هرچه می خواهد دل تنگت بگو
نام:
ایمیل:  اختیاری
شهر:  
درج مطلب
کد امنیتی:
CAPTCHA code image
Change the code
   

کاربر گرامی! مطالب شما پس از تایید مدیر حرف دل در این صفحه نمایش داده می شود.

اهــــــل دل ای نازنین هــایم ســـلام
ســایه تان اینجا همیـشه مســــــتدام
بـا شـما قلـــــبم منـــــوّر می شـــود
حــال من یك حـــال دیــگر می شـــــود
حـــــرف دل ، اینـجا پناهم داده است
دلـــــــبری قــــــولِ نگـــــاهم داده است
بزمتان ، جــــــانِ مــــــــرا بـر بـاد كـرد
حــــــرف دل ، مـــــا را چنین معـتاد كـرد
حـرف دل، پُر گشته از یــــاران عشق
گـــونه هـا تـَــــر گشته از باران عشـــق
عــاشــقان مبهوت خالش می شوند
مست و شـیدای "وصالش" می شـوند
 هرچه می خواهد دل تنگت بگو
61872
نام: روح
شهر: سفر
تاریخ: 12/20/2008 9:45:01 AM
کاربر مهمان
  چرا شنیدن موسیقی حرام است؟
موسیقی موضوعی نیست که بتوان به سادگی در مورد آن قضاوت نمود، تأثیر موسیقی بر روح و روان انسان بسیار گسترده و حتی بعضاً ناشناخته است و انواع مختلف موسیقیها، در روح و روان انسان، آثار بسیار متفاوتی ایجاد میکنند. به همین خاطر نظر دانشمندان در مورد آنها، مختلف است.
بعضی از دانشمندان گفته‏اند موسیقی به ویژه آهنگ‏های تند و حساس، تحریکاتی در اعصاب سمپاتیک و پاراسمپاتیک به وجود میآورد که در نتیجه تعادل اعصاب به هم میخورد و انسان دچار ضعف اعصاب میگردد. ضعف اعصاب امراض دیگری (از قبیل اختلال حواس، پریشانی، جنون، مشکل شنوایی و نابینایی، سل و غیره) به وجود میآورد. به علاوه موسیقی به سبب ایجاد هیجانات روحی و مغزی گاهی به حمله و خفقان قلبی منجر میشود و باعث سکته و مرگ ناگهانی میگردد.
دکتر (ولف آدلر) پرفسور دانشگاه کلمبیا میگوید: (بهترین و دلکش‏ترین نواهای موسیقی، شوم‏ترین آثار را روی سلسله اعصاب انسان باقی میگذارد. اصولاً شنیدن موسیقی و کنسرت در اعصاب یک نوع اثر تخدیری ایجاد میکنند. گاهی آن چنان شدید است که شنونده را مانند افراد بهت زده میسازد و لذت فوق‏العاده‏ای که افراد از آن میبرند، از همین اثر تخدیری است. واضح است که این گونه تخدیرها زیان‏های فراوانی دارد. آمار جنایت هایی که نمودار این حقیقت است، بسیار است.
یک مجله سوئیسی نوشت: جمعیتی حدودی 150 هزار نفر در میدانی گرد هم آمده بودند و پس از اجرای یک کنسرت آن چنان به هیجان آمدند که ویترین‏ها را شکسته و مغازه‏ها را ویران کردند و عده‏ای زخمی و مجروح شدند.
در ایالت (لتیل راک) جوانی پیانو یاد میگرفت. نغمات موسیقی چنان در روح آن جوان هیجان ایجاد کرد که بدون دلیل از جای برخاست و با نوزده ضربه چاقو معلم خود را از پای درآود)
غیر از ضررها ضررهای اقتصادی نیز به واسطه موسیقی بر انسان و بر جامعه تحمیل میشود. هزینه‏های سنگینی که امروزه خرج مجالس موسیقی و شهوترانی میشود، ضربه‏های جبران ناپذیری به اقتصاد جامعه میزند و در عوض آن هیچ نفع چشمگیری به جامعه نمیرساند.
ضررهای اخلاقی مهم‏ترین ضررهای موسیقیهای تند است. اگر گناهان و آلودگیهایی را که در مجالس موسیقی انجام میشود، به حساب آوریم، میفهمیم که موسیقی چه سهم بزرگی در به وجود آوردن ناپسندیها و پلیدیها دارد.
موسیقی با نغمه‏های به ظاهر دلربای خود، لطمه‏های وحشیانه‏ای به اخلاق و دین و فضیلت میزند. موسیقی مخصوصاً در محافل مختلط و به ویژه اگر خواننده زن باشد، جز شهوت‏ران و وقت کشی چیزی نصیب انسان نمیکند، در نتیجه مفاهیم مقدسی چون مروت، حیا، عفت، امانت‏داری، برادری، کوشش و فعالیت به فراموشی سپرده میشود.
گوش دادن مفرط به موسیقی انسان را از خدا غافل و دور میسازد و باعث جدایی انسان از معنویت و حتی جبهه‏گیری در برابر مذهب و متدینان میشود.
امام صادق(ع) فرمود: الغنا یورث النفاق؛(1) غنا باعث نفاق میشود. پیامبر(ص) فرمود: غنا و موسیقی در قلب، نفاق میکارد، همان طور که در زمینی به واسطه آب سبزی روییده میشود
باز فرمود: خداوند مرا مبعوث کرد تا رحمت برای عالمیان باشم و معازف و مزامیر (الات موسیقی و قمار) و امور جاهلیت را نابود سازم
اگر موسیقی مطرب و شهوت‏زا و هجیان‏انگیز باشد و انسان را به وادی شهوت‏رانی بکشاند، حرام است. البته اگر مطرب نباشد و فقط صدای مطلوبی باشد و در انسان ایجاد هیجان و حرارت شهوی نکند حرام نیست. اگر برخی از دانشمندان گفته‏اند که موس
61871
نام: انسيه
شهر: تنهایی وانتظاروامیدو...یاالله
تاریخ: 12/20/2008 8:55:10 AM
کاربر مهمان
  سلام!ازخداگرفته وچهارده معصوم(ع)وپيشگاه امام زمان(عج)تاتك تك شمابزرگواران!
اميدوارم اين عيدوايام برهمگي مبارك ومعنوي بوده باشد.
فائزه عزيزازاينكه به سوال شماجواب ندادم عذر ميخوام من روزسه شنبه ازهمه خداحافظي كردم ودرموردختم قرآني كه بانام مبارك اباصالح(عج)ودرروزاول ماه مبارك وبزرگ محرم انشاالله شروع ميشودهمه چيزراسپردم دست دوستان ولي حالابعدازسه روز
ميبينم حتي اينجاهم تنهام تنهاي تنها...
عزيزم باعرض پوزش قرارمااين است كه ازاول ماه عزيزمحرم تاصدوبيست روزهرشخص روزي يك حزب ازكلام الله مجيدرابخواندكه درهرروزيك ختم قرآن دسته جمعي ودركل هرشخص خودبه تنهايي بعدازصدوبيست روزيكبارقرآن كلام خداراختم كرده است ونيزناگفته نماندكه هرروزهر شخص يك حزب هم به نيابت آقاصاحب الزمان(عج)فقط دريك روزبه طورچرخشي ميخواند.حالااسم شماعزيزگرامي راهم ثبت كنم ديگه انشاالله؟؟؟حلالم كنيد.
دلشكسته عزيزازيه گوشه دنياازلطف شمابينهايت سپاسگزارم وانشاالله آقااميرالمومنين(ع)خودشفيع شماباشند.
ايمان عزيزمن امروزوقتي داشتم مطالب اين چندروزاخير رانگاه ميكردم وميخواندم حضورشماعزيزگرامي رانديدم انشاالله هركجاكه هستيدخوش وسلامت ودرزيرسايه حق وامام زمان(عج)باشيد.مراهم ازدعاي خودمحروم نكنيد.
البته حضورخيلي ازدوستان رانديدم شايدهم چشم بصيرت نداشتم مثل م ازنگم بهتره دلشكسته عزيزازخرم آباد چه فرقي ميكنه گرامي و...اميدوارم كه درزيرسايه لطف وعنايت حق وامام زمان(عج)خوش باشيد.
به عزيزاني هم كه فكركنم تازه به جمع حرف دليهاپيوسته اندهم خوش آمدميگويم واميدوارم زيزسايه خدادعاي امام زمان(عج)عاقبت بخيرباشند.التماس دعا{ودرختم قرآن ماهم شركت كنند}


عزيزم پيش ازپيش دعايت ميكنم ومنتظرت هستم
توهم به جان مادرت دعاكن فصل بعدفصل وصل باشد
*اللهم عجل لوليك الفرج*
اللهم صل علي محمدوآل محمدوعجل فرجهم.
التماس دعا.
روي سنگ مزارم بنويسيد...
من حسين بن علي رادوست دارم!
61870
نام: روح
شهر: سفر
تاریخ: 12/20/2008 7:27:19 AM
کاربر مهمان
  در زیر ۴۰ کار مفید برای سلامتی آورده شده که انجام دادن آنها حداکثر ده دقیقه طول خواهند کشید ، فکر می‌کنم برای شروع یک زندگی سالم خوب باشد:

۱- مسواک بزنید.

۲- ۱۵ تا بشین پاشو بروید.

۳- صاف بنشینید.

۴- یک سیب بخورید.

۵- سرخط های مربوط به سلامتی روزنامه ها را بخوانید.

۶- بایستید و کمی به بدنتان کش و قوس بدهید.

۷- ۱۰ بار وزن را از طرفین روی یکی از پاهایتان بیاندازید.

۸- یک لیوان آب بنوشید.

۹- لبخند بزنید.

۱۰- یک نقل قول خوب و روحیه بخش برای دوستانتان ارسال کنید.

۱۱- یک نفس عمیق بکشید.

۱۲- ده دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید.

۱۳- کمربندتان را ببندید.

۱۴- دست هایتان را بشویید.

۱۵- به مادرتان تلفن کنید.

۱۶- یک دستور غذای خوب و سالم را به دوستانتان بدهید.

۱۷- خودکاری که نمی‌نویسد را دور بیاندازید.

۱۸- هنگام آگهی های بازرگانی تلویزیون ۱۰ تا شنا بروید.

۱۹- کمی فلفل به سالادتان اضافه کنید.

۲۰- کنترل تلویزیون را کمی دور بگذارید تا برای عوض کردن کانال بلند شوید.

۲۱- پنجره‌ای را باز کنید.

۲۲- نظری در یک وبلاگ بنویسید.

۲۳- فرزندانتان را بغل کنید.

۲۴- کمی کرم مرطوب کننده و ویتامینه به دستانتان بزنید.

۲۵- از کسی که لیاقتش را دارد تشکر کنید.

۲۶- لباس هایتان را برای فردا آماده کنید.

۲۷- یک بار به جای چای قهوه بنوشید.

۲۸- کلید هایتان را یک جای مشخص قرار دهید.

۲۹- نامه یا ایمیلی دوستانه برای یکی از دوستانتان بفرستید.

۳۰- به یک موسیقی آرامش بخش گوش دهید و ذهنتان را آزاد کنید.

۳۱- ۱۰ دقیقه استراحت کنید.

۳۲- میز کار و صفحه نمایشگرتان را تمیز کنید.

۳۳- پنج دقیقه Free Rice بازی کنید.

۳۴- یکی از دوستان خوبتان را برای یک شام سالم دعوت کنید.

۳۵- یک خوردنی برای فقیری تهیه کنید و به او بدهید.

۳۶- چشمانتان را ببندید و فکر کنید چه چیزهای خوبی در زندگی دارید.

۳۷- این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

۳۸- دست و صورتتان را بشویید و ۳ دقیقه از پنجره به دوردست نگاه کنید. (برای چشم مفید است.)

۳۹- برای پرنده ها دانه بریزید.

۴۰- یکی از کار های بالا را همین حالا انجام دهید!

کار های بالا هر کدام به نحوی مفید هستند و باعث سلامتی جسمی ، اجتماعی ، روانی می‌شوند. انجام دادن هر کدام از آنها حداکثر ۱۰ دقیقه طول خواهد کشید. پس تنبلی را کنار بگذارید و همین الان چند تا را انتخاب کرده و انجام دهید مثلآ ابتدا لبخند بزنید سپس یک لیوان آب بنوشید سپس یک سیب را در حالی که از پنجره به بیرون نگاه می‌کنید بخورید.
61869
نام: ستاره
شهر: هر کجا که شناخت واقعی به خدا انجا باشد
تاریخ: 12/20/2008 2:15:56 AM
کاربر مهمان
  دوستی اشنا و بقیه کنکوری های حرف دلی:
امید وارم حالتون خوب باشه و دماغتون حسابی چاق
دوستان عزیز شما ها که کنکوری هستید باید بیشتره وقت و ذهنتون درس باشه اینجا و حرف دل خیلی خوبه ولی سعی کنید با خودتون و شهید اوینی عهد ببندید که تو این زمان کنکور فقط هدفتون درس باشه تا بتونید اول از همه خودتونو خوشحال و راضی کنید بعدش هم که معلومه خانوادتونو
وقت برای بودن در حرف دل و بقیه سایت ها خیلی هست ولی وقت و حوصله برای کنکور فقط یک سال پس برید سراغ درسهاتون تا مثل من پشیمون نشید که ای کاش بیشتر میخوندم تا رشته ای رو که دوست داشتم قبول شم

با ارزوی قبولی در کنکور برای همه تان از خدا میخوام که به حق جواد امام رضا هر کسی رو که در این کنکور سعی و تلاششو میکنه دست خالی برنگردونه

اللهم عجل لولیک الفرج
61868
نام: ستاره
شهر: هر کجا که شناخت واقعی به خدا انجا باشد
تاریخ: 12/20/2008 2:00:06 AM
کاربر مهمان
  سبکبار عزیز برای سلامتیه همه مریض ها بالخصوص یاس سفید سه صلوات محمدی بفرست انشا الله با این صلوات های محمدی ات گنبد سبز رسول الله نصیبت بشه
61867
نام: ستاره
شهر: هر کجا که شناخت واقعی به خدا انجا باشد
تاریخ: 12/20/2008 1:52:59 AM
کاربر مهمان
  ایا اظهار عشق بین دختر و پسر به منظور ازدواج گناه است؟
همه مراجع: اری این کار حرام است

تفریح و رفتن به گردش با نامزد خود که هنوز عقد نکرده اند چه حکمی دارد؟
همه مراجع: تا زمانی که عقد شرعی خوانده نشده جایز نیست

ایا عقد و نکاح معاطاتی جایز است؟ به عنوان مثال پسر انگشتری را در دست دختر کند به قصد اینکه همسر یکدیگر شوند بی انکه صیغه بخوانند؟
همه مراجع: ازدواج معاطاتی درست نیست و باید صیغه بخوانند

اگر دختر بگوید پدر و مادرم رضایت قلبی به ازدواج دارند ایا میتوان بدون اذن پدر با وی ازدواج کرد؟
همه مراجع:در اذن پدر اظهار لازم است و رضایت قلبی کافی نیست

برگرفته از کتاب روابط دختر و پسر اثر محمد رضا احمدی و انتشارات نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها
61866
نام: ستاره
شهر: هر کجا که شناخت واقعی به خدا انجا باشد
تاریخ: 12/20/2008 1:37:52 AM
کاربر مهمان
  در جواب اقا شایان از تهران

ایا در ازدواج با دختر باکره اجازه پدر یا جد پدری واجب است؟و اگر بودن اجازه عقد بخوانند عقدشان باطل است؟
ایات عظام امام۰ تبریزی.سیستانی. و نوری:
اری باید اجازه پدر یا جد پدری دختر باشد و بدون اجازه او عقد باطل است
ایات عظام بهجت.وفاضل:
از نظر تکلیفی احتیاط واجب است که با اجازه پدر یا جد پدری باشد ولی اگر بدون اجازه عقد بخوانند عقد باطل نیست
ایات عظام خامنه ای. صافی . مکارم:
بنابر احتیاط واجب باید با اجازه پدر باشد و اگر بدون اجازه بخوانند بنا بر احتیاط واجب عقد باطل است
برادر بزرگوارم این مطالب بالا رو از کتاب روابط دختر وپسر انتشارات نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها استخراج کردم که انشا الله کمک حالتان شود
ولی ولی ولی....
چرا مخفیانه؟ میدونید این کارتون چه عواقبی داره؟ اگر واقعا اون دخترو دوست دارید خیلی مودبانه برید خواستگاریش و با توافق دو خانواده دست به چنین کاری بزنید اگر واقعا کسی کسی رو دوست داره سعی میکنه کوچکترین ازاری بهش نرسه اگر خانواده اون دختر بعدا متوجه کار شما شوند اول از همه بی اعتماد نسبت به دخترشون میشن و معمولا در جامعه ما چنین کارایی پسندیده نیست و شما دوست دارید محبوبتون از خانواده طرد بشه؟ دوست دارید اون تموم زندگیشو که همون وجودشه که شامل پدر و مادرش میشه رو کنار بزاره؟خیلی سوال های دیگه ای هست که دوست دارم ازت بپرسم تا با توجه به سوال هام به عواقب کارت بیشتر فکر کنی
اقا شایان اگر واقعا میخواهی به گناه کشیده نشوی برو خواستگاریش واگر الان موقعیتشو نداری بزار بعدا یه نکته ای رو باید بهت بگم برعکس این ضرب المثل که میگن در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست من عقیده دارم که در این تصمیم مهم ازدواج نباید عجله به خرج داد ما این ضرب المثل رو بد برداشت میکنیم در صورتی این ضرب المثل درست است که تمام کار های اصلی این فرآیندو انجام بدیم بعدا این ضرب المثل کاربرد دارد امیدوارم با بینشی عمیق و عاقلانه به این موضوع نگاه کنی و احساسی برخورد نکنی

خدایا تمامی جوانان ما را در سایه اقا امام زمان هدایت بفرما امین
اللهم عجل لولیک الفرج
61865
نام: سبكبار
شهر: يه كوشه دنيا
تاریخ: 12/20/2008 1:19:48 AM
کاربر مهمان
  سررشته اموردررفته هاامورتان درست بشه صلواتي بر جمال امامان عارفان علي ع بفرستيد
61864
نام: دوستی آشنا
شهر: هر کجا که شناخت واقعی به خدا انجا باشد
تاریخ: 12/20/2008 12:40:18 AM
کاربر مهمان
  بسم رب الشهدا والصدیقین

اونایی که میخوان شهید بشن:

من مات من العشق فقد مات شهیدا

عشق تو مرا الست منکم ببعید
هجر تو مرا ان عذابی لشدید
بر کنج لبت نوشته یحیی و یمیت
من مات من العشق فقد مات شهیدا

61863
نام: سیزقین
شهر: فریادازاین غریبی
تاریخ: 12/19/2008 11:19:26 PM
کاربر مهمان
  روزی تو خواهی امد .ازکوچه های باران .تا از تنم بشویی .غم های روزگاران .اللهم عجل لولیک الفرج
<<ابتدا <قبلی 6193 6192 6191 6190 6189 6188 6187 6186 6185 6184 6183 بعدی> انتها>>



Logo
https://old.aviny.com/guestbook/default.aspx?Page=6188&mode=print