دیدار علما‏، فضلا و طلاب استان كرمان با رهبر معظم انقلاب اسلامی

رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر روزيكشنه در دیدار علما‏، فضلا و طلاب استان كرمان، وظایف حوزه های علمیه را به مراتب سنگین تر از گذشته خواندند و با اشاره به تنوع ،‌ گستردگی و پیچیدگی وسائل ارتباطاتی نوین افزودند: جهان كنونی میدان كارزار حقیقی فكری است و اگر ما با تكیه بر منابع و تفكرات اصیل اسلامی وارد این میدان شویم قطعآ پیروزی از آن ماست كه البته ورود به این میدان نیازمند تمهیدات و برنامه ریزی است.

حضرت آیت الله خامنه ای ،‌ تبلیغ سنتی پرمحتوا را لازم اما ناكافی دانستند و خاظرنشان كردند اگرروحانیت از قافله تبلیغات متنوع و بروز عقب بیافتد قطعآ‌ خسارات بزرگی متحمل خواهد شد.

ایشان رمز توفیقات استاد شهید مطهری را تلاش بیوقفه و پیگیر استاد مطهری برای خودسازی روزافزون علمی خواندند و افزودند:‌ مطهری هیچگاه در استفاده از ذخیره گرانبهای علمی خود سستی نكرد بگونه ای كه امروز هم فضای فكری جامعه مرهون افكار و نیازمند آثار و اندیشه های اوست اما حوزه های علمیه نباید در شهید مطهری متوقف بمانند چرا كه بسیاری از نظریات و شبهات پس از حیات آن استاد عالیقدر مطرح شده است كه باید به آنها پاسخ داد.

حضرت آیت الله خامنه ای با تقدیر از روحانیت و حوزه های علمیه استان كرمان عمق بخشیدن به تحصیلات دینی و تربیت روحانیان عالم،‌ فرزانه،‌ پاكدامن- هوشیار و آگاه به جغرافیای سیاسی و فكری جهان را وظیفه اصلی حوزه های علمیه خواندند و افزودند: دشمن همة روحانیت را هدف قرار داده چرا كه روشنگری دینی مهمترین سلاح جامعه اسلامی در مقابل حملات دشمن است و روحانیت در استفاده از این سلاح نقش اساسی بر عهده دارد.

رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از سخنانشان قانون اساسی را قانونی بسیار خوب و پیشرفته دانستند و افزودند: این قانون با خصوصیات همچون تقسیم بندی صحیح قدرت، می تواند ضامن حفظ نظام و پیشرفت كشور باشد و دنیا و آخرت مردم را آباد سازد بهمین علت است كه دشمنان آن را آماج حملات خود قرار داده اند.

ایشان‏ محتوای اسلامی نظام ‏‏‏‏-‏ اثبات توانایی دین در اداره جامعه و تاثیرپذیری مسلمانان جهان از جمهوری اسلامی ایران را علت و مبنای دشمنی بی وقفه جبهه استكبار با ملت ایران خواندند و افزودند: ما علاج این دشمنی را در بمب اتمی نمی دانیم بلكه تنها راه علاج این دشمنی ها – تقویت ایمان و خودسازی درونی تسلط بر فنون روز – پیشتازی در عرصه تولید علم – تقویت و همبستگی ملی و افزایش ارتباطات اجتماعی و پیوندهای ملی است.

در آغاز این دیدار حجه الاسلام والمسلمین جعفری امام جمعه كرمان و نماینده ولی فقیه در استان در گزارشی اعلام كرد استان كرمان 14 حوزه علمیه برادران و 15 حوزه علمیه خواهران دارد و حدود 2 هزار طلبه در آنها مشغول تحصیل هستند.


برنامه هاي سفر 9 روزه مقام معظم رهبري به كرمان اعلام شد
كرمان در درياي بيكران شور و شادي غرق شد
گزارش تصویری از ورود مقام معظم رهبری به شهر کرمان
دیدار جمع کثیری از مردم استان کرمان با رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلای این شهر

Logo
https://old.aviny.com/News/84/02/12/03.aspx?&mode=print