از روز دوشنبه : نخستین پرواز زائران به سرزمین عشق

از بعد از ظهر روز دوشنبه با پرواز نخستین کاروان زائران ایرانی به عربستان ، دلدادگان عاشق پای در سرزمین وحی می گذارند .

 معاون سازمان حج وزیارت در گفتگوبا خبرنگار اجتماعی خبر گزاری مهر  ضمن ارائه توصیه های لازم به زایران می گوید: طول مدت اقامت حجاج در عربستان یک  ماه است که زایران دو هفته درمدینه و دو هفته نیز درمکه به سر خواهند برد

سید ابوالحسن رضوی در خصوص وضعیت اسکان و تغذیه زایران می افزاید: 65 درصد زایران در ساختمانهای اطراف مدینه اسکان می یابند و سرانه  فضا برای هر زایر در مدینه 4تا 5 متر ودر مکه 4 متر پیش بینی شده و همچنین زایران امسال از تغذیه متمرکز در مکه و مدینه برخوردار می شوند .

وی در باره وضعیت حمل و نقل زایران نیزخاطر نشان می کند: به منظور رفاه حال زایران تعدادی اتومبیل برای حمل و نقل درون و برون شهری در نظرگرفته شده که بطور 24 ساعته به آنها خدمات ارایه می دهد.

وی می گوید: اعزام  94 هزار زایر ایرانی از فردا دبعد از ظهر  در قالب 517 کاروان ، آغاز می شود وروزانه در حدود 5 هزار نفر به عربستان اعزام می شوند ، این زایران می توانند 2هزارریال صعودی ارز همراه خود داشته باشند و همچنین امسال برا ی اولین بار حجاج ایرانی هزینه قربانی کردن گوسفند را نیز به بانک ملی واریز می کنند.

وی به زایران توصیه می کند: با توجه به اینکه مدینه منوره روزها وشبها هوای سردی دارد، بنابراین زایران باید لباس گرم بپوشند وهمچنین برای جلوگیری از ابتلا به بیماری سرماخوردگی و بیماریهای ویروسی به سفارشات پزک داخل کاروان عمل کنند .

رییس هیات پزشکی سازمان حج وزیارت نیز می گوید: امسال هیات پزشکی 300 نفره ای کاروانهای حجاج را همراهی می کنند و چنانچه زایران نیاز به ارایه خدمات پزشکی داشتند آنها نسبت به مداوای آنها به موقع اقدام خواهند کرد.

دکتر حسین ضیایی می افزاید: 2 بیمارستان  شامل بخشهای مختلف قلب ، سی سی یو، داخلی ، اورژانس ، رادیولوژی و... در مکه ومدینه و همچنین یک بیمارستان صحرایی نیزدرمنا و عرفات دایر شده است.

همچنین پلیس فرودگاههای کشور نیز در اطلاعیه ای به زایران توصیه می کند که در صورت بروز هر نوع مشکل می توانند در تهران با شماره تلفن 6025490 و یا تلفن داخلی فرودگاه 2697 ودر دیگر شهرها با تلفن مرکز پلیس فرودگاه مربوطه تماس حاصل نمایند.

گفتنی است، ، پلیس فرودگاههای کشور با اتخاذ تدابیر و تمهیدات مناسب آماده خدمت رسانی به زایرین بوده و آنها براساس این گزارش فرماندهی پلیس فرودگاههای کشور به منظور پیشگیری از ایجاد هرگونه مشکل برای زایرین به هنگام بازرسی و کنترل درفرودگاه عربستان و فرودگاههای کشور از زایران تقاضا دارد در عمل به هشدارهای انتظامی امنیتی که در مانند برای پارک کردن اتومبیل ، از محل ها و پارکینگ های مطمئن استفاده شود، از گذاشتن اشیاء گرانقیمت و نفیس درداخل خواتومبیل ها خود داری شود ، از سپردن وسایل به افراد ناشناس خود داری شود ، به تذکرات و هشدارهای پلیس فرودگاه ، توجه و با آنها همکار یلازم به عمل آورید ، از حمل هر نوع داروی روان گردان در هنگام ورود به کشور عربستان خود داری شود و... توجه داشته باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

Logo
https://old.aviny.com/news/83/10/07/10.aspx?&mode=print