15/8/58

استعفای بازرگان و دولت وی و پذیرش توسط حضرت امام و ماموریت شورای انقلاب برای رسیدگی به امور كشور.

اعلام سیاست صبر و حوصله امریكا در مقابل ایران توسط دولت كارتر

قراردادهای فراوان عراق با كشورهای غربی برای تجهیز و تقویت نیروی دریائی خود

اشغال كنسولگری ایران در بصره
15/8/59

حمله دشمن در سوسنگرد . گزارش موقعیت ضد انقلاب و نیروهای خودی در كردستان ، از جمله مهاباد ـ اهمیت و موقعیت مهاباد .

واكنش نخست وزیر ایران ( رجایی ) در قبال انتخاب ریگان و بازتاب خارجی این واكنش . واكنش جریان وابسته به رئیس جمهور در قبال انتخاب ریگان در سر مقالة روزنامه انقلاب اسلامی .اعتراض وزارت خارجه ایران به سفیر فرانسه در تهران درباره فروش میراژ به عراق و جواب دوپهلوی سفیر

15/8/61

عملیات زین العابدین (ع) در منطقه عملیاتب سومار- مندلی

15/8/63

تقویت نیروهای عراقی در جبهه شمال غرب و مركزی.

ادامه درگیریهای پراكنده با ضدانقلابیون در مناطق غرب كشور و اعلام مجدد كمبود نیرو قرارگاه حمزه.

سخنان مسئول ستاد ارومیه و كردستان در گردهمایی مسئولان هیئتهای هفت نفره واگذاری زمین در اشاره به مشكلات ایجاد شده توسط ضدانقلابیون برای این ستاد در واگذاری زمینهای مالكین بزرگ و اینكه حل مشكل كردستان فقط محدود به راه نظامی نمیباشد.

15/8/65

میزان پیشرفت كار مهندسی و شناسایی قرارگاه نصرت در منطقه هور برای عملیات یدك. افزایش فعالیت مهندسی و تقویت نیروی دشمن در جزیره جنوبی. آمادهباش نیروهای خودی در این منطقه.

گزارش معاونت اطلاعات سپاه از پیچیدهتر شدن تحركات دشمن، از جمله فعالیتهای گمراهكننده برای انحراف اذهان از مسیر اصلی تحركات و زمینهسازی برای هجومهای محدود به مناطق حساس.

 اقدامات ارتش عراق در كردستان، منطقه سپاه دوم و منطقه عمومی جنوب. حساسیت و پیشبینی دشمن از احتمال تك خودی در مناطق فاو، خانقین، هور، مهران، مندلی و منطقه سپاه سوم.

افزایش تحركات ارتش عراق در مناطق آبادان تا امالرصاص، سواحل خورعبدالله، دریاچه نمك، دهانه وربه و جزیره بوبیان كویت. اجرای آتش روی نیروهای دشمن در منطقه خورعبدالله و بندر البكر.

افزایش ناگهانی و آشكار تحركات دریایی و فعالیت عراقیها در جزیره بوبیان. شكست حمله نیروهای عراقی به پایگاههای معارضین كرد عراقی در كاریزه. تشدید فعالیت كردهای معارض عراق علیه نیروهای دولتی.

 
 
https://old.aviny.com/archive/War/08/15.aspx?&mode=print
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved