غیرقابل اطمینان خارج کنند.

وی ادامه داد:ایشان همچنین فرموده‌اند که دولتمردان آمریکا مردمی غیرمنطقی هستند. ملت ایران و نظام تسلیم شدنی نیست و نظام جمهوری اسلامی ایران حرف، منطق، توانایی و اقتدار دارد. لذا در مقابل کارهای غیرمنطقی و زورگویی آمریکا هیچ‌گاه تسلیم نشده و نخواهد شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اکنون با ارزان کردن قیمت نفت مواجهیم و از این طریق می‌خواهند به ایران ضربه بزنند. به همین دلیل است که اهمیت اقتصاد مقاومتی روشن می‌شود. مسأله‌ای که در جلسه دیروز علمای بلاد در قم نیز مطرح شد که باید اتکای به بودجه نفت تدریجاً کاهش یابد و روزی به صفر برسد. ما ظرفیت‌های زیادی داریم و نیروی جوان ما می‌تواند موثر باشد.

این عضو مجلس خبرگان ادامه داد: مسئولین باید به داخل توجه و دستورات اسلامی را رعایت کنند. مهم جلوگیری از اسراف، ایجاد رونق کشاورزی و صنعت، پایین آوردن حقوق‌های کلان، حذف استخدام‌های غیر ضروری، کم کردن حجم دولت و توجه اغنیا به ضعفا است. حتماً مجلس شورای اسلامی هم در برنامه پنجم توسعه و بحث بودجه در ‌آینده باید توجه کند که اتکای به نفت کم باشد و یا به صفر برسد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع وحدت اشاره کرد و افزود: باید به امر وحدت اهمیت فراوان دهیم؛ چرا که آنچه را که به دست آورده‌ایم در سایه وحدت حول محور امامت و ولایت بوده است. همچنین باید قبل از آنکه مرگمان فرا برسد به سراغ پرونده‌مان برویم و آن را اصلاح کنیم. به خصوص درباره حق‌الناس که بسیار مهم است.

موحدی کرمانی در ادامه تذکراتی به شوراها داد و بیان کرد: شوراها باید بکوشند که گره مردم را باز کنند نه این‌که گره‌ها زیادتر کنند. شوراها باید سعی کنند که مصوباتشان صددرصد اسلامی باشد.

خطیب نماز جمعه تهران در پایان اظهار کرد: در ایام شهادت فدائیان اسلام صفوی، طهماسبی، ذوالقدر و واحدی هستیم که در 27 دی 1334 به شهادت رسیدند و دین بزرگی به گردن ما دارند. اینها در آن فضای رعب و وحشتی که شاه ایجاد کرده بود وارد عمل شدند و پشت دشمن را لرزاندند و وحشتی که شاه در مردم ایجاد کرده بود را به خودش برگرداندند. اینها به ما درس مقاومت دادند و همین مقاومت باعث شده که سرانجام شاه در 26 دی فرار کرد.

پینوشت :
1- نهج البلاغه(صبحی صالح) ص 304 ، خطبه 193 معروف به خطبه متقین که امام بعد از تقاضای همام ایراد فرمودند
2- امالی(طوسی) ص 534
3-سوره جمعه آیه 5
4-سوره حج
آیه 41
5-نهج البلاغه(صبحی صالح) ص 427 ، نامه 53
6-امالی(مفید) ص 310
7-نهج البلاغه(صبحی صالح) ص 366 ، نامه 5
8- إِنَّ الْعَبْدَ لَفِي فُسْحَةٍ مِنْ أَمْرِهِ مَا بَيْنَهُ وَ بَيْنَ أَرْبَعِينَ سَنَةً فَإِذَا بَلَغَ أَرْبَعِينَ سَنَةً أَوْحَى اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَى مَلَكَيْهِ قَدْ عَمَّرْتُ عَبْدِي هَذَا عُمُراً فَغَلِّظَا وَ شَدِّدَا وَ تَحَفَّظَا وَ اكْتُبَا عَلَيْهِ قَلِيلَ عَمَلِهِ وَ كَثِيرَهُ وَ صَغِيرَهُ وَ كَبِيرَهُ
9-شیخ بهایی

شیر و شکر

ای مرکز دایرهٔ امکان
وی زبدهٔ عالم کون و مکان

تو شاه جواهر ناسوتی
خورشید مظاهر لاهوتی

تا کی ز علایق جسمانی
در چاه طبیعت تن مانی؟

تا چند، به تربیت بدنی
قانع به خزف ز در عدنی؟

صد ملک ز بهر تو چشم به راه
ای یوسف مصری، به در آی از چاه

تا والی مصر وجود شوی
سلطان سریر شهود شوی

در روز الست، بلی گفتی
امروز، به بستر لا خفتی

تا کی ز معارف عقلی دور
به ز خارف عالم حس، مغرور؟

از موطن اصل، نیاری یاد
پیوسته، به لهو و لعب دلشاد

نه اشک روان، نه رخ زردی
الله الله، تو چه بی‌دردی!

یک دم، به خود آی و ببین چه کسی
به چه دل بسته‌ای، به که همنفسی

زین خواب گران، بردار سری
برگیر ز عالم اولین، خبری

 

10-صحیفه سجادیه ص 146 دعای 31 وَ كَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ فِي ذِكْرِ التَّوْبَةِ وَ طَلَبِهَا
11-سوره مائده آیه 27


منبع: سایت شهید آوینی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo