شهید آوینی
 
دیدار علما‏، فضلا و طلاب استان كرمان با رهبر معظم انقلاب اسلامی

رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر روزيكشنه در دیدار علما‏، فضلا و طلاب استان كرمان، وظایف حوزه های علمیه را به مراتب سنگین تر از گذشته خواندند و با اشاره به تنوع ،‌ گستردگی و پیچیدگی وسائل ارتباطاتی نوین افزودند: جهان كنونی میدان كارزار حقیقی فكری است و اگر ما با تكیه بر منابع و تفكرات اصیل اسلامی وارد این میدان شویم قطعآ پیروزی از آن ماست كه البته ورود به این میدان نیازمند تمهیدات و برنامه ریزی است.

حضرت آیت الله خامنه ای ،‌ تبلیغ سنتی پرمحتوا را لازم اما ناكافی دانستند و خاظرنشان كردند اگرروحانیت از قافله تبلیغات متنوع و بروز عقب بیافتد قطعآ‌ خسارات بزرگی متحمل خواهد شد.

ایشان رمز توفیقات استاد شهید مطهری را تلاش بیوقفه و پیگیر استاد مطهری برای خودسازی روزافزون علمی خواندند و افزودند:‌ مطهری هیچگاه در استفاده از ذخیره گرانبهای علمی خود سستی نكرد بگونه ای كه امروز هم فضای فكری جامعه مرهون افكار و نیازمند آثار و اندیشه های اوست اما حوزه های علمیه نباید در شهید مطهری متوقف بمانند چرا كه بسیاری از نظریات و شبهات پس از حیات آن استاد عالیقدر مطرح شده است كه باید به آنها پاسخ داد.

حضرت آیت الله خامنه ای با تقدیر از روحانیت و حوزه های علمیه استان كرمان عمق بخشیدن به تحصیلات دینی و تربیت روحانیان عالم،‌ فرزانه،‌ پاكدامن- هوشیار و آگاه به جغرافیای سیاسی و فكری جهان را وظیفه اصلی حوزه های علمیه خواندند و افزودند: دشمن همة روحانیت را هدف قرار داده چرا كه روشنگری دینی مهمترین سلاح جامعه اسلامی در مقابل حملات دشمن است و روحانیت در استفاده از این سلاح نقش اساسی بر عهده دارد.

رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از سخنانشان قانون اساسی را قانونی بسیار خوب و پیشرفته دانستند و افزودند: این قانون با خصوصیات همچون تقسیم بندی صحیح قدرت، می تواند ضامن حفظ نظام و پیشرفت كشور باشد و دنیا و آخرت مردم را آباد سازد بهمین علت است كه دشمنان آن را آماج حملات خود قرار داده اند.

ایشان‏ محتوای اسلامی نظام ‏‏‏‏-‏ اثبات توانایی دین در اداره جامعه و تاثیرپذیری مسلمانان جهان از جمهوری اسلامی ایران را علت و مبنای دشمنی بی وقفه جبهه استكبار با ملت ایران خواندند و افزودند: ما علاج این دشمنی را در بمب اتمی نمی دانیم بلكه تنها راه علاج این دشمنی ها – تقویت ایمان و خودسازی درونی تسلط بر فنون روز – پیشتازی در عرصه تولید علم – تقویت و همبستگی ملی و افزایش ارتباطات اجتماعی و پیوندهای ملی است.

در آغاز این دیدار حجه الاسلام والمسلمین جعفری امام جمعه كرمان و نماینده ولی فقیه در استان در گزارشی اعلام كرد استان كرمان 14 حوزه علمیه برادران و 15 حوزه علمیه خواهران دارد و حدود 2 هزار طلبه در آنها مشغول تحصیل هستند.


برنامه هاي سفر 9 روزه مقام معظم رهبري به كرمان اعلام شد
كرمان در درياي بيكران شور و شادي غرق شد
گزارش تصویری از ورود مقام معظم رهبری به شهر کرمان
دیدار جمع کثیری از مردم استان کرمان با رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلای این شهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo