شهید آوینی
 
‌رهبر معظم انقلاب اسلامي در جمع هزاران نفر از كاركنان مجتمع مس سرچشمه
رهبر معظم انقلاب اسلامي در جمع هزاران نفر از كاركنان مجتمع مس سرچشمه و خانواده هاي آنان اعلام كردند: سرپنجه كارگر مومن ايراني و فكر و ابتكار مديران و دانشمندان اين سرزمين، گنجينه هاي نهفته در خاك ايران را در خدمت پيشرفت و رفاه ملت قرار خواهد داد.

حضرت آيت الله خامنه‌اي عصر يكشنبه پس از بازديد از نمايشگاه صنعت و معدن كه به ارائه تواناييهاي معدني و صنايع وابسته اختصاص دارد، با ابراز خشنودي از بازديد از مجموعه عظيم مس سرچشمه، پيشرفت و توسعه اين مجتمع را مرهون تلاشهاي كارگران، مديران و مهندسان آن خواندند و افزودند: همت بلند، نگاه اميدوارانه و كار تحسين برانگيز همه كاركنان اين مجموعه، روند توسعه مس سرچشمه را به يكي از افتخارات كشور تبديل كرده است.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به دستور دين مبين اسلام مبني بر استفاده از ثروتهاي نهفته در زمين افزودند: سلطه جويي قدرتها و غفلت برخي ملتها، باعث شده كه آنها نتوانند از منابع خدادادي استفاده مطلوب كنند، اما ملت ايران با پايداري در مقابل دشمنان اسلام و ايران، منابع طبيعي سرزمين غني خويش را براي ايجاد حيات طيبه اسلامي به كار مي گيرد.

حضرت آيت الله خامنه اي اداره مجتمع مس سرچشمه به دست انگليسي ها و آمريكايي ها را در دوران قبل از انقلاب، تحقير ملت ايران دانستند و افزودند: نظام اسلامي به اين بي حرمتي پايان داده و ملت شريف و با استعداد ايران با تلاش و ابتكار و پيشرفت علمي خود، اسلام را سرافراز و ايران را عزتمند ساخته است.

ايشان تلاش و نوآوري را اساس پيشرفت انسان برشمردند و با تاكيد به همه جوانان، دانشمندان و محققان كشور مبني بر افزايش روح خلاقيت و ابتكار افزودند: هر ملتي كه با جديت كار كند و در روند پيشرفت مادي، معنويت را فراموش نكند براساس وعده تخلف ناپذير الهي از نعمات پروردگار به طور كامل برخوردار خواهد شد.

ايشان فراگرفتن دانش از هر نقطه جهان را دستور اسلام خواندند و افزودند: ما علم را از ديگران فرا مي‌گيريم اما به شاگردي بسنده نمي‌كنيم بلكه بر سطح كنوني علم و دانش جهاني مي‌افزاييم و اين افق كار علمي در كشور ماست.

رهبر معظم انقلاب معناي حقيقي شعار مرگ بر آمريكا را كار و تلاش بي‌وقفه براي پيشرفت و توسعه حقيقي كشور خواندند و خاطرنشان كردند: ملت ما با هيچ ملتي دشمني ندارد و هنگامي كه فرياد مرگ بر امريكا سر مي‌دهد عزم راسخ و ايمان عميق خود را براي محو هرگونه عقب ماندگي از كشور، مورد تاكيد قرار مي‌دهد.

در اين ديدار قبل از سخنان رهبر معظم انقلاب، آقاي جهانگيري وزير صنايع و معادن در گزارشي از پيشرفتهاي صنعتي و معدني كشور اعلام كرد تعداد معادن فعال كشور از 200 معدن به 3800 معدن و ميزان استخراج مواد معدني از 20 ميليون تن به 150 ميليون تن افزايش يافته است.

آقاي مرادعلي زاده مدير عامل مجتمع مس سرچشمه نيز گزارشي از پيشرفتهاي اين مجتمع بيان كرد.

حضرت آيت الله خامنه اي پيش از اين سخنان از نمايشگاه صنعت و معدن، كه به ارائه تواناييهاي معدني و صنايع وابسته، اختصاص دارد، بازديد كردند.

در اين نمايشگاه كه در شهر سرچشمه استان كرمان برپا شده، مراحل مختلف زمين شناسي و اكتشاف معادن، اطلاعات مربوط به معادن و صنعت مس كشور، طرحهاي توسعه اين صنعت و طرحهاي زيست محيطي آن عرضه شده است.

چندين غرفه از نمايشگاه صنعت و معدن نيز به معادن و صنايع آهن، زغال سنگ، طلا، روي، سرب، فسفات و آلومينيوم اختصاص يافته است. واحدهاي فعال در بخش سنگهاي تزييني، صنايع وابسته معدني و صنايع خدماتي نيز، در اين نمايشگاه به ارائه گوشه هايي از توانايي ها و فعاليتهاي خود پرداخته اند.

در طول بازديد حضرت آيت الله خامنه‌اي از نمايشگاه، مسوولان غرفه ها و مسوولان بخش صنعت و معدن كشور، توضيحات لازم را بيان مي‌كردند.


برنامه های سفر 9 روزه مقام معظم رهبری به كرمان اعلام شد
كرمان در دریای بیكران شور و شادی غرق شد
گزارش تصویری از ورود مقام معظم رهبری به شهر کرمان
دیدار علما‏، فضلا و طلاب استان كرمان با رهبر معظم انقلاب اسلامی
دیدار جمع کثیری از مردم استان کرمان با رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلای این شهر
حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار خانواده های معظم شهدا و ایثارگران استان کرمان
گزارش تصویری از زیارت قبور شهدای کرمان توسط رهبر فرزانه انقلاب
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جمع فرهنگیان استان کرمان
دیدار مسوولان شهر بم با رهبر معظم انقلاب اسلامی
دیدار رهبر معظم انقلاب از بم و حضور ایشان در گلزار شهیدان و مزار جان باختگان زلزله این شهر
گزارش تصویری از بازدید مقام معظم رهبری از شهر بم
بازدید رهبر معظم انقلاب از برخی قسمتهای زلزله زده شهرستان زرند
گزارش تصویری دیدار جمع کثیری از مردم پرشور زرند با رهبر معظم انقلاب اسلامی
دیدار جمع کثیری از مردم پرشور زرند با رهبر معظم انقلاب اسلامی در ورزشگاه 22 بهمن این شهر
گزارش تصویری از دیدار نخبگان و برگزیدگان استان كرمان با رهبر معظم انقلاب اسلامی
حضور فرمانده معظم كل قوا درمراسم مشترك یگانهای نظامی كرمان
دیدار رهبر معظم انقلاب با مردم جیرفت
گزارش تصویری از دیدار رهبر معظم انقلاب با مردم جیرفت
دیدار پرشور مردم رفسنجان با رهبر معظم انقلاب اسلامي
گزارش تصويري از دیدار مردم رفسنجان با رهبر معظم انقلاب اسلامي
گزارش تصويري از بازديد مقام معظم رهبري از مجتمع مس سرچشمه

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo