هرچه می خواهد دل تنگت بگو
نام:
ایمیل:  اختیاری
شهر:  
درج مطلب
کد امنیتی:
CAPTCHA code image
Change the code
   

کاربر گرامی! مطالب شما پس از تایید مدیر حرف دل در این صفحه نمایش داده می شود.

اهــــــل دل ای نازنین هــایم ســـلام
ســایه تان اینجا همیـشه مســــــتدام
بـا شـما قلـــــبم منـــــوّر می شـــود
حــال من یك حـــال دیــگر می شـــــود
حـــــرف دل ، اینـجا پناهم داده است
دلـــــــبری قــــــولِ نگـــــاهم داده است
بزمتان ، جــــــانِ مــــــــرا بـر بـاد كـرد
حــــــرف دل ، مـــــا را چنین معـتاد كـرد
حـرف دل، پُر گشته از یــــاران عشق
گـــونه هـا تـَــــر گشته از باران عشـــق
عــاشــقان مبهوت خالش می شوند
مست و شـیدای "وصالش" می شـوند
 هرچه می خواهد دل تنگت بگو
61532
نام: یاس سفید
شهر: کوچه بنی هاشم
تاریخ: 12/12/2008 12:47:44 AM
کاربر مهمان
  امام صادق (ع)فرمودند:عیدغدیر،عیدبزرگ خداوندمتعال است.

غدیر،عیدبزرگ خداوندمتعال برهمگان مبارک.
********************************************
غدیریک سندزنده یک حقیقت محض
غدیرخاطره ای جاودانه وزیباست
غدیرروشنی چشم پیروان علی(ع)
غدیرازدل تنگ رسول عقده گشاست
غدیرباهمگان هم سخن ولی خاموش
غدیرباهمه کس آشناولی تنهاست
غدیرصفحه ی تاریخ وال من والاه
غدیرآیه توبیخ عادمن عاداست
هنوزازدل تفتیده ی غدیربلند
صدای مدح علی بانوای روح فزاست
هنوزگوهروصف علی بوددرگوش
هنوزلعل لب مصطفی مدیحه سراست
هنوزلاله اکملت دینکم روید
هنوزطوطی اتممت نعمتی گویاست
هنوزخواجه لولاک رانداست بلند
که هرکه راکه پیمبرمنم علی مولاست
61531
نام: مجید داودابادی
شهر: نخل سوخته
تاریخ: 12/11/2008 11:23:00 PM
کاربر مهمان
 
غدیر و فاطمه
غدیر از اهرم هایی بود که اهل بیت(علیهم السلام) به خوبی می توانستند با تمسک به آن در مقام دفاع از ولایت برآیند. حضرت فاطمه زهرا(علیها السلام) در مواردی به این مهم پرداختند:

۱- ابوالخیر محمد جزرى شافعى (متوفّاى 833 ق.)

در کتاب أسنى المطالب فى مناقب سیّدنا علىّ بن ابى‏طالب با سند بسیار زیبایى، حدیث غدیر را از حضرت فاطمه‏علیها السلام چنین نقل میکند:
فاطمه، دختر امام علىّ بن موسى الرّضا(علیه السلام) از عمّه‏هایش فاطمه، زینب و امّ‏کلثوم، دختران امام موسى بن جعفر(علیه السلام) نقل مى‏کند که آنان فرمودند: فاطمه دختر امام صادق‏(علیه السلام)از عمّه‏اش فاطمه، دختر امام محمدباقر(علیه السلام) و او از عمّه‏اش فاطمه دختر امام زین العابدین(‏علیه السلام) نقل مى‏کند که فاطمه و سکینه دختران امام حسین(‏علیه السلام )از عمّه‏شان امّ‏کلثوم دختر امیرمؤمنان(‏علیه السلام) نقل مى‏کند که مادرش فاطمه زهرا(علیها السلام) دختر مکرّم رسول خدا(صلى الله علیه وآله وسلم) خطاب به مردم فرمود:

«أنسیتم قول رسول اللّه‏صلى الله علیه وآله وسلم یوم غدیرخم: من کنت مولاه فعلىّ مولاه و قوله‏صلى الله علیه وآله وسلم: أنت منى بمنزلة هارون من موسى(3)؛ آیا کلام رسول خداصلى الله علیه وآله وسلم را فراموش کردید که در روز غدیر خم فرمود: «هرکس را که من مولاى او باشم، پس على نیز مولاى اوست.»؟ و کلام دیگر رسول رسول خداصلى الله علیه وآله وسلم که فرمود: «یا على! جایگاه تو نسبت به من همانند موقعیت هارون نسبت به موسى‏علیه السلام مى‏باشد.»؟!

۲- در دوران غربت بعد از پیامبراکرم‏(صلى الله علیه وآله وسلم)، که توأم با اختناق نیز بود، از جمله جاهایى که مردم مى‏توانستند با حضرت زهرا(علیها السلام) دیدارى داشته باشند و سؤالاتشان را مطرح نمایند، در خارج از شهر مدینه، بر سر مزار شهداى احد و حمزه سیّدالشّهدا بود. از جمله کسانى که در کنار مزار شهدا با حضرت زهرا(علیها السلام) ملاقات کرده، محمود بن لبید (و یا اسید) است. او مى‏گوید:

پس از وفات رسول اللّه(‏صلى الله علیه وآله وسلم) فاطمه زهرا(علیها السلام) را در کنار قبر حمزه در احد مشاهده کردم، در حالى که به شدّت منقلب بود و اشک مى‏ریخت. صبر کردم تا آرام گرفت، آنگاه به حضور ایشان رسیدم و عرضه داشتم: اى بانوى من! سؤالى برایم پیش آمده است که مى‏خواهم با شما در میان بگذارم.

فرمود: بپرس!

عرض کردم: آیا رسول خدا(صلى الله علیه وآله وسلم) قبل از وفات خود، تصریحى بر امامت على‏(علیه السلام )داشته است؟ و آیا از طرف ایشان نصّى بر این مطلب وجود دارد؟ فرمود:

«واعجباه! أنسیتم یوم غدیرخم؛ شگفتا و عجبا! آیا روز غدیرخم را فراموش کرده‏اید؟»

عرضه داشتم: روز غدیر را مى‏دانم (و آن غیر قابل انکار است)، از آن اسرارى که رسول خدا(صلى الله علیه وآله وسلم) با شما در میان گذاشته، مرا آگاه کنید، فرمود:

«اشهداللّه تعالى لقد سمعته یقول: علىٌّ خیر من أخلّفه فیکم، و هو الامام والخلیفة بعدى، و سبطاى و تسعة من صلب الحسین أئمّة أبرار، لئن اتبعتموهم وجدتموهم هادین مهدیّین، و لئن خالفتموهم لیکون الاختلاف فیکم الى یوم القیامة؛ خدا را شاهد مى‏گیرم که شنیدم رسول خدا(صلى الله علیه وآله وسلم) فرمود: على بهترین کسى است که او را جانشین خود در میان شما قرار مى‏دهم. على امام و خلیفه بعد از من است، و دو فرزندم (حسن و حسین) و نه تن از فرزن
61530
نام: شهاب
شهر: امید به رحمت خدا
تاریخ: 12/11/2008 9:51:50 PM
کاربر مهمان
 

(( لا اله الا الله الملک الحق المبین ))

. جان از شهر . طبق معمول همیشه سخنانت به ظاهر گزنده اما سنجیده و حرف حسابه و از همه لحاظ حساب شده.
ان شاء الله که عاقبت به خیر بشی مومن خدا.

61529
نام: صبور
شهر: توکل
تاریخ: 12/11/2008 9:22:23 PM
کاربر مهمان
  سلام برام دعا کنین
61528
نام: یاس سفید
شهر: کوچه بنی هاشم
تاریخ: 12/11/2008 8:15:22 PM
کاربر مهمان
  خداوندمتعال درقرآن کریم درآیات3و67سوره مبارکه مائده( آیه تبلیغ وآیه اکمال) چهاروصف عظیم رابرای غدیرذکرکرده است.
غدیر،روزاکمال دین برهمگان مبارک.
*********************************
غدیرسیداعیادواشرف ایام
غدیرخوبترازعیدروزه واضحی
غدیرسلسله دارکمال دین تاحشر
غدیرآینه دارعلی ولی الله است
غدیرعیدهمه عمرباعلی بودن
غدیرجشن نجات ازعذاب روزجزاست
غدیربرهمه حق باوران تجلی حق
غدیربرهمه گم گشتگان چراغ هداست
غدیرکعبه مقصودشیعه درعالم
غدیرجنت موعودخلق دردنیاست
غدیرحاصل تبلیغ انبیاهمه عمر
غدیرمیوه ی توحیداولیاهمه جااست
غدیرآینه ی لااله الا هو
غدیرآیت سبحان ربی الاعلی است
غدیرهدیه نورازخدابه پیغمبر(ص)
غدیرنقش ولای علی به سینه ی ماست
غدیرکعبه ی اهل سماء واهل زمین
غدیرقبله ی خلق زمین وخلق سماست
61527
نام: .
شهر: .
تاریخ: 12/11/2008 8:00:59 PM
کاربر مهمان
  اکران فيلم موهن (مصاحبه با محمد(ص))

ايکنا: «احسان جامي» عضو شوراي شهر «ليدزچندمبرگ» كه فيلم «مصاحبه با محمد(ص)» به زبان انگليسي ساخته است، خواسته تا نام بازيگر آن ناشناخته باقي بماند.

وي كه ايراني‌الاصل است و مضاميني همچون «كفر در اسلام» و «حقوق زنان» موضوعات اصل فيلمش را تشكيل مي‌دهند؛ مدعي است كه اين فيلم عليه اسلام ساخته نشده است.

قرار است فيلم به طور سري و مخفيانه صرفا براي خبرنگاران نمايش داده شود.

احسان جامي از آگوست 2007 تاكنون تحت مراقبت شديد امنيتي زندگي مي‌كند؛ وي در اين تاريخ اعلام كرده است كه ديگر مسلمان نيست.

بنيانگذار پيشين مؤسسه اسلامي هلند، پس از خروجش از اسلام مؤسسه‌اي ايجاد كرده است كه محل تجمع مسلمانان سابق ساكن اروپاست.

او در مصاحبه‌هاي بعدي‌اش، پيامبر گرامي اسلام(ص) را فردي مخوف و ترسناك معرفي كرده است!!!
61526
نام: یاس سفید
شهر: کوچه بنی هاشم
تاریخ: 12/11/2008 7:38:27 PM
کاربر مهمان
  سلام لطفابرای من ودوستانم که ده نفرهستندختم قرآن عیدتاعیدثبت نمایید.
التماس دعا
61525
نام: ترنم
شهر: معرفت
تاریخ: 12/11/2008 6:34:03 PM
کاربر مهمان
  سلام سیمین عزیز خیلی وقت بود نبودید حالتون چطوره؟ بهتر هستین؟منم در حد خودم در تکمیل پاسخ دوستان چند خطی را می نویسم انشاالله که براتون مفید باشه.
خواهر خوبم شما فکر مي کنيد توسل در مقوله ارتباط با خدا دور کردن راه و لقمه دور سر گرداندن است.در صورتي اين طور نيست. توسل مانند راه ميانبر و بهره گيري از وسائط مطمئن در ارتباط با خدا هست.
مثلا شما شايد بتواني بگويي من مي خواهم مسافت تهران تا رامسر رو خودم پياده مي روم و احتياجي به گرفتن بليط و استفاده از هواپيما ندارم. اين ممکن است اما خودتان مقايسه کنيد کداميک زودتر به مقصد مي رسند؟! اگر خدا به ما فرمان مي دهد که در ارتباط خودتان با من به واسطه هاي من متوسل شويد به اين دليل است که اين واسطه ها هم مطمئن ترند و هم زودتر ما را به مقصد مي رسانند.
انسان براى رسيدن به مقصود خويش، بايد به اسباب و وسايط متوسّل شود
مثلا:

اگر بخواهد زمين خشك و بايرى را تبديل به مزرعه‏اى سر سبز و يا باغى آباد كند، بايد زمين را شخم بزند، نهال يا دانه و بذر درون زمين بكارد، به موقع كود و آب بدهد، به اندازه لازم سم پاشى كند .

اگر مى‏خواهد به طبقه دوم يا سوم يك ساختمان برسد، بايد از پله‏هاى آن بالا رود، يا سوار آسانسو يا پله برقى شود

و همين طور در ساير كارهاى روزمره زندگى، انسان به اسباب و وسايل براى رسيدن به مقصود خود تمسّك و توسّل مى‏جويد. بر اين اساس،*** توسّل لازمه زندگى انسان در جهان هستى است جهانى كه بر آن قانون اسباب و مسببات حكمفرما است.***
بنابراين، خداوند- كه هستى عالم از او است و ادامه هستى و هر حركت، نيرو و تغييرى وابسته به او و ناشى از فيض او است- خود براى اعطاى فيض خويش، مجارى و اسبابى را قرار داده است. بر همين اساس، خداوند امورى را به عنوان اسباب و وسايل در جهت تقرب ونزديكى به درگاه خويش و برآمدن حاجات، قرار داده است و ما را امر به توسّل به آن امور كرده است:
"يا ايها الذين آمنوا اتقوا الله و ابتغوا اليه الوسيلة"(مائده ، آيه 35)
اى مؤمنان: پرواى الهي داشته باشيد و به سوى او وسيله تحصيل كنيد.
حقيقت توسل به اولياى الهى، به معناى واسطه و سبب قرار دادن آن انسان‏هاى پاك و مقرب درگاه الهى و طلب دعاى خير آنان در حق متوسّلان است.
****تمسك به اولياى الهى، به معناى اعتقاد به استقلال آنان از خداوند، در تأثير گذارى و برآمدن حاجات نيست ****
بلكه توسل به اولياى الهى، همراه با اين اعتقاد است كه تنها خداوند است كه مستقل و بى نياز از غير، در عالم هستى تأثير مى‏گذارد. غير از او، تأثيرگذارى همه اسباب و وسايل، تحت قدرت و اراده و خواست خداوند و متكى به آن خواهد بود.
گفتنى است علت اينكه خداوند به پيامبران و اولياى الهى، چنين نقشى را داده تا
مردم به آنان به عنوان واسطه و سبب بنگرند، اين است كه
****اوّلا خداوند، با اين كار،اولياى خود را در كانون توجه و اقبال مردم قرار دهد تا در عمل، مردم با مراجعه به آنان و الگوگيرى از آنان، به طريق هدايت و سعادت دست يابند.
ثانياً از آنجا كه اولياى الهى، انسان‏هايى مثل خود ما هستند، خيلى زود و راحت مى‏توانيم با آنان رابطه عاطفى و نزديك برقرار مى‏كنيم و همين ارتباط سريع، ما را به اين اسوه‏ها نزديك مى‏كند و ما را در معرض هدايت آنان قرارمى‏دهد .
61524
نام: مریم
شهر: انتظار بهار و باران
تاریخ: 12/11/2008 5:56:18 PM
کاربر مهمان
  به نام آرام دلها


ختم جمعی کلام خدا از عید تا عید به نیت تعجیل در ظهور مولایمان مهدی موعود(عج) و همه نیت های آسمانی دلهای دریایی تان...
یا علی
*****
جز اول :مریم خانم
جز دوم : ایمان عزیز
جز سوم : انسیه خانم
جز چهارم: دلشکسته ی عزیز از خرم آباد
جز پنجم: دلشکسته ی عزیز از صبر
جز ششم: آقا امید
جز هفتم : مهتاب خانم
جز هشتم : چه فرقی میکنه ی محترم
جز نهم: آقا شهاب گرامی
جز دهم: نیاز گرامی
جز یازدهم: مهدیه خانم
جز دوازدهم: مهدیه خانم
جز سیزدهم: مهدیه خانم
جز چهاردهم: ستاره ی گرامی
جز پانزدهم: مهدیه خانم
جز شانزدهم:
جز هفدهم:
جز هجدهم:
جز نوزدهم:
جز بیستم:
جز بیست و یکم:
جز بیست و دوم: امیدوار گرامی
جز بیست و سوم:
جز بیست و چهارم:
جز بیست و پنجم:
جز بیست و ششم:
جز بیست و هفتم:
جز بیست و هشتم: فریال گرامی
جز بیست و نهم: مریم.
جز سی ام:مریم خانم

در پناه نگاه مهربان خداوند
***
التماس دعا
61523
نام: شهادت
شهر: تبریز
تاریخ: 12/11/2008 4:49:33 PM
کاربر مهمان
  سلام برشهدا شهدا راه حق را طی کردندافسوس باز ماندهاماندن وهر روز منتظرتولد دیگری هستندتا به خدا برسندداداش حمیدرضاویونس قسم میدم به فاطمه زهرامنو تو از یادتون نبرید ازتون التماس دعا دارم انشاء الله امروز مهمان سفره فاطمه زهرا باشید
<<ابتدا <قبلی 6159 6158 6157 6156 6155 6154 6153 6152 6151 6150 6149 بعدی> انتها>>



Logo
https://old.aviny.com/guestbook/default.aspx?Page=6154&mode=print