شهید آوینی


 

حجت الاسلام هاشمي رفسنجاني در مراسم اختتاميه همايش جهاني حکمت مطهر
 حجت الاسلام هاشمي رفسنجاني در مراسم اختتاميه همايش جهاني حکمت مطهر شهادت استاد مطهري را نشانه صحت راه ، نوشته ها، و آموزه هاي او دانست .

رييس مجمع تشخيص نظام با اشاره به نقش تاريخي استاد مطهري در روند شکل گيري انقلاب اسلامي گفت : مطهري در حساسترين مقطع تاريخي دست به قلم برد  و افکار ناب اسلامي را مطرح ساخت . بعد از پيروزي مشروطه نقش روحانيت در ميان مردم بيش از بيش آشکار شد و اين زمينه اي براي استعمارگران شد تا روحانيت را به حاشيه برانند .

وي در ادامه افزود: در زمان رضا خان که مراکز علمي و ديني ايران فعاليت گسترده اي نداشت مطهري وارد حوزه علميه قم شد و زماني که در سال 1320 فضاي سياسي باز شد روحانيت ما سرکوب شده بود و مراکز علمي از وجود طلاب تحصيل کرده خالي بود . در اين دوران به سرعت با حضور افرادي چون امام خميني (ره) و آيت الله بروجردي (ره) حوزه  علميه رشد يافت و به سرعت ، تربيت طلاب که پيشاهنگ آنها شهيد مطهري بود در مسير تحقيقات عميق اسلامي و حقايق ناب اسلام قرار گرفت .

حجت الاسلام رفسنجاني در ادامه،  با اشاره به مقطع تاريخي دهه 40 و 50 و حضور افکار کمونيستي و مارکسيستي از يک سو، و نظريات داعيه داران سياسي و ملي گرا از سوي ديگر در ميان جوانان،  گفت  : مطهري در اين زمان راه اعتدال را پيش گرفت و با زباني ساده و قابل فهم به شبهات ايجاد شده در جامعه پاسخ گفت و در واقع جامعه را از دام شبهات نجات بخشيد . وي زمينه را براي هدايت افکار مردم به سمت اسلام مهيا ساخت .

هاشمي رفسنجاني در پايان سخنان خود با اشاره به اين که شهادت مطهري صحت راه و نوشته هاي وي را تاييد کرد گفت : مجموعه آثار مطهري همواره ماندگار است ، هيچ گاه رنگ و بوي کهنگي به خود نمي گيرد و همواره به عنوان مرجع در ميان انديشمندان قرار دارد .

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo