تجلیل از شهدای هفتم تیر در قتلگاه سرچشمه 

برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شهدای فاجعه هفتم تیر پس از سه شب متوالی در قتلگاه این شهیدان در سرچشمه تهران پایان یافت .

در مراسم سومین شب كه اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان كشوری و لشگری حضور داشتند ، پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا ، حجت الاسلام مروی معاون رئیس قوه قضائیه پیرامون شخصیت والای شهید بهشتی و سوابق و مبارزات ایشان ، سخنرانی كرد.

همچنین در مراسم جمعه شب ، وزیر اطلاعات در سخنانی شهید مظلوم آیت الله بهشتی را شخصیت بی نظیر در مهندسی انقلاب معرفی كرد و گفت : جامعه ما امروز به شخصیتی چون شهید مظلوم آیت الله بهشتی نیاز دارد ، زیرا وی منشا تحولات علمی ، سیاسی و اجتماعی بود.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ، حجت الاسلام علی یونسی افزود : شهید بهشتی جواب بسیاری از سئوالها درخصوص نحوه اداره حكومت اسلامی را پیش از انقلاب در اختیار داشت ، كه امروز ما هنوز به جواب این سئوالات نیاز داریم .

وی با تقسیم مردم به دسته دین پذیر ، دین گریز و دین ستیز اظهار داشت : شهید بهشتی در مقابل دین پذیران برادرانه برخورد می كرد ، در مقابل دین گریزان صبورانه به قصد جذب آنان عمل می كرد ، اما در مقابل دین ستیزان مقاومتی شجاعانه داشت .

وزیر اطلاعات با تاكید بر اینكه تفكیك این سه دسته همیشه مشكل بوده است گفت : عده ای دین گریزان را دین ستیز تلقی كرده و با آنها خصمانه برخورد می كنند ، اما شهید بهشتی دین گریزان را با سیاست های مدبرانه خود جذب می كرد.

 

Logo
https://old.aviny.com/news/83/04/07/10.aspx?&mode=print