‌آیت الله جنتی : خون مظلومان فلسطین دامن اسرائیل را خواهد گرفت

خطیب جمعه تهران با اشاره به حمله نیروهای اسراییلی به نوار غزه از مسلمانان خواست تا با حمایت از مردم فلسطین به جنایات اسراییل پاسخ دهند.

به نقل از خبرگزاری شبستان، آیت الله احمد جنتی، دبیر کل شورای نگهبان و خطیب امروز نماز جمعه تهران با انتقاد از سکوت سران کشورهای اسلامی و مجامع بین المللی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی، گفت: جنایات اسراییل عاشورای دیگری در فلسطین بوجود آورد و ما در این میان باید از کشورهای دنیا بپرسیم، آیا آنها فقط می خواهند که شورای امنیت یک بیانیه صادر کند و همین بس.

وی افزود: سران کشورهای اسلامی به صدور یک بیانیه شورای امنیت اکتفا کرده اند و در آستانه جنایت به ظالم شمشیر جایزه می دهند، در حالیکه در فلسطین عاشورای دیگری بوجود آمده است و مردم با وضعیت اسفباری روبرو هستند.

آیت الله جنتی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام فرموده است" هرکسی نسبت به امور مسلمین بی تفاوت باشد، مسلمان نیست"، خطاب به سران کشوهای اسلامی و علمای اسلام تصریح کرد: خدا در قرآن می فرماید "برای نجات مستضعفان به جنگ بروید "ما از شما نمی خواهیم بجنگید، ولی شما هم بیانیه بدهید، با راهپیمایی و اعتراض این جنایات اسراییل را محکوم کنید.

وی در ادامه از اقدامات احمدی نژاد، ریس جمهور کشورمان در پیگیری مسائل فلسطین و تماس با سران کشورها برای حل بحران همچنین برگزاری راهپیمایی از سوی مسئولان و مردم در حمایت از مردم فلسطین قدردانی کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سرنوشت غمبار مردم فلسطین را امتحانی عجیب و بزرگ برای مسلمان جهان دانست و گفت: خون مردم فلسطین دامن ظالمان را خواهد گرفت، وی به حال کسانی که در برار این واقعه سکوت پیشه کرده اند، افسوس خورد.

آیت الله جنتی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 57 این رویداد را تحقق وعده و سنت الهی دانست و گفت :پس از 15 سال رنج و زحمت و تحمل مشکلات گوناگون خدا بر شما منت نهاد و به شما نعمتی داد که به هیچ قومی دیگری عطا نکرده بود، این همان سیره و سنت خداست که قبل از شما به مسلمان صدر اسلام وعده داده بود.

وی در ادامه از مردم خواست تا وظایف خود را نسبت به این پیروزی انجام دهند و با پایداری از ارزش های و انقلاب اسلامی حفاظت کنند.

دبیر کل شورای نگهبان با بیان اینکه دانشگاهیان و دانشجویان ما باید با مطالعه تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی از دست آوردهای انقلاب حفاظت کنند، اظهار داشت: ما باید با مطالعه وضع سیاه مردم در دوره قبل از پیروزی انقلاب قدر این نعمت خدا را که آسان بدست نیامده است، بدانیم این مردم بودند که نگذاشتند ارزش های انقلاب زیر پا گذاشته شود و انقلاب ما سرنوشتی همچون انقلاب روسیه و فرانسه پیدا نکند.

وی در ادامه تاکید کرد: پایداری مردم باید محفوظ بماند و آنها کسانی را که در خط آمریکا و اسراییل و فرهنگ غربی قدم می رانند، از خود برانند.

آیت الله جنتی در بخش دیگری از سخنانش همچون خطیبان گذشته به مسئله قطع گاز هفته های اخیر و سرمای بی سابقه کشور در سی سال اخیر پرداخت و از مسئولان و دست اندر کاران در حل این مشکلات قدردانی کرد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه تاکید کرد: بهترین فکر برای مقابله با این مشکلات دوگانه سوزی در خانه است.

آیت الله جنتی همچنین در خطبه اول نماز جمعه در دانشگاه تهران شهادت سالار شهیدان ابا عبدااله (ع) و یاران فداکارش را تسلیت گفت.

دبیر کل شورای نگهبان سپس به هجرت مسلمان صدر اسلام از مکه به حبشه و رویدادهای آن اشاره کرد و گفت: وقتی فشار های کفار قریش طاقت فرسا شد، مسلمان به اذن پیامبر گرامی اسلام به حبشه هجرت کردند و توانستند در برابر نجاشی و کفاری که برای بازگرداندن آنها آمده بودند، حقانیت اسلام را به اثبات برسانند.

وی افزود : اگر ما بتوانیم همچون مسلمان صدر اسلام حقایق و دستورات اسلام را که مطابق با فطرت بشر بشر است، به دنیا عرضه کنیم، بسیاری از مردم روی زمین مسلمان می شوند.
 

منبع: سایت خبری تحلیلی فرهنگ انقلاب اسلامی

Logo
https://old.aviny.com/News/86/11/06/06.aspx?&mode=print