درگیری خونین در نجف،ورود تانک های ارتش آمریکا به کربلا

شبکه العربیه  ازورود تانکهای ارتش آمریکا به شهر کربلا خبر داد. نیروهای آمریکایی با حمایت چندین دستگاه تانک وتجهزات نظامی پس ازورود به ساختمان استانداری این شهر حمله کردند .

شبکه العربیه به نقل از شاهدان عینی گزارش داد : نیروهای آمریکایی با شماری از طرفداران مقتدی صدر موسوم به ارتش المهدی درگیر شدند و زد و خورد بین طرفین ادامه دارد .این منبع خبری همچنین اعلام کرد : صدای چند انفجار مهیب در اماکن مختلف این شهر شنیده شد. گفته می شود درحال حاضر نبرد سنگینی میان نیروهای اشغالگر آمریکایی و طرفداران صدر درجریان است که هنوز از میزان تلفات و خسارات احتمالی این حمله گزارشی دریافت نشده است .

شبکه خبری العربیه به نقل از رویترز با اعلام اینکه در این حمله نیروهای آمریکایی دفتر مقتدی صدر را تخریب کردند اعلام کرد هم اکنون تانکهای آمریکایی در حال گشت زنی در خیابانهای مرکز شهر کربلا هستند .گفته می شود درگیری در شهرهای نجف و کربلا بین نیروهای آمریکایی و هواداران صدر ادامه دارد.

از سوی دیگرخبرگزاری فرانسه گزارش داد که در درگیری بین نظامیان اشغالگر و طرفداران مقتدا صدر در نجف تا کنون 41 تن به قتل رسیدند .
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه در درگیری امروز بین نیروهای آمریکایی و طرفداران مقتدا صدر در شهر نجف ، نظامیان اشغالگر 41تن را به قتل رساندند. همچنین خبرهای رسیده حاکی از آن است که این نیروها دفتر استانداری این شهر را اشغال کرده و آن را تحت کنترل خود درآوردند

ابومرزوق از سخنگویان مقتدی صدر در بصره بعداز ظهر روز جمعه اعلام كرد: درگیری و نبرد در شهرهای كربلا، نجف و كوفه از بامداد امروز مجدداً آغاز شده است و در كربلا صحنه درگیری های شدیدتر گزارش می شود. هلی كوپترهای آمریكایی بر فراز این سه شهر به گشت زنی پرداخته و در برخی ساعات دست به حملات می زنند. شرق و شمال شرق كربلا شاهد ادامه نبرد است و هنوز نمی توان تخمین درستی از كشته ها و مجروحین به دست آورد. صدای انفجارها از بامداد در كربلا شنیده می شود در حمله به مقر نیروهای آمریكایی در شرق كربلا، تلفاتی به اشغالگران وارد شد.

تلویزیون كویت نیز امروز از بمباران سنگین و محاصره دفتر مركزی جیش المهدی مقتدی صدر در كربلا خبر داد. همین تلویزیون از كشته شدن دو خبرنگار پرویی و لهستانی در بامداد امروز در منطقه نطیفیه محمودیه بغداد به دست مهاجمان ناشناس گزارش داد. دیروز نیز مقر خبرنگاران در نجف نیز مورد حمله نیروهای آمریكایی قرار گرفت.

احمد حیدر از مسئولان سازمان پزشكی كربلا نیز گفت: امكانات پزشكی در این شهر كم و مجروحین بسیار است

 

Logo
https://old.aviny.com/news/83/02/19/03.aspx?&mode=print