شهید آوینی

 

تجدید حیات معترضین آمریکایی+ تصاویر

به گزارش سایت اوباما، ایالت‌های مختلف آمریکا در روز 1 می شاهد اعتراضات قابل توجه جنبش 99 درصد علیه نظام سرمایه‌داری بود.
براساس گزارش رویترز، در درگیری‌هایی که میان پلیس و معترضین در نیویورک در بامداد امروز و ظهر روز 1 می به وقت محلی روی داد، بیش از 30 نفر از معترضین دستگیر شدند.
 
به گزارش سایت اوباما، ایالت‌های مختلف آمریکا در روز 1 می شاهد اعتراضات قابل توجه جنبش 99 درصد علیه نظام سرمایه‌داری بود.

 
براساس گزارش رویترز، در درگیری‌هایی که میان پلیس و معترضین در نیویورک در بامداد امروز و ظهر روز 1 می به وقت محلی روی داد، بیش از 30 نفر از معترضین دستگیر شدند.
کریستین ساینس مانیتور در این زمینه گزارش داد: معترضین نیویورکی از شب 30 آپریل با تجمع در برابر پله‌های ساختمان "فدرال هال" در این شهر، خود را برای برگزاری مراسم اول می آماده می‌کردند.

 
براساس این گزارش، مردم معترض در برابر "بانک آمریکا" فریاد می‌زدند: "بانک آو آمریکا، شوم است برای آمریکا". این در حالی بود که در شیکاگو نیز در برابر شعبه دیگری از این بانک، ده‌ها معترض آمریکایی جمع و به سیاست‌های ضدمردمی این بانک اعتراض کردند.

 
براساس این گزارش، درگیری‌ها در اوکلند شدت بیشتری داشت و پلیس ضد شورش با گاز اشک اور و نارنجک‌های دستی، به معترضین حمله و 9 نفر آنان را دستگیر کرد. همچنین استفاده از ماشین زرهی در مقابله با معترضین آمریکایی، از موضوعاتی بود که به شدت مورد توجه کاربران آمریکایی قرار گرفت.

 

 
معترضین اوکلندی هم در مقابل دو بانک، یک اتومبیل ون پلیس و یک خودروی متعلق به یک گروه خبری را تخریب کردند. بر اساس همین گزارش، کایتلین مانینگ که مسئولیت هماهنگی اعتراضات اوکلند را برعهده داشت در خصوص رفتار نیروهای امنیتی به رویترز گفت: من در گوشه‌ای ایستاده بودم که دیدم نیروهای امنیتی به میان معترضین آمدند و دو نفر از آنها را ربودند و به داخل یک اتومبیل ون بردند.

 
در حومه سیاتل نیز با وجود هوای بارانی و سرد این منطقه، معترضین و کارگران این شهر با شکستن پنجره‌ها، پرچم‌های سیاهی را به نشانه اعتراض از پنجره چندین ساختمان از جمله ،ساختمان بانک اچ اس بی سی و ساختمان فدرال سیاتل بیرون گذاشته بودند که با دخالت پلیس این پرچم ها جمع شد.
در لس انجلس نیز هزاران نفر از معترضین از منطقه مرکزی این شهر که موسسات مالی نیز عمدتا در این منطقه قرار دارند، حرکت کردند. بنابر گزارش لس انجلس تایمز این افراد در قالب گروه های مختلف از جمله فعالین حقوق مهاجرین، گروه های کارگری، مخالفین جنگ و فعالین حمایت از بهداشت عمومی در این تظاهرات شرکت کرده بودند.

 
این گزارش می افزاید که معترضین لس آنجلسی شب را در قالب یک گروه 300 نفری در یکی از پارک‌های حومه این شهر گذراندند که این اجتماع بزرگترین اجتماع از زمان بسته شدن کمپ معترضین در پارک سی تی هال بوده است. معترضین در حالی که فریاد "رای برای صلح" را سر می‌دادند طوماری را در حمایت از اصلاحات آموزشی، کشاورزی و مهاجرت امضا می‌کردند.
گروه های موسیقی نیز در این تظاهرات سرودهایی می‌خواندند که در قسمتی از آن آمده بود "برای گرفتن حق خود برخیزید". یکی از معترضین لس آنجلسی ضمن ابراز خوشحالی از حضور و اتحاد گروه‌های مختلف در این تظاهرات گفت: ما تا زمانی که پلیس ما را از میدان پرشینگ اخراج کند، در این میدان خواهیم ماند."

 
براساس این گزارش، استفاده از پلاکاردها و شعارهایی در حمایت از ایران نیز از نکات قابل توجه تظاهرات 1 می بود.

 

 

 

منبع:سایت عمارنامه

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo