01/08/59

عمليات نفوذي و چريكي مؤثر خودي پس از شكست دشمن در سوسنگرد ، در سرتاسر جبهه ها بخصوص در جاده آبادان ـ ماهشهر .

عمليات كمين ضدانقلاب در جاده كامياران ـ سنندج عليه نيروهاي سپاه .

 گزارش از روند عادي شدن زندگي در اهواز .

 مواضع ايران دربارة جنگ و صلح در گفتگوي رئيس جمهور و نخست وزير با اولاف پالمه : رئيس جمهور : تا عراقيها در خاك ما هستند هيچگونه پيشنهاد صلح را نميپذيريم . نخست وزير : تجاوز صدام جز محاكمه پاسخي ندارد . هم ميهنان من در جبهه ها با خونشان مشغول نوشتن قرارداد جنگ هستند .

 رئيس مجلس ( آقاي هاشمي رفسنجاني ) در ليبي : ليبي در ميان كشورهاي دوست بهترين مواضع را انتخاب كرده است .

 به گفته مقامات كويتي ، دولت ايران ديروز اعلام كرد كه حمله به العبدلي از سوي ايران صورت نگرفته است .

 تلويزيون اي . بي . سي : عربستان حمايت خود را از عراق مخفي ميكند تا از واكنشهاي پيش بيني نشده ايران جلوگيري كند .

 عليرغم مخالفت سوريه ، با تصويب وزراي خارجه كشورهاي عضو اتحاديه عرب ، كنفرانس سران عرب هفته آينده در امان تشكيل خواهد شد . تفسير آسوشيتدپرس از نحوه و ميزان همكاري نظامي ايران با سوريه .

پيشنهاد تشكيل كنفرانسي از روحانيون كشورهاي اسلامي براي انجام تلاشهاي صلح در تكميل كار شكست خورده سازمان كنفرانس اسلامي .

تفسير روزنامة مردم ، ارگان حزب كمونيست چين از جنگ : برشمردن مواردي كه نشان ميدهد جنگ ايران و عراق به نفع اسرائيل است .

 مجله كشاورزي آمريكا : پيشبيني كمبود مواد غذايي در ايران و مقايسه آن با عراق .

بازتاب اعلام جنگ چريكي درازمدت به عنوان شيوه انتخابي سپاه براي مرحله كنوني جنگ ، انعكاس درگيريهاي سياسي داخل در راديوي سلطنت طلبان موسوم به " ايران " .

01/08/63

معرفي گروه طرح ريزي عمليات آتي، گروه مشاوران و تيمهاي اطلاعات، حفاظت و مهندسي توسط فرماندهي قرارگاه خاتم و ابلاغيه و دستورات اين فرماندهي به مسئولين و قرارگاههاي ذيربط در مورد چگونگي ادامه كار.

 پايان قطعي عمليات ميمك با عقبنشيني نيروهاي عراقي از صحنه عمليات پس از 13 ضدحمله ناموفق همزمان با گلوله باران تقريباً بي وقفه و 8 ساعته و حمله هوايي 37 فروند از هواپيماهاي دشمن در 12 پرواز.

 توضيحات مفصل مسوول توپخانه قرارگاه و گروه 61 محرم در خصوص فعاليت توپخانه خودي در اين عمليات كه به عنوان يكي از نقاط قوت خودي محسوب ميشد.

 تحركات و فعاليتهاي دشمن در جبهه هاي شمالي و جنوبي درگيري و تلفات طرفين در سقز؛ جاده بانه - سقز، جاده سردشت - بانه، بوكان، اشنويه، پيرانشهر.

 گزارش قرارگاه حمزه از اقدام ضدانقلاب در خصوص موضوع قتل يك نفر در هر روستا براي ايجاد رعب و وحشت.

 ادامه روند تسليميها تهاجم مسلحانه شبانه مشكوك توسط مهاجمان ناشناس به جزيره هنگام نامه بكلي سري و شخصي مديريت بهداري نيروي دريايي و پدافند ساحلي عراق به واحدهاي تابعه درباره پديد بيسابقه خودآزاري با نفت سفيد در بين نيروهاي خودي.

 گفتوگوي تلفني مبارك با صدام در خصوص وضعيت عراق در عمليات ميمك و دعوت صدام از مبارك براي ديدار از بغداد.

 ديدار سفیر ايران در ليبي با رهبر اين كشور و ابلاغ پيام شفاهي رئيس جمهور ايران به وي افتتاح پنجمين اجلاس عادي مجلس ملي كويت و سخنراني امير و وليعهد اين كشور در مراسم افتتاحيه و طرح مطالبي در خصوص جنگ ايران و عراق.

 درخواست كويت از اعضاي جامعه اقتصادي اروپا،براي خاتمه دادن به جنگ ايران و عراق در جريان ديدار نخست وزير و وزيرخارجه هلند از كويت.

بازتاب عمليات ميمك در رسانه هاي خارجي و تلاش برخي از آنها در همراه ساختن گزارش پايان يافتن عمليات با نوعي ابهام در نتيجه عمليات و نيز همراه ساختن اخبار پيروزي هاي ايران با دعاوي عراق در نفي آن پيروزي ها.

 بررسي وضعيت جنگ ايران و عراق، موقعيت عراق در جنگ، اوضاع داخلي عراق، موفقيت صدام حسين و رابطه شيعيان عراق با جمهوري اسلامي ايران در مصاحبه مفسر بي بي سي با يكي از اساتيد دانشگاه انگليس.

 گزارش يك هفته نامه مخالفان رژيم عراق در خصوص تغيير محل سكونت صدام، افزايش اقدامات امنيتي براي حفظ جان وي به دنبال كشف يك سلسله عمليات براندازي احضار سفير ايران در بنگلادش به وزارت خارجه اين كشور و اعتراض به مطلب "محو صدام تنها راه رسيدن به صلح" در بولتن خبري سفارت.

 گزارش تصويري تلويزيون سراسري هند از وضع جبهه ها در برنامه اخبار شب در حالي كه به نفع عراق تنظيم شده بود.

 گزارش يك روزنامه فرانسوي از خودداري يك شركت بيمه اعتباري و مالي از تضمين فعاليتهاي شركتهاي فرانسوي در عراق و نيز درخواست وزير بازرگاني خارجي فرانسه از شركتهاي فرانسوي مبني بر توقف كارشان در عراق.

 بررسي وضعيت نيروي هوايي ايران در نشريه تخصصي امور نظامي، جيمز ديفنس، چاپ لندن و استقبال محافل طرفدار عراق همراه با شادي آشكار آنها از مطالب اين نشريه.

 اظهارات وزير كشور تركيه پس از سفر به ايران در راديو صداي تركيه: مذاكرات در محيطي برادرانه، دوستانه و احترام متقابل صورت پذيرفت كه نتايج آن مثمر ثمر بود.

 راديو بي بي سي: جواب ايران به هيات نمايندگي تركيه تقريباً منفي بوده است. تاكيد وزيرخارجه تركيه بر گسترش همكاري ها بين پاكستان، تركيه و ايران در چارچوب همكاريهاي عمران منطقه اي؛ وي در عين حال ايران را عامل عدم پيشرفت صلح خواند.

گزارش يونايتدپرس از نهاريه اسرائيل در خصوص فرار سربازان ايران از جنگ و وضعيت يهوديان در ايران.

 اظهارات وزير دفاع اسرائيل در خصوص آمادگي سوريه براي گفتوگو درباره خروج نيروهاي اسرائيل از جنوب لبنان و تأمين امنيت منطقه از طريق ميانجي گري آمريكا و قدرداني از سوريه و اردن كه از "نفوذ تروريستها" به مرزهاي اسرائيل، بدليل "داشتن دولتهاي قدرتمند"، جلوگيري ميكنند.

 اعلام موضع نسبت به درگيري اسراي اردوگاه گرگان در بيانيه سازمان مجاهدين خلق و نيز اعلاميه پانزده صفحه اي اين سازمان در افشاگري ساير ضدانقلابيون خارج از كشور.

 ميرحسين موسوي نخست وزير در سمينار سفرا و كارداران: اهميت روابط خارجي بستگي به منافع اين روابط براي انقلاب اسلامي و آرمانهاي آن دارد.

01/08/64

عمليات عاشوراي 4.

01/08/65

اقدامات دشمن براي كاهش ضربه پذيري در مناطق شمالي (ديانا، كركوك، دوكان، دربنديخان و ...).

 نفوذ عوامل دشمن به حدفاصل پيرانشهر - سردشت و بوكان - سقز.

 درگيري گروههاي ضربت خودي با عناصر حزب دمكرات در حوالي بانه.

 ادعاي تركيه مبني بر تخليه دو دهكده تركيه بر اثر اصابت خمپاره از خاك ايران.

حمله نيروهاي اتحاديه ميهني كردستان عراق به چهار پايگاه دشمن در كركوك.

 حمله نيروهاي سازمان عمل اسلامي عراق به يك پايگاه جيش الشعبي در كربلا.

 برگزاري سمينار “لبيك يا امام” كارگران و كارمندان عضو بسيج پايگاه مالك اشتر سپاه در تهران.

 نامه فرمانده كل سپاه به رئيس جمهور درباره اجرا نشدن مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در خصوص سهميه رزمندگان در كنكور سراسري.

 مذاكره دكتر ولايتي و آقاي رفيق دوست با سرگرد جلود.

 جلود: در اين جنگ ايران بايد پيروز شود، زيرا اين پيروزي به منزله پيروزي تمام نيروهاي پيشرو است و پشتيباني از چنين ملتي يك وظيفه است.

 ايران درخواست پاپ براي برقراري يك آتش بس جهاني در روز دوشنبه آينده را رد كرد.

 مصاحبه سفير شوروي در امارات درباره مواضع شوروي در مورد جنگ: كمكهاي شوروي به عراق و اقدامات ديپلماتيك براي بهبود روابط سوريه و عراق.

 بررسي روابط ايران و شوروي و بهبود روابط سياسي و اقتصادي دو كشور در روزنامه واشنگتن تايمز.

 سخنگوي وزارت خارجه آمريكا ضمن تكذيب عرضه سلاح به طرفين جنگ گفت: آمريكا با انتقال اسلحه از هر منبعي به ايران مخالف است.

 سخنگوي وزارت خارجه امريكا: تحريم تجاري و نفتي ايران بخشي از كوششهاي آمريكا جهت خاتمه دادن به جنگ ايران و عراق است.

 برخي مقصد نهايي سلاحهاي فرانسوي را كه هم اكنون مذاكرات خريد آن بين سوريه و فرانسه ادامه دارد، ايران ميدانند.

 مصاحبه وزير نفت ايران درباره آخرين اجلاس اوپك و نحوه رسيدن به توافق.

 حملات هوايي گسترده دشمن به پالايشگاهها موجب كمبود فرآورده هاي نفتي و ايجاد مشكلات فراوان از جمله در استانهاي گيلان، آذربايجان، فارس و بوشهر شدهاست.

 
 
https://old.aviny.com/archive/War/08/01.aspx?&mode=print
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved