شهید آوینی
 
دیدار جمع کثیری از مردم استان کرمان با رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلای این شهر

حضرت آیت الله خامنه ای در پایان مراسم استقبال مردمی، در جمع بیش از صد هزار نفر دیگر از مردم کرمان که از ساعتها قبل در مصلای بزرگ این شهر اجتماع کرده بودند حضور یافتند و ضمن پاسخگویی به ابراز احساسات بیوقفه مردم تاکید کردند ملت و مسوولان کشور، با درک موقعیت بسیار حساس و خطیر کنونی و با برنامه ریزی و تلاش بی وقفه ، ایران عزیز را به الگویی از توانایی، اقتدار و پیشرفت تبدیل می کنند.

رهبر معظم انقلاب در تبیین موقعیت بسیار مهم و حساس کنونی، خاطرنشان کردند برخلاف برخی تصورها، حساسیت و خطیر بودن وضع کنونی کشور، ارتباطی با چالشهای سیاست خارجی و تهدیدهای زورگویان جهانی ندارد چرا که این تهدیدها همیشه بوده است و ملت ایران نیز همواره با عزمی راسخ، مشتی پولادین و فکر و تدبیر، دشمن را وادار به عقب نشینی کرده و باز هم خواهد کرد.

ایشان علت حساسیت و خطیر بودن مقطع کنونی را، ضرورت برنامه ریزی و تلاش بیوقفه برای عینی شدن و ملموس شدن پیشرفتهای زیر بنایی کشور در زندگی روزمره مردم برشمردند و افزودند: پس از پیروزی انقلاب، و بخصوص بعد از جنگ، کارهای بسیار مهمی در زمینه های گوناگون انجام شده، زیربناهای اساسی کشور در بخش های مختلف از استحکام قابل تکیه ای برخوردار، شده اند و آنچه دوران کنونی را اهمیت و حساسیت فراوان می بخشد ضرورت ملموس شدن این دستاوردهای عظیم در زندگی مردم است تا کام ملت از عدالت اجتماعی، رفاه و ادامه پیشرفتهای گوناگون شیرین شود.

رهبر معظم انقلاب، نادیده گرفتن کارهای دولتهای مختلف دهه های اخیر را بی انصافی برشمردند و افزودند: باید حلقه سازندگی ها، توفیقها و پیشرفتها را به زندگی مردم متصل کرد و با برنامه ریزی عدالتخواهانه و تلاش بی وقفه، فقر را از کشور برچید، فساد را ریشه کن کرد شکاف فقیر و غنی را از بین برد و با تحقق عدالت اجتماعی و عمق بخشیدن به باورهای دینی و ملی، ایران را به الگویی توانا، مقتدر، پیشرفته و شایسته این ملت تبدیل ساخت و از این طریق مسلمانان جهان را تقویت و اسلام عزیز را بلندآوازه ساخت که اهمیت و حساسیت دوران کنونی در همین نکات نهفته است.

حضرت آیت الله خامنه ای آغاز "اجرای سند چشم انداز 20 ساله و برنامه چهارم توسعه" در سالجاری را از دیگر دلایل اهمیت فراوان سالهای کنونی خواندند و افزودند: در سال همبستگی ملی و مشارکت عمومی انتخابات بسیار مهم ریاست جمهوری را نیز در پیش داریم که مشارکت ملی در این عرصه و انتخاب رئیس جمهوری شایسته، از لحاظ مسائل داخلی و خارجی، بسیار مهم است.

ایشان با اشاره به فضای تازه و امیدهای جدیدی که هر انتخابات به همراه خود می آورد تصریح کردند: انتخابات ریاست جمهوری از جدی ترین، پرشورترین و پرجاذبه ترین صحنه های مشارکت ملی است و می تواند در سرنوشت کشور تاثیر فراوانی داشته باشد به همین علت دشمنان این ملت، همه امکاناتشان را بکار گرفته اند تا مردم را نسبت به شرکت در انتخابات 27 خرداد دلسرد، بی اعتماد و بی اطمینان کنند اما با هوشیاری مردم و یاری پروردگار نخواهند توانست.

رهبر معظم انقلاب حضور مردم در انتخابات را وسیله ای برای تجلی مشروعیت، نموداری از اقتدار کشور و ملت و باعث مستحکم شدن نظام اجرایی خواندند و افزودند: انتخابات پرشور، نظام جمهوری اسلامی را جوانتر از آنچه هست خواهد کرد و روز نویی را برای مردم به ارمغان می آورد بهمین علت از اساسی ترین مسائل کشور است.

ایشان افزودند: زورگویان جهانی اگر می توانستند با تاثیرگذاری روی گروههای سیاسی کاری می کردند که انتخابات اصولا برگزار نشود مانند انتخابات مجلس هفتم که می خواستند این کار را بکنند اما نتوانستند.

رهبر معظم انقلاب، مردمسالاری دینی را جوهره نظام اسلامی دانستند و خاطرنشان کردند لیبرال دمکراسی غرب می خواهد در افکار عمومی خود را صاحب انحصاری مردم سالاری القا کند بهمین دلیل از اینکه مردم ایران در 25 سال گذشته در 25 انتخابات شرکت کرده و مسوولان کشور را برگزیده اند ناراضی و خشمگین است.

ایشان مردم را به حضور آگاهانه پای صندوقهای رای فراخواندند و افزودند: انتخابات جلوه بسیار زیبا و جذاب مشارکت عمومی و مهمترین گام برای پیگیری اهداف و خواسته های فردی و اجتماعی است و آحاد مردم با شناخت دقیق نامزدها، فرد مورد نظر خود را انتخاب خواهند کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای، با اشاره به تبلیغات دشمنان برای ضعیف جلوه دادن نقش و جایگاه رئیس جمهور افزودند: قانون اساسی امکانات، ظرفیتها و تواناییهای فراوان و بی نظیری را برای رئیس جمهور منتخب ملت در نظر گرفته بگونه ای که رئیس جمهور بعنوان موثرترین فرد می تواند در آبادانی و پیشرفت کشور و حل مشکلات مردم، نقش بسیار اساسی ایفا کند.

ایشان، انتخاب رئیس جمهوری کارآمد، با کفایت ، با نشاط ، مومن به ملت و اهداف متعالی امام و انقلاب، با حوصله، پیگیر و قدرشناس مردم را نیاز ملت و کشور دانستند و افزودند: رئیس جمهور منتخب ملت وظایف تاریخی و سنگینی بر عهده دارد و می تواند با استفاده از ظرفیتها و امکانات فراوان قانونی، گرههای زندگی مردم را بگشاید.

ایشان تاکید کردند: طبیعی است که رهبری در انتخابات از شخص خاصی حمایت نمی کند. بلکه از معیارها یی که بیان شد حمایت می کند و بدنبال تحقق این معیارها است و هر کسی را که مردم انتخاب کنند و رئیس جمهور قانونی کشور شود مثل همه روسای جمهور، مورد احترام، تکریم و حمایت رهبری خواهد بود.

ایشان افزودند: مردم در انتخاب رئیس جمهور دقت کنند که هر دوره یک خصوصیت دارد و خصوصیت امروز، شخصی را می طلبد که با همه وجود خود را خدمتگزار مردم بداند و برای پیشرفت همراه با عدالت تلاش کند و ضمن مبارزه قاطع با فساد و تبعیض، به مردم همه شهرها و روستاهای کشور نگاه یکسانی داشته باشد و برای برخورداری آحاد ملت، تلاش کند که مردم نیز باید با درک این لحظه حساس تاریخی بدنبال شناخت چنین شخصی باشند.

ایشان در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به دشمنی بیوقفه امریکا و دیگر مستکبران با ملت ایران افزودند: امریکایی ها می گویند اگر سلطه و دخالت ما را قبول نکنید و منافع خود را به ما واگذار نکنید شما را به حمایت از تروریزم و ضدیت با حقوق بشر متهم می کنیم اما ملت ما نشان داده است که در مقابل وقاحت و زور گویی زمامداران امریکایی می ایستد و هرکسی که استقلال، هویت، منافع ملی و حیثیت ملت را تهدید کند سرجای خود می نشاند.

ایشان با اشاره به سخنان اخیر مقامات امریکایی مبنی بر اینکه ملت ایران به انرژی هسته ای نیاز ندارد افزودند: شما چه کاره هستید که درباره ملت بزرگ ایران این گونه حرف می زنید، ملت ایران انرژی هسته ای را به برکت جوانان و دانشمندانش بدست آورده و این دستاورد ملی را برخلاف خواست دولت شریر و خونخوار و دروغگوی امریکا حفظ می کند.

ایشان افزودند: سخنگویان استکبار گفته اند ما بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایران راجع به انرژی هسته ای صحبت می کنیم اما مستکبران بدانند که انتخابات ایران هیچ ربطی به آنها ندارد و هرکسی در این انتخابات روی کار آید نه می خواهد و نه ملت اجازه می دهد که برخلاف منافع مردم قدمی بردارد.

رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از سخنانشان با تشکر صمیمانه از استقبال پرشور و محبت آمیز مردم کرمان، مردم این استان را مومن – انقلابی – آگاه – نجیب – وفادار و باتجربه خواندند و با اشاره به تاریخ پرافتخار این منطقه در عرصه های علم و ادب و هنر افزودند: در صحنه تدبیر و سیاست نیز خدمات شهید عزیز باهنر هیچگاه از یاد نخواهد رفت.

ایشان استان کرمان را بلحاظ ثروتهای طبیعی و منابع زیرزمینی غنی خواندند و تصریح کردند: در این استان کارهای فراوان انجام شده اما چهره کنونی استان شایسته ظرفیت فراوان معدنی – کشاورزی – باغداری و صنعتی آن نیست که باید ضمن تلاش برای تحقق مطالبات حقیقی مردم از جمله اشتغال – مسائل معیشتی و رسیدگی به مسائل جوانان – در جهت تحقق عدالت اجتماعی در استان برنامه ریزی و تلاش کرد.

ایشان با اشاره به مدت کوتاهی که از عمر خدمتگزاری دولت کنونی باقی مانده تاکید کردند: مسوولان کنونی باید در چند ماه باقیمانده از مدت مسوولیتهایشان، تصمیماتی را که در این سفر برای بهبود وضع مردم و استان گرفته می شود عملیاتی کنند و رئیس جمهور و مسوولان دولت بعدی نیز بدانند که این تصمیمات باید بطور کامل اجرا شود.

در آغاز این دیدار حجه الاسلام والمسلمین جعفری امام جمعه کرمان و نماینده ولی فقیه در استان ضمن خیرمقدم به رهبر معظم انقلاب، مردم استان کرمان را مردمی مومن، انقلابی و پیرو ولایت خواند و گفت: مردم استان در انتخابات 27 خرداد نیز همچون دیگر صحنه ها حضوری پرشور خواهند داشت.


برنامه هاي سفر 9 روزه مقام معظم رهبري به كرمان اعلام شد
كرمان در درياي بيكران شور و شادي غرق شد
گزارش تصویری از ورود مقام معظم رهبری به شهر کرمان
دیدار علما‏، فضلا و طلاب استان كرمان با رهبر معظم انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo